
Иновативното студио за творческа анимация.
Мястото,
където се срещат история, творчество,
реклама, социални проекти и анимация, е
студио Petrick. То е основано през 2016 г.
с основен фокус разработването на
истории с герои в най-разнообразен
дизайн: било то 3d, 2d, кукли или пиксели.
От Petrick помагат на марки
и екипи да решават различни комуникационни
задачи в широкообхватен план – от
създаване на търговски реклами и
разработване на герои на марката до
създаване на музикални видеоклипове и
кратки игри.
Petrick носи името на своя основател – Миша Петрик (Петричшев), чието име вече се асоциира с нов подход към рекламата.
Миша е творчески директор и основател на Petrick Animation Studio. Петрик има интересна история на развитие, която бележи своето начало от посещението на курса по анимация на Саша Дорогов през 2014 г. По-късно през 2019 г. Миша завършва и курса Gobelins Visual Streeting and Pitching и работи като арт директор на Instinct (BBDO) (2010-2013 г.). Няколко години по-късно, работейки на свободна практика като анимационен арт директор, той основава Petrick.
Портфолиото на студио Petrick включва продуциране на музикални видеоклипове, визуални материали за интерактивни проекти и продуциране на видео за големи и световни марки като WWF, Prada, Rovio, LEGO, UTAH Jazz, Yandex, Третяковска галерия и други.
Освен работа с големи клиенти по комерсиални проекти, студиото се занимава и със социални проекти и некомерсиални колаборации с различни артисти.
„Ние създаваме и проекти с нестопанска цел: творчески сътрудничества за индустрията, социални проекти за обществото. Това е един вид екоподход в работата с рекламата“.
Миша Петрик повдига завесата на работния процес в компанията и разкрива интересни подробности:
Ами социалните проекти? Как избирате теми?
Това винаги са теми, които ни интересуват много. Последният социален проект, който направихме, беше за кучешки приют. Това е място, където жена ми и аз ходим от доста време, само за да разхождаме кучетата. Един ден говорихме с ръководителя на приюта и попитахме как можем да помогнем по някакъв по-значим начин. Отговорът беше, че най-добрият начин да се помогне е да се намерят собственици на кучетата. Така ни хрумна идеята да направим уебсайт за запознанства с кучета.
Как протича един такъв процес?
Разхождахме се с кучетата и записвахме тънкостите на характерите им. Измислихме концепция, при която кучетата биха говорили за най-добрите си качества като в стандартните видеоклипове за срещи. Избрахме девет кучета и въз основа на природата на кучето написахме сценариите и създадохме аватарите им. Поканихме известни музиканти, комедианти и актьори да запишат гласовете си. След това направихме анимация и сайт. Проектът беше широко отразен в пресата и най-важното е, че хората започнаха да идват в приюта и да осиновяват кучетата.
Какво представляват сътрудничествата, които осъществявате? Какви са техните цели?
Сътрудничествата са много важни. Те са формат, в който каним талантливи хора да станат част от някакъв голям некомерсиален проект, който искаме да осъществим. Сътрудничеството е важно за студиото ни, защото имаме възможност да работим с вдъхновяващи партньори, с които отдавна сме искали да реализираме конкретни проекти, но не се получавало по някаква причина. Така успяваме предварително да проверим как работят талантите, дали спазват срокове, как комуникират и съответно след това решаваме по какви търговски проекти можем да работим заедно в бъдеще. От друга страна, този тип колаборация е добра възможност и за изява от страна на артистите.
Защо осъществявате проекти с нестопанска цел?
Има два вида проекти с нестопанска цел: социални проекти и сътрудничество. Създавайки социални проекти, ние говорим за теми, които ни интересуват и се надяваме, че проектът ще накара и други хора да размишляват върху темата. Създавайки подобни колаборации, получаваме възможност за повече поле за изява и по-смели експерименти, защото има по-малко ограничения за разлика от рекламите. Ние се развиваме и работим с нови артисти. Иска ми се да вярвам, че това вдъхновява и другите да създадат нещо креативно и смислено.
Говорейки за социални проекти, с какви други теми бихте искали да се ангажирате?
Искам да говоря повече за хората и да повдигам наистина важни теми, а не само модерните. В момента разработваме проект с нестопанска цел за детски хоспис. Основната задача е да се намерят нови благодетели. И основният проблем е, че темата е трудна и хората често не искат да се потопят в нея и да правят дарения. Първоначално си помислихме, че работата по тази тема ще бъде невероятно трудна. Но се срещнахме с представители на хосписа, видяхме условията, в които живеят децата, поговорихме с някои от тях и разбрахме колко различно е всичко от картината в главите ни. Искахме да разкажем и на другите за това.