Твоят хороскоп за 22-ри април

Виж какво те очаква днес!

Честит понеделник! Започни деня с добро настроение и дневен хороскоп ⇒ тук!

Лесно е да се каже, но не е така просто да започнем да спортуваме и особено да го правим редовно. Как да преодолеем инерцията?

Според Световната здравна организация, за да бъдем в добра форма, е необходимо за извършваме 150 минути умерена физическа активност или 75 минути интензивен спорт седмично. За още по-голяма полза, можем да увеличим продължителността съответно на 300 и 150 минути. Но колко от нас го постигат, въпреки че е по силите на всеки?

Виж ползите от спорта, ако все още отлагаш посещението във фитнес залата:

По-добро дишане

С редовното спортуване се възстановява дихателният капацитет и за няколко седмици сърцето повишава способността си да доставя кислород из организма. Сърдечният ритъм се забавя, сърцето става по-устойчиво. Намалява рискът от появата на сърдечна недостатъчност.

Укрепване на мускулната маса

Спортът ни прави по-силни. Постепенно тялото започва да извършва все по-големи усилия и мускулите укрепват. Едновременно с това се усилва метаболизмът – обмяната на веществата, която консумира калориите от храната.

Отлично настроение

Спортът е прекрасно средство против стрес и се отразява отлично на духа. По време на физическа активност тялото усилено произвежда хормони, предизвикващи радост и еуфория – серотонин, ендорфини, ендоканабиноиди...

По-здрави стави

Физическите упражнения подобряват състоянието на костите и поддържат мускулите, които обграждат ставите. Това е отлична превенция срещу артрозата и остеопорозата