Влез бързо във форма... И завинаги

Не само ще ти помогнем да влезеш във форма, но ще ти кажем как да разкараш целулита завинаги!

 
 

Това е заповед, момиче!

От Савина Петрова

Снимки: Георги Тодоров, iStock

14 храни за плосък корем: разбери кои са от галерията долу

Галерия: 14 храни за плосък корем

Виж всички снимки

►►►8 Стъпки към красиво тяло

Докато слънцето закачливо наднича през прозорците ни, много от нас минават на бърз ход пред огледалото, без дори да се осмелят да му хвърлят светкавичен поглед. Да, знаем причината! Защото оттам пък наднича твоето провалено обещание за влизане във форма. Без да имаме самочувствието на магьосници с вълшебни пръчки, ще ти обещаем магия, която ще поправи тази несправедливост, като те запознаем с Иван Василев – единственият човек в България, който работи по системата на Чарлз Поликин и един от малцината сертифицирани, които работят по системата на Пол Чек – за холистично хранене и лайфстайл. Да, можеш да ни благодариш, защото не само ще ти помогнем да влезеш във форма, но ще ти кажем как да разкараш целулита завинаги!

Иван Василев

От 10 години е в сферата на функционалното трениране. Експертизата му е в силно кондиционните тренировки – за цялото тяло, които комбинират функционални движения със собствено тегло и тежести, както и във възстановяването след травми

Какво представлява Functional Bodies и с кое е по-различна от другите системи?

Основната концепция тук е холистичният подход, като залагаме на детайлите. Обикновено повечето системи се базират на заготовки и на седмични шаблони. Докато при нас абсолютно всичко е силно индивидуализирано спрямо нуждите на човека и тялото му. Обръщаме внимание на хидратацията и на дишането: може ли човек да диша с пълния обем на белите дробове и какъв е броят на вдишванията в рамките на 1 минута. Измерваме двигателната активност и други компоненти, защото не става въпрос само за брой крачки. Правим биомеханичен анализ, за да видим къде са слабите звена.
Ако при други програми фокусът е само върху изгарянето на мазнини и създаването на мускулна маса, при нас освен това намаляваме и дисбаланса в тялото.

Къде най-често допускаме грешки при влизането във форма?

При храненето и горенето на калории, което, разбира се, има добри резултати, но трудно се поддържа. Освен това много от храните възпаляват червата. Тялото е много чувствително към стрес, неправилно хранене и негативни мисли. Храната е от изключително значение и е важно да се спре този възпалителен процес. Другото са мислите ни и как се справяме със стреса.

Основната ни концепция е клиентът да осъзнае причината за идването си при нас и сам да създаде промяната и да повярва в нея. Това е един от най-честите блокажи при хората. Те са на емоционално ниво и човек трябва да работи, за да може да се отърси от подобно състояние. Било то физически или емоционален дисбаланс, който доста често е свързан с блокажи по тялото.

Оптималното време за тренировки е около час, а тренировките, които трябва да се правят в седмицата, са 4. Те трябва да са относително трудни, за да натоварим мускулите си и да се изпотим добре

Разкрий ни трите най-важни неща, които да спазваме, за да функционираме правилно?

Първо, да правим осъзнат избор за живота си. Когато купуваме храна – нека тя да е такава, която ще служи на тялото ни, за да бъде то здраво, а не слаба машина.

Съзнателен избор спрямо движението. Повечето хора ходят на фитнес или тренират вкъщи и това е супер! Но знаем ли какво е физическото ни състояние и с какво сме способни да се справим? Можем ли да правим лицеви опори, да се набираме или да клякаме на един крак? Ако не можем да правим това, а тренираме от години, то ние сме нефункционални! Когато едно тяло е нефункционално, изразходваме много енергия в прости неща – разходка, пазаруване, изкачване по стълби, грижа за децата и т.н., а така шансовете ни за контузия са огромни.

Третото, най-важно нещо, е сънят, макар хората да го подценяват, защото не изисква усилия. Но когато тялото ни е невъзстановено, ние не можем да очакваме резултати, като сваляне на мазнини и да ставаме по-силни. Мозъкът ни също много се влияе от липсата на качествен сън (ако нямаме около два часа дълбок сън и около един час бързо движение на очите (стадий на съня), то сънят ни е некачествен). Има много тактики, с които сънят може да се възстанови. Една от тях е в рамките на 15-20 мин. дълбоко, ритмично дишане, което е малко по-различно от медитацията.

Разкажи ми за метода 21/14/7.

Създаден е по един доста обикновен начин и се изпълнява само 21 дни, 14 минути тренировки на ден, 7 часа за храна. Като за 7-те часа за хранене имат 3 степени:

  1. Може да се консумира абсолютно всякаква храна без никакви ограничения, но с видими резултати.

  2. Премахнати са млечните и тестени изделия от диетата, защото възпрепятстват свалянето на килограми.

  3. Това е най-изчистената фаза – нисковъглехидратен вариант, който разчита на малко количество плодове и огромно количество зеленчуци. Така нашата инсулинова чувствителност се подобрява, хормоните на стреса намаляват, изчистваме мазнините около корема и ханша си много по-лесно. В рамките на 21 дни се постигат добри резултати – редуциране на 3-5 кг от масата мазнини в тялото, като обикновено до 3-тия ден се изгаря първият килограм, а стомахът се прибира навътре. Но е важно след тези 21 дни да продължим да работим.

