Победи лесно есенната депресия

Знаеш ли колко често се оплакваш? По 15 пъти дневно!

Снимка: iStock
Снимка: iStock

А когато слънцето се крие зад дъждовни облаци и температурите са ниски, ставаме още по-мрачни. Всъщност, много лесно можем да видим нещата по друг начин. Ето какво със сигурност помага...

​Обърни повече внимание на успехите си

Може би си от тези, които все се обвиняват за какво ли не и никога не са доволни от работата си или от отношенията си с другите. Ако е така, помисли си дали заслужаваш да се държиш със себе си толкова сурово. Опитай да видиш това, което ти се случва и което правиш, с благосклонност и със симпатия към самата теб. Чрез този подход ще забележиш първо успехите си, положителната страна на събитията, уважението на околните, а неприятностите и разочарованията ще изглеждат доста по-незначителни.

Важно е да решиш да живееш с доверие към живота и с твърдото намерение да се възползваш максимално от малките моменти на радост и удоволствие.

Избягай от депресията с тези окриляващи цитати

Вижте повече

Избягай от депресията с тези окриляващи цитати

Понякога всичко, от което се нуждае човек е частица надежда.

​Освободи се от автоматичните негативни мисли

Всеки от нас си има такива мисли, например „Уморен/а съм”, „Ще закъснея” или „Нямам настроение за нищо”.

На първо време най-важното е да идентифицираш паразитните си мисли. След това трябва да прецениш доколко отговарят на действителността. Ако изразяваш реалното състояние на нещата, вземи мерки – срещу закъсняването тръгвай десет минути по-рано, срещу умората пий витамини и яж повече плодове и зеленчуци, а за по-добро настроение се довери на спорта, музиката и приятелите.

Може обаче да установиш, че тези негативни мисли не почиват на нищо реално. Като си дадеш сметка за това, те все по-рядко ще те тревожат.

​Внимавай какво казваш

Когато човек се оплаква, обикновено е склонен да преувеличава и да подсилва черните краски. Изказаните на глас оплаквания започват да изглеждат доста основателни, а в действителност често не са. Ние чуваме какво казваме и казаното ни влияе.

Необходимо е добре да подбираш думите си. Опитай да замениш силните фрази с по-умерени, отрицателните думи – с положителни.

Снимка: iStock
Снимка: iStock

​Интересувай се от другите

Стоп! Престани да се интересуваш само от своята собствена личност и си помисли как можеш да бъдеш полезна на другите. Както всеки човек, и ти имаш многобройни таланти и способности, които могат да послужат на приятелите ти, на семейството ти, на обществото.

Когато помагаш на другите да живеят по-добре, се чувстваш необходима, самоуважението ти се повишава и не остава време за мрачни констатации.

Щедростта може да те превърне в съвсем различен човек!

​Потърси помощ

Есента е сезон на професионално напрежение. Освен това в психологически план предстоящата зима ни настройва за дълга и тъжна почивка от най-любимите ни неща – ваканцията, веселието с приятели, слънцето и хубавото време, общуването с природата. Разбира се, всичко може да изглежда и иначе – всеки сезон си има своя чар, приятелите не са само за лятото, студените вечери са подходящи за кино и театър и т.н.

Не се оставяйте на черни мисли, дефинирайте ясно от какво имате нужда и потърсете помощ, за да го постигнете. По-добре е да изпреварите събитията и още от сега да организирате времето си така, че да не допуснете животът ви да ви изглежда монотонен. Вашите приятели и семейството ви - това са хората, които най-добре могат да ви разберат.

11 по-малко известни симптома на депресията

Вижте повече

11 по-малко известни симптома на депресията

Депресията не е универсална. Ето кои симптоми могат да подскажат, че ти или твой близък може да страда от депресия.