Разкрий ни как се храниш, за да ти кажем каква си

Напълняла си? Не упреквай за това случайността нито пък лошия си късмет. Може би имаш вредни навици с лоши последствия.

 
 

Напълняла си? Не упреквай за това случайността нито пък лошия си късмет. Може би имаш вредни навици с лоши последствия.

Всеки човек има различно отношение към храната. Някои живеят, за да си хапват, други се хранят, за да живеят. Едни обичат сладки неща, други - пикантни, трети са привърженици на здравословното хранене. Открий какво е твоето отношение към яденето и разбери какъв е твоят недостатък!

Мечтаеш за плосък корем? Разбери кои храни ще ти помогнат за целта от галерията долу:

Галерия: 14 храни за плосък корем

Виж всички снимки

Ненаситните

При теб апетитът идва с яденето. Прекаляваш с похапването, не защото наистина си гладна, а защото до мозъка ти не достига сигналът за засищането. Не можеш да се спреш и си в състояние да изпразниш съдържанието на целия хладилник. Но това може да доведе до затлъстяване.

Каква е причината?

Някои лекарства благоприятстват апетита: кортикоиди, антиалергични, антидепресанти или невролептични... Тази неутолима потребност обаче води корените си от детството ти. Лакомниците обикновено произхождат от семейства на лакомници.

Как да се справиш?

Определи си лимит и не позволявай апетитът да те направлява. Сервирай си точно определено количество храна и изяж само толкова. Забрави допълнителните порции! Когато станеш от масата, не бива да си преяла.

Импулсивните

Има храни, които за теб са изкушение и на които не можеш да устоиш. Те ти доставят удоволствие, но и будят у теб угризения, тъй като за нула време поглъщаш огромно количество.

Каква е причината?

Този тип поведение често се наблюдава при хората, които постоянно са на диета. Изтощен от лишения, организмът им се бунтува - това е неговият начин да изрази протеста си.

►►►Най-добрите съвети от цял свят за стройна фигура

Как да се справиш?

Откажи се от драстичните диети, от които организмът ти полудява от глад. Достатъчно е да ограничиш мазните и сладките храни, но не елиминирай съвсем хляба, макароните и ориза. Те са нужно гориво за мускулите ти.

Лакомите

Ти си пристрастена към шоколада, кока колата, тортите, които похапваш всеки ден и в голямо количество. Диетолозите наричат тази особеност избирателен апетит. Хранителната ти мания е опасна, защото неусетно можеш да натрупаш излишни килограми. Ако консумираш тези неща с мярка, е безобидно.

Каква е причината?

По този начин организмът се опитва да се пребори със стреса. Намираш спасение в опаковка шоколад или нещо друго сладичко, което ще стимулира отделянето на серотонин, хормона на щастието.

►►►10 идеи за загуба на тегло без никакви усилия

Как да се справиш?

Най-важното е да се пребориш със стреса. Опитай със спорт, разходки сред природата или психотерапия, ако тревогата е прекалено силна.

Постоянно дъвчещите

Когато сядаш на масата, нямаш апетит. Ядеш с неохота. Това е нормално, предвид че през целия ден по нещо предъвкваш: шоколад, чипс, бисквити, бейк ролс.

Каква е причината?

Шефът недоволства от работата ти? И за утеха ти хапваш блокче шоколад. Чудиш се какво да правиш, докато чакаш гаджето си? И изяждаш остатъка от сладкиша. Ядеш, за да компенсираш някаква липса или за да се успокоиш. Похапването е твоята реакция към стреса.

Как да се справите?

Невъзможно е да си върнеш спокойствието за няколко дни. Бъди търпелива и се научи да се храниш по три пъти на ден. Не пропускай закуската. Ако я прескачаш, не се учудвай, че жестоко ти пригладнява към 10-11 часа и чувстваш неудържима потребност нещо да хапнеш. Ако желанието нещо да сложиш в устата си между храненията е твърде силно, нека поне са храни, които съдържат бавно разграждащи се захари или фруктоза: малко пълнозърнест хляб, някакъв плод.