Отслабвай, без да броиш калории. Страхотно, нали?

4 полезни съвета!

Без значение каква е целта ти – дали да изгориш излишните мазнинки, или да стегнеш тялото си с развитие и оформяне на мускулатурата, в крайна сметка всичко опира основно до храната. И в частност – до броя калории, които приемаш и как разпределяш всички макронутриенти в храненията си за деня.

Броенето на калории стои в основата на доста успешни хранителни режими и е истина, че ако искаш да постигнеш определена форма, най-сигурният начин за това е да знаеш колко калории приемаш и да се опиташ да приемаш повече или по-малко от тези, които гориш, в зависимост от целта си.

Но какво да правиш ако ежедневието просто не ти позволява да следиш точно колко и какви калории приемаш? Или пък броенето те стресира и отказва от режима…

Трябва ли да се откажеш и от целта си? Отговорът, разбира се, е „не“.

Истината е, че ако вземеш някои конкретни мерки и промениш леко навиците и ежедневието си, можеш да си осигуриш успешно отслабване и без да броиш всяка калория, която приемаш.

​Ето как:

1. Хапвай по-рядко навън.

Малките ежедневни победи не са за подценяване и ако им обръщаш нужното внимание и се радваш за тях, ще ти е по-лесно да следваш режима си в дългосрочен план и в крайна сметка – да постигнеш целта си. Такава малка победа може да бъде пропускането на едно хранене навън за деня. Можеш да си подготвиш обяда предварително, вкъщи, вместо да търсиш подходяща алтернатива в заведение навън, по време на кратката обедна почивка.

Снимка: iStock
Снимка: iStock

Като вземеш предвид скритите мазнини и сол, които много ресторанти слагат в ястията си, с пропускът дори на едно хранене навън и замяната му с домашно-приготвена храна, избягваш огромен брой допълнителни калории. С приготвянето на храна у дома имаш по-голям контрол над това какво се съдържа във всяко ястие и калориите, които приемаш. Дори и без да ги броиш.

2. Не се потдавай на негативните емоции.

Факт е, че всеки си има лоши дни и ще има случаи, когато посягаш към хладилника без нивото на самоконтрол, което би искала да имаш. Важно е да разбереш, че това е нормално, така че давай напред и се поглези от време на време, вероятно го заслужаваш, но не позволявай на едно такова чийт хранене да се превърне в чийт ден или напълно да провали подобряващите ти се хранителни навици.

Подобно леко отклонение всъщност може да се окаже приятна почивка от режима и ограниченията ти и да ти позволи да си „поемеш въздух“ и да продължиш да следваш плана си по-дълго време, като така в крайна сметка ще постигнеш и целта си.

Непрекъснатите ограничения и самобичуването за всяко отклонение при храната или тренировките само ще те изтощят психически и ще те откажат, така че не се страхувай да разпуснеш от време на време, защото това ще ти позволи да си по-отговорна и стриктна в избора си на храна няколко дни или седмици след това.

Не ядеш, а пълнееш? Виж къде се крие разковничето

Вижте повече

Не ядеш, а пълнееш? Виж къде се крие разковничето

Как да разбереш, че храната не е подходяща за организма ти? Представяме ти cosmo наръчника на 5-те причини, които могат да ти подскажат, че не...

3. Тренирай, за да изгориш допълнителни калории.

Ако не искаш или не можеш да броиш приетите калории, то можеш да си осигуриш калориен дефицит за отслабване като просто увеличиш изгорените. С тренировки.

Може би си чувала и преди, че не може да се надтренира лоша диета. Това е вярно, но дори и храненето ти наистина да куца, с тренировките поне ще ограничиш щетите от това. Когато тренираш, ти изгаряш част от излишните калории, които може да си поела през деня. А освен това ускоряваш метаболизма си и ще запонеш да изгаряш повече от приетите калории и в дългосрочен план, като така рискът да омазниш и влошиш фигурата си ще спадне значително.

А стига да комбинираш редовната физическа активност с изграждане на полезни хранителни навици (дори и без да броиш калориите си) – в дългосрочен план със сигурност ще подобриш и визията, и здравето си!

Дълъг сън = ефективна тренировка

Вижте повече

Дълъг сън = ефективна тренировка

Знаеