Разрешено е да се вечеря!

Вечерята е разрешена! И още 7 научно обосновани диетични факта.

 
 

Вечерята е разрешена! И още 7 научно обосновани диетични факта.​

Някои правила за отслабване са объркващи и съвесем неоснователни. Други понякога изглеждат не по-малко странни, но са научно доказани...

Лесни, вкусни и здравословни парти идеи, виж в галерията по-долу:

Галерия: Лесни, вкусни и здравословни парти идеи

Виж всички снимки

►►► Интуитивно хранене: яж без да дебелееш

Ето няколко примера за научно доказани факти:

1. Закуската не е толкова важна

Почти всяка здравословна диета започва със закуска. И изобщо няма значение дали имаш време за ядене в рамките на един условен час след събуждане или не! И още нещо: ако си почитателка на много ранната закуска, тогава внимавай, защото то ва води до склонност от преяждане през деня. Освен това сега се счита, че няма повече или по-малко важни ястия: взема се предвид общият прием на калории, както и какво точно ядеш. Така, че не е чак толкова задължително да закусваш, що се отнася до диетата ти.

2. Можеш да вечеряш обилно

Италиански изследователи разбиват един от популярните митове. Сравнявайки показателите на хората, които ядат обилно в 10 ч. и в 18 ч. - не откриват разлика в броя на изгубените килограми. Нещо повече: любителите на вечерята са загубили повече процент мазнини!

via GIPHY

3. Фракционното хранене не помага да отслабнеш по-бързо

Години наред се говори, че яденето по малко и често може да изгори повече калории, но френски учени са установили, че това не влияе на процеса на отслабване и отново количеството калории е важно.

4. Въглехидратите не са врагове

Склонността към демонизирането на въглехидратите е ясна. Те се класифицират като вредни, но обикновено се говори за захарни, а не за всички въглехидрати като цяло. Японците са ясен пример, защото от 1991 г. те са считани за въглехидратна нация: не повече от 3% от населението има диабет и наднормено тегло. И ако нишестените храни като ориз и сладки картофи бяха вредни, те биха били най-тлъстите и най-болните на планетата.

5. Отслабването с хапчета е възможно

Повечето добавки, предназначени да ти помогнат за отслабването не работи по начина, по който предполагаш. Но канадски учени са установили, че витамин D насърчава производството на лептин, важен хормон за отслабване, и намалява производството на кортизола "хормон на стреса".

6. Не яж преди тренировка

По-точно не е необходимо да се яде половин час преди, но след два или три часа вече е задължително. Няма нищо по-лошо от тежест в стомаха по време на тренировка и само защото ти е казано, че „трябва“.

10 храни за здравословен и дълъг живот, виж в галерията по-долу:

Галерия: 10 храни за здравословен и дълъг живот

Виж всички снимки

►►► Здравето идва с умното хранене

7. Не робувай на идеята за органични храни

Изследване, публикувано в американското списание Annal of Internal Medicine, обобщава резултатите от 200 проучвания, сравняващи органичната (отглеждана в ферми и др.) храна с конвенционалната храна. Не е открита съществена разлика в превенцията на заболяванията и ефектите върху здравето. Ако говорим конкретно за отслабване, тогава и тук практически няма разлики. Със сигурност има по-малко пестициди и токсини в органичната храна, но това няма въздействие върху здравето, както и не всички органични храни допринасят за загубата на тегло. Източниците на захар си остават източници на захар, а хилядите калории са си хиляди калории.

8. Няма излишен протеин

Смята се, че ако ядеш твърде много протеини с времето ще се появят проблеми с бъбреците. Изследователите провеждат експеримент и установяват, че дори 400 грама протеин на ден не създават здравословни проблеми. Ако бъбреците не работят добре, тогава, разбира се, последиците могат да бъдат сериозни, но за здравия човек е трудно да пострада от преяждане с протеини.