Представяме на твоето внимание 7 освежаващи напитки

Искаш да се възстановиш по-бързо и качествено след тренировка? Наздраве! Ето какво да пиеш.

© iStock

Поддържане на форма, изграждане на сила и издръжливост, по-добро настроение… Има многобройни ползи от редовните тренировки. Но и всяка интензивна тренировка може значително да намали водните запаси и хранителни вещества като електролитите в тялото, като и двете могат да доведат до дехидратация, умора или болка.

За щастие има много следтренировъчни напитки, които могат да ти помогнат да възстановиш запасите от вода и електролити и значително да ускорят възстановяването ти след изтощителна тренировка.

Представяме на твоето внимание предимствата на едни от най-добрите зареждащи напитки, на които можеш да заложиш в своята тренировъчна програма, за да си осигуриш бързо и пълноценно възстановяване.

1. Вода

Разбира се, че започваме с нея. Може и да изглежда очевидно, но доста хора забравят или просто не пият достатъчно вода по време и след тренировките си. А водата е може би най-лесният и сигурен начин да подобриш възстановяването си.

Всяка клетка, тъкан и орган в човешкото тяло използват вода, за да функционират пълноценно. Тялото ти извлича тази вода от храната и течностите, които приемаш, за да контролира температурата си, да се пречиства от отпадъчните вещества и да смазва ставите, за да работят безпроблемно. Така че приемът директно на обикновена, чиста вода е най-бързият начин за рехидратиране по време и след тренировка.

Бързо възстановяване след тренировка: 10 супер съвета

Вижте повече

Бързо възстановяване след тренировка: 10 супер съвета

Предлагаме ти няколко полезни съвета, които да следваш в ежедневието си, за да подобриш възстановяването на мускулатурата след тренировка и да направиш следващата още по-ефективна!

2. Електролитни напитки

Електролитите са минерали, от които тялото ти се нуждае, за да функционира добре. Те включват вещества като натрий, хлорид, калий, магнезий и калций. Но една интензивна тренировка - и обилното изпотяване, което идва с нея - може да изтощи запаса на тялото ти от тези хранителни вещества. Това води до електролитен дисбаланс, който може да те накара да се почувстваш отпаднала и дехидратирана.

Решението? Електролитни напитки. Обикновено са лесно достъпни и вече се предлагат във всяка фитнес зала и почти всеки по-голям хранителен магазин. Това, за което трябва да внимаваш с тях, е хранителното им съдържание. Придържай се към вариантите с ниско съдържание на захар, за да се рехидратираш ефективно, без да натрупваш излишни калории.

© iStock

3. Кокосова вода

Ако обикновената вода ти идва в повече и започва да ти омръзва след завишен прием при редовна физическа активност – може би кокосовата вода е разнообразието, от което се нуждаеш, зад а продължиш да се хидратираш пълноценно.

Кокосовата вода е естествен източник на електролити като калий, натрий и магнезий, което я прави чудесен избор за възстановяване на изчерпаните минерали след изтощителна тренировка. Освен това съдържа естествени захари, които могат да помогнат за възстановяване и на енергията след уморителна фитнес сесия.

4. Неподсладен чай

Ако си от хората, които намират водата за твърде скучна, но избягваш добавките и спортните напитки, може да намериш своята златна среда - с чаша хидратиращ чай след тренировка. Богатата на антиоксиданти смес е ефективна както за подпомагане на хидратацията, така и за възстановяването на мускулите и цялостното здраве. За предпочитане е да заложиш на билкови чайове от лайка, джинджифил, мента или зелен чай без кофеин, тъй като кофеинът може да причини допълнителна дехидратация. А това е последното нещо, от което се нуждаеш след изморителна тренировка…

Как да избегнеш мускулната треска след тренировка

Вижте повече

Как да избегнеш мускулната треска след тренировка

Мускулната треска след тежка тренировка може да бъде избегната!

5. Шоколадово мляко

Да, наистина! Шоколадовото мляко може би ти напомня за напитка от детските години, но всъщност и то е чудесен начин да възстановиш запасите си от енергия след тренировка. В състава си съдържа важни за възстановяването хранителни вещества като въглехидрати, белтъчини, течности и електролити. Тези съставки ще ти помогнат да презаредиш запасите на тялото си от енергия и да регенерираш стресираните от натоварването мускули.

© iStock

6. Зеленчуков сок

Зеленчуците са задължителна храна във всеки пълноценен хранителе нрежим и това не е случайно. Освен освежаващ начин за хидратация, зеленчуковият сок е и основен източник на много есенциални хранителни вещества, осигуряващи пълноценна работа на тялото.

Соковете, които съдържат листни зеленчуци, цвекло, моркови и др. осигуряват витамини, минерали (включително електролити) и антиоксиданти, необходими за подпомагане на мускулното възстановяване и рехидратацията след тренировка.

© iStock

7. Смути

Зеленчуковия сок не е по вкуса ти? Няма проблем – винаги можеш да го комбинираш във вкусно смути, заедно с пресни плодове, семена, дори с мляко, кокосова вода или суроватъчен протеин на прах.

Смути напитките са може би най-персоналният и един от най-приятните начини за презареждане с течности и електролити след тренировка. Можеш да направиш всяко смути точно по вкуса си, както и да разнообразяваш с различна рецепта всеки път.

Още едно предимство на смути напитките (освен, че са вкусни) е, че са бърз и лесен начин за зареждане на тялото и с много хранителни вещества, което си е задължително, ако водиш натоварено ежедневие и нямаш време за обилно хранене след тренировка.

Дълъг сън = ефективна тренировка

Вижте повече

Дълъг сън = ефективна тренировка

Знаеш ли, че по-дългият сън прави тренировката ти по-ефективна? Ето 5 причини защо:

Е, както виждаш – изборът е голям! На който и вариант за хидрация и презареждане след тренировка да се спреш – няма да сгрешиш. Грешка би било само ако го пропуснеш! Тъй като пълноценното възстановяване е точно толкова важно за успеха ти, колкото и самите тренировки.