|
И звездният вкус понякога е ужасен. Виж например Кари Брадшоу в галерията със снимки.
Галерия: 14 ужасяващи визии на Кари Брадшоу
Можеш ли да намериш по-велико събитие в света на киното от наградите „Оскар“? Ще ти е трудно наистина.
Диаманти за милиони долари, великолепни тоалети, над които дизайнери от световни модни Къщи са работили дъъъълго време, светкавици от стотици фотоапарати, камери и прожектори, десетки лица, които нямат нужда от представяне.
Но, какво се случва, след като удари 12-ият час и каляската се превърне в тиква? Когато и последните питиета бъдат опустошени и гостите се разотидат по домовете си. И по-точно: какво се случва с цялото това дизайнерско великолепие, което ние със затаен дъх следим по червения килим – роклите на звездите?
Като Пепеляшка
Верният отговор на този въпрос знаят холивудските стилисти. И те разкриват тайната: по правило тоалетите не са собственост на звездите и затова след церемонията те трябва да ги върнат. При това връщането става в много кратки срокове.
►►►Избери рокля според фигурата си.
Таня Джил, отговорна за външния вид на Кейт Уинслет и Хилари Суонк, казва: „В повечето случаи роклята се връща в модната Къща, където се пази за архив. Точно както при Пепеляшка: ти се киприш за бала, но в полунощ всичко изчезва.“
Тара Суинън, която се грижи за стила на Кристен Стюарт, потвърждава, че на сутринта роклите се разтварят във въздуха, като докоснати от вълшебна пръчка:
„Най-често изискването е роклята да се върне на следващия ден. Ако много ти провърви, може да ти я дадат за 48 часа. Обикновено, когато си кажа чао с клиентката и тя тръгне към мястото на афтърпартито, я питам кога мога да мина за роклята и бижутата.“
И всичко това се случва, въпреки че много от роклите, които виждаме върху актрисите, са шити специално за тях. И въпреки че някои тоалети влизат в историята на „Оскар“-ите и винаги се асоциират с тези, които са минали, облечени с тях, по червения килим. Роклята – е творение на дизайнера и е негова собственост, обясняват стилистите.
Рокля за подарък
Както казва още един звезден стилист Ариана Уайснър, дизайнерът може и да подари роклята, но подобни атракции на щедрост са изключителна рядкост. Най-известният случай е на Versace, които позволиха на Дженифър Лопес да остави за себе си известната зелена рокля, с която звездата се появи на церемонията по връчването на наградите „Грами“ през 2000 година. Както знаеш, най-обсъждания тоалет на звездата през цялата й кариера.
„Това беше култов момент и затова Versace решиха да й оставят роклята“, пояснява Ариана.
Медиите твърдят, че зелената рокля и до ден днешен се пази в гардероба на Джей Ло.
Да купят или да наемат?
Купуват ли звездите роклите, с които се появяват на червения килим, или плащат наем за тях? Стилистите отговарят, че това се случва много рядко, защото изявата на една или друга известна личност с техен тоалет е страхотна реклама за марката.
►►►На всяка рокля отговаря определено бижу. Кой е правилният избор?
„Оскар“-ите са най-известната церемония в света, така че, когато някой се появи там с тоалет на определен дизайнер, това е гигантска реклама на компанията. Разходите са оправдани“, счита Тара Суинън.
Според думите й тя си спомня редки случаи, в които звездата да е купувала след мероприятието роклята или да я е жертвала за благотворителност. Но това са изключения.
По принцип се счита за недобър вкус да купуваш роклята, с която си се появил на някои награди, на червения килим или в звездни компании. Макар че се случва. Както твърдят стилистите, ако модната Къща отказва да предостави безплатно тоалета на определена звезда, който тя си е харесала.
Медиите припомнят роклята от Tom Ford на Хейдън Панетиер на една от церемониите по връчването на „Златен глобус“. Както стана ясно роклята е купена от актрисата специално за събитието: пресата подозира, че представителите на дизайнера просто са отказали на стилиста на звездата да предоставят тоалета, затова и Панетиер го е купила.
Наистина след като изтече новината, че актрисата е дала баснословна сума, за да притежава негов модел рокля, Том Форд изпрати цветя на Хейдън и я обсипа с комплименти по повод изявата й.
Според запознати големите марки невинаги искат и са готови да дадат безплатно свое произведение.
И какво се случва по-нататък?
Каква е съдбата на роклята, след като тя бъде върната от звездата в модната Къща? Стилистите разказват, че големи марки, като Dior или Chanel, оставят модела за себе си като архив, „за история“, и не го продават.
Но ако става въпрос за рокля на не много голяма марка или на начинаещ дизайнер, има вероятност тя да се появи скоро на друго събитие. Разбира се, многократно по-незначително от „Оскар“-ите. Така роклята получава шанс за втори живот. А модните редактори възможност да сравняват звездите, облечени еднакво.