Как да задържим резултатите?

По два много прости начина. Като се храним с много изчистена храна (като 5-10% от храненията в месеца може да са с нездравословна храна) и като тренировките намерят място в графика ни 4 пъти в седмицата. Без тези две неща е невъзможно да се запазят резултатите. Ако се върнем към предишния си начин на живот, йо-йо резултатите са гарантирани. Идеята на тези програми е да покажем на хората, че по един много лесен начин можем да имаме красиви и най-вече здрави тела. Трябва да променим навиците си и мисленето.

10 храни за здравословен и дълъг живот - в галерията долу

Галерия: 10 храни за здравословен и дълъг живот

Виж всички снимки

Какви трудности да очакваме?

Основната трудност е гладът, да нагласиш ритъма на хранене и през тези 17 часа да не консумираш нищо. Общо взето, ако вечерта си ял към 20:00 ч., то следващото хранене ще е в 13:00 ч., което не е сложно за изпълнение.

Другата трудност е мускулната треска вследствие на обездвижването. Така хората не могат да тренират всеки ден, а това е другото най-важно условие, за да се постигнат добри резултати.

Кой е най-трудният ти случай?

Различни травми, шипове по гръбнака, хернии и хора, които много време не са се движили. При жените най-трудните за повлияване са хормоналните проблеми, защото освен че метаболизмът е забавен, трябва да се работи много по-дълго време.

Можем ли да тренираме вкъщи или трябва да използваме уреди?

В началото оборудването не е задължително, но когато човек иска да надгражда, то е нужно. За домашни тренировки е важно да можем да управляваме тялото си. Ако не можем да правим лицеви опори, клякания, планк, да тичаме на място с високо коляно, то ние имаме крещяща нужда да работим първо над това и чак след това да добавим уреди, като тежести за крака с пясък, дъмбели, ластици и т.н.

Сега, след дългата изолация, с какво се промениха нещата – хората имат повече мотивация, или напротив?

Това, което ми прави впечатление, е, че и самият период на изолация има значение – дали е през лятото, или през зимата. Когато времето е по-студено, хората не се движат. Освен това в този период ние имаме изключителен дефицит на витамин D – психиката и телата ни страдат. Забелязвам и че хората осъзнаха, че тези състояния на отваряне и затваряне на държавите ще са циклични, и искат да са подготвени, като си изградят навици.

Каква е работещата формула за „здрав дух в здраво тяло“, към която да се придържаме?

Да се закачаме за хора, които имат по-високи стандарти за здраве на тялото от нас. Когато общуваме с хора, които се грижат добре за здравето си, то и ние някак си го правим. Докато, ако се обграждаме с такива, които го неглижират – копираме същото.

Bye, Bye, целулит… ЗАВИНАГИ! С бавни, но сигурни стъпки, можем да кажем довиждане на целулита, от който страдат над 90% от жените !

Имате антицелулитна програма, супер новина за жените! Обещавате ли ни, че ще „прокудите“ този натрапник от телата ни?

Досаден и дразнещ дефект за 90% от жените и 10% от мъжете. Какво ли не сме правили, за да се отървем от него, но той все се връща. Пазарът е пълен с всякакви скъпи и често много агресивни антицелулитни терапии и козметични процедури, които на пръв поглед имат добро действие, но когато дойде следващото лято, ние пак се сблъскваме със стария си познайник. Дали това е генетичен проблем, пред който сме безсилни, или пък има бюджетни и дългосрочни решения, ще разберем сега.

 Емилия Василева

Защо точно жените сме „обречени“?

Според съпругата ми Емилия Василева, с която работим заедно, целулитът при жените е генетичен и ако не се повлияе навреме, става все по-трудно и болезнено да се премахне. Жените са на прицел, защото техните т.нар. колагенни фибри са напречни, а при мъжете са под формата на мрежа и не позволяват на подкожната мазнина да прозира през кожата. Ние намерихме бюджетно и дългосрочно решение на вечния проблем, което се крие в здравословния начин на живот, масажите и правилно подбрани хранителни добавки.

Колко време ще ни отнеме?

Дайте си повече, поне два месеца. Историята показва, че всичко, което се повлиява бързо, действа кратко. Целулитът е свързан с атрофиралите мускулни влакна. Невъзможно е кремове, лосиони или геловете да имат някакво физиологично въздействие върху него. Той се образува и при застояла лимфа, която трябва да се раздвижва често и с различни масажи. Фиброзният целулит е най-често срещан при дамите над 40. Той се повлиява най-бавно и трудно, но веднъж започнали с правилните масажи, тренировки и хранителен режим, те могат да бъдат сигурни, че от него няма да остане нищо!

Ние разполагаме с всички инструменти, за да постигнем своите резултати от удобството на дома си по всяко време. Хайде да действаме, сега!

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Ако искаш да разбереш повече за начина как да разкараш целулита завинаги, си запази датата и часа: 11.05 от 17:30 ч. за уебинара, в който ще участват Иван и Емилия! Запиши се безплатно тук и задай всички въпроси, които те интересуват!