Страдаш ли от авитаминоза?

Как да разбереш дали страдаш от авитаминоза?

 
 

Как да разбереш дали страдаш от авитаминоза?​

10 признака, че страдаш от недостиг на витамини.

10 храни за здравословен и дълъг живот​, виж в галерията долу:

 

Галерия: 10 храни за здравословен и дълъг живот

Виж всички снимки

►►► 15 основни витамини за женското здраве

С наближаването на пролетта много от нас започват да страдат от дефицит на един или повече витамини в организма. Обикновено това се дължи на факта, че в студения сезон храната съдържа малко микроелементи. Следователно до пролетта в организма се появява и техният дефицит. Съставихме контролен списък, който ще ти помогне да определиш дали трябва да попълниш запасите си от витамини, или всичко в организма ти е наред.

Отлепване на ноктите. При липса на витамини ноктите стават крехки и матови. По тях също могат да се появят ивици и подутини.

Лющене на кожата. Ако имаш напукани устни, напукани ъгли на устата си или сухи участъци по кожата, това може да е знак.

Косопад. Основният сигнал за липса на витамини при косата е нейната чупливост и склонност към окапване.

Зачервени и сълзящи очи. Намалената зрителна острота, сухота и възпаление на очите са сериозен признак за дефицит на витамини.

Кървящи венци. Появата на язви по венците и повишената им чувствителност могат да сигнализират за проблем с нивата на витамини в организма ти.

Липса на енергия. Проблеми с концентрацията, прекомерна раздразнителност, апатия - са доста често срещани смущения, които обикновено се приписват на умората, но такива симптоми се появяват много по-често при липса на витамини в тялото ти.

Ниско либидо. В повечето случаи специалистите приписват липсата на желание не на умората, а на недохранването и липсата на витамини.

Лошо храносмилане. Промените във вкуса, загубата на апетит и лошото храносмилане са симптоми на витаминен дефицит.

Подуване на лицето. И не защото чашата вода, която изпи през ноща беше излишна.

Подути стави. Внезапно подуване на ставите, мускулни болки, крампи и лоша координация също могат да бъдат симптоми на витаминен дефицит.

Най-често при витаминния дефицит в организма липсват основните витамини – А, Е, С и групата В. Обърни внимание на нещата, с които се храниш – добави повече плодове, зеленчуци и здравословни зърнени храни. А най-добре е да се консултираш с лекар и да се изследваш, за да разбереш със сигурност какви конкретни витамини ти липсват и как можеш да компенсираш липсата им.