Защо да звъниш по телефона не е модерно?

Предлагаме ти 5 причини защо звънът на телефона престана да е основното средство за общуване.

 
 

Правилата на общуване се промениха и ако доскоро се смяташе за неприлично да не вдигнеш телефона, особено когато става въпрос за служебен разговор, сега 30-годишните предпочитат да общуват в познатите им месънджъри, да решават проблемите си също там, а входящото обаждане приемат като нахлуване в личното им пространство.

Няма значение дали си интроверт, или екстроверт: поколението на милениалите не обича да отговаря на телефонни позвънявания, които са неочаквани. И първата реакция е раздразнение. А някои, които се свикнали да общуват през месънджър, когато чуят телефонът им да звъни, асоциират ситуацията с нещо лошо.

Какви думи обечат различните зодии - виж в галерията долу

Галерия: Любимите думи на зодиакалните знаци

Виж всички снимки

Предлагаме ти 5 причини защо звънът на телефона престана да е основното средство за общуване:

1. Има други, по-удобни средства за връзка.

Месинджърите отдавна вече не служат само за текстови съобщения. Можеш да изпращаш и гласови, и видео... При това общуването е отложено във времето – четеш, слушаш и гледаш събеседника си в удобен за теб момент. Можеш да събереш мислите си, преди да отговориш, да намериш информация, ако те интересува.

►►►Мобилен телефон в офиса? Спазвай правилата.

2. Телефонният разговор отнема време

Разбира се, много хора предпочитат да натиснат зелената слушалка, особено ако ги мързи да пишат точно в този момент. Но, чувайки мелодията на телефона си, повечето от нас са убедени, че това ще отнеме много време.

Примерно, налага ти се да искаш пари назаем. Събеседникът ти ще мине по диагонал първите редове в месънджъра, докато, ако го набереш, няма как да избегне цялата прелюдия: „Здравей, удобно ли е? Да не прекъсвам нещо важно? Какво правите ти и семейството?“...

Дългите телефонни разговори не предизвикват предишния ентусиазъм, защото:

3. Ние сме много по-заети от преди

Първо, сме пораснали. Ако преди време можеше да висиш на телефона с часове, днес тези часове просто ги нямаш. Работа, семейство, дом, деца, родители, творчество, спорт, приятелство, грижи за себе си, здраве... На всичко това трябва да се намери място в ежедневието.

Второ, съвременното темпо на живот е толкова забързано, че дори минута очакване на светофара и секунда забавяне при зареждането на страницата – понякога вбесяват хората.

От нас се очаква бързина и ние очакваме същото от другите. Имаме все по-малко свободно време и искаме да го оптимизираме, за да не правим излишни движения.

►►►По-полезни ли са sms-ите от разговорите?

4. Ние така и така държим връзка

Познатите ни все по-рядко си дават повод за информационен глад: кой как е изкарал уикенда например? Ами, ти вече си наясно, само с един скрол във Facebook.

Не е нужно да се виждаш с някого, за да разбереш какво му се случва. С телефонните разговори е същото.

5. Несподеленото внимание – това е разкош в цифровата епоха

Поколението на милениалите е свикнало да живее в огромен информационен поток. При тях едновременно са отворени „страшно много прозорци“: те и работят, и проверяват обновяванията в социалните мрежи, и общуват в месънджър.

Но понякога и те се изморяват от информационния шум. Това е много добре познато на лекарите, психолозите, журналистите... Последното нещо, което ти е необходимо точно в този момент, когато предаваш спешна статия, или преглеждаш болен, е телефонът да ти звънне.

Мнението на специалиста

През последните 5 години приоритетите в общуването съществено се промениха. Съвременният човек избира кога, с кого и как да общува. В ерата на социалните мрежи общуването стана толкова достъпно, че самият звън на телефона, особено от непознат номер, вече се счита за нахлуване в личния живот.
А днешният човек иска да притежава свободата да определя необходим ли му е този контакт сега, или съвсем не.

Sms, социални мрежи, месънджър – тук имаш избор дали да отговаряш, или не. А ако отговарят – то кога и как, подготвена или разчитайки на фантазията си.

Изследванията в областта на центровете за обслужване на клиенти показват, че в случай на връзка с клиента чрез цифрови канали вероятността за успешен контакт се повишава 2-3 пъти.

Телефонната връзка, разбира се, никога няма да умре – тя е същият този ефективен канал, чрез който можеш бързо да съобщиш информация и да получиш потвърждение от отсрещната страна.

Но, за ежедневното общуване цифровите канали вече са завладели повече от 70% от хората.