|
Вкарването на копчето в илика, обличането на риза или дори закопчаването на дънките може да се окаже доста трудно с текущата селекция дрехи по магазините. И въпреки факта, че почти 20% от хората в САЩ страдат от физическо увреждане, повечето модни марки в страната игнорират техните нужди в своите проекти.
За щастие обаче, има един американски дизайнер, който се старае да бъде различен в това отношение – Tommy Hilfiger. 67-годишният пионер в модата е един от първите дизайнери, който още през 2016 година създаде впечатляващата Adaptive Collection - колекция детски облекла, в която бяха включени специфични детайли като магнитни бутони, регулируеми дръжки, велкро-закопчавания и други.
Сега, 2 години по-късно, Хилфигър реши да пусне на пазара и специално модифицирани дрехи за мъже и жени с увреждания, така че да улесни максимално обличането им и да направи модата по-достъпна и за техните нужди.
►►► Лъч светлина - рекламна кампания с дечица с увреждания
Рекламни лица на адаптивната колекция, която беше пусната за продажба в сряда, са редици известни и вдъхновяващи личности с увреждания от САЩ като параолимпийската звезда в бягането Джереми Кембъл, параплегичната танцьорка Челси Хил, шеф-готвачът аутист Джеремая Джоузи и мотивационната говорителка и моден блогър Мама Какс (Mama Caxx).
Джереми Кембъл
„Приобщаването и демократизацията на модата винаги са били в основата на ДНК-то на моята марка“, заяви Хилфигър по-рано в изявление за CNN.
Мама Какс
„Тези (адаптивни) колекции продължават да се базират на тази визия, давайки възможност на възрастните с по-различни физически способности да изразяват себе си чрез модата“.
Източник: бгнес