Започвам... от понеделник! (Знаем, че няма)

Колко пъти си си обещавала, че ще започнеш нов живот от понеделник? Да, не ни отговаряй – знаем, че са безброй...

 
 

Колко пъти си си обещавала, че ще започнеш нов живот от понеделник? Да, не ни отговаряй – знаем, че са безброй...

И днес е време да сложиш край на порочната си практика!

Най взискателните зодиакални знаци, виж в галерията долу:

Галерия: Най взискателните зодиакални знаци

Виж всички снимки

►►► Бъди по-богата за 30 дни (и то без много напъване)

Ето ги нашите 7 съвета за по-лесно постигане на целите ти (без отлагане!)

Всички редовно си обещаваме какво ли не – да се храним здравословно, да научим нов език, да четем по една книга седмично и куп други неща. Но не винаги успяваме да изпълним тези обещания, което често ни кара да се чувстваме виновни. И с теб е така, нали? Затова на помощ идват прости трикове, които ще ти помогнат да станеш по-енергична, продуктивна и целеустремена.

Събрахме 7 трика, които ще направят целите ти по-лесни за постигане и ще изгонят чувството ти за вина завинаги!

via GIPHY

1. Не дръж всичко в главата си

Най-важното при постигането на целите е да се съсредоточиш върху това, което наистина има значение. Но в информационната ера, в която се намираме, на изобилие от стимули разсейва фокуса и можеш лесно да се изгубиш в задачите си. Тук ще помогне един стар трик, който гуруто на креативността, Дейвид Алън, препоръчва на своите читатели – направи си „кошница с информация“. Това може да бъде красив дневник или удобно приложение на телефона, в което можеш да записваш всички задачи, пред които си изправена, и по този начин да освободиш мозъка си от хаоса и ненужния стрес.

Някои експерти препоръчват също да си направиш „списък на очакване“ за събитията, които очакваш с нетърпение, като например получаване на пратка, важни обаждания или интервюта, среща с приятели, работни срокове и т.н. Такъв списък ще освободи ресурсите на паметта ти и ако преглеждаш и проверяваш редовно списъците си, може да сте сигурна, че няма да пропуснеш нищо.

„Правилото на двете минути“ също ще помогне за повишаването на нивата на производителността ти - това е моментът, когато много малки задачи, които изискват само няколко минути, се свършат веднага. Важно е да си изградиш навик, така че „правилото на двете минути“ да стане за теб не просто поредната фиксидея, а здраво вкоренен принцип, който внася хармония в живота ти.

2. Разделяй си времето на "блокове"

Какво общо имат Илон Мъск и Бил Гейтс, освен че оглавяват списъка на най-богатите хора в света? Тяхната производителност. Методът за планиране на времето, който използват, се нарича "разделяне на време". Методът е много прост: през деня разпределяш периоди от време за конкретни задачи, в които не правиш нищо друго освен възложените задачи. Тези времеви интервали могат да бъдат с всякаква дължина, независимо дали са 10, 30 или 60 минути. Много по-важно е да се гарантира, че в конкретния момент ще имаш пълна концентрация върху задачата, отървавайки се от разсейващите фактори - социални мрежи, мейли, помощни задачи и т.н.

Тази техника има както плюсове, така и минуси. Предимството й е, че "блоковете в време" ти позволяват да използваш всяка свободна минута в своя полза, а основният му недостатък е, че може да изглежда невероятно скучно и следователно не е подходящо за всеки. Но ако не се страхуваш от ясен график, разделянето на времето определено ще ти помогне да станеш още по-продуктивна и вдъхновена!

3. Не страдай заради неуспехи – прави си изводи

Мотивационните речи за позитивното мислене отдавна са на ръба на доверието, но в тях има зрънце истина – мислите ти трябва да ти помагат да вървиш напред, а не да те дърпат назад. Това означава ли, че трябва да игнорираш грешките си? Не. Грешките ти помагат да се учиш и с всеки нов опит да стигнеш до по-ефективни решения на проблемите си.

4. Тренирай по-често

По целия свят изследователите на производителността откриват положителна връзка между упражненията и представянето. Физическата активност ти помага да се бориш със стреса, увеличава притока на кръв към мозъка, което повишава интелектуалната продуктивност и креативността, бори се с хроничната умора и подобрява концентрацията ти. Изследванията показват, че упражненията също помагат за укрепване на мозъка – когато тренираш, мозъкът ти освобождава химикали, които стимулират и поддържат развитието на невроните.

Ако всички тези факти не те убедят - добре, винаги можеш да опиташ сама. Започни още на следващата сутрин с тренировка или йога и се опитай да я превърнеш в рутинен навик, поне за една седмица. Сигурни сме, че в края ще забележиш осезаемо подобрение в благосъстоянието си и прилив на енергия. А това от своя страна, не само ще повиши твоята производителност, но и ще помогне за укрепване на физическата ти форма.

5. Разкажи на обкръжението си за целите си

Приятелите винаги могат да ти помогнат да постигнеш целите си и не е нужно да правят каквото и да било, за да ти помогнат, освен да те изслушат. Според изследване на Калифорнийския университет хората постигат два пъти повече, ако не само запишат целите си и ги разбият на малки задачи, но и споделят плановете си с другите.

Принципът на социалната подкрепа работи още по-добре, ако имаш съмишленици, с които си поставяте общи цели. Хората, които споделят твоите лични стремежи, могат да те мотивират и да предоставят здравословна обратна връзка или критика, ако нещата се объркат. Тук е особено важно да споделяш междинни резултати с тях и да се подкрепяте взаимно.

7. Визуализирай желания резултат (често!)

Желанието ти да постигнеш тази или онази цел се подхранва от положителни емоции, които изпитваш, когато мислиш за резултата. Визуализацията ще ти помогне тук: например, ако искаш да отслабнеш, може да си поставиш снимка на идеалната си фигура на удобно място, което виждаш постоянно. Или ако си представиш детайлно колко добре ще мине представянето на рабония ти проект (чуваш колегите ти как говорят добри неща за теб, виждаш усмивките им, чуваш ръкопляскания, усещаш щастието си) - то шансът да мине точно така се увеличава неимоверно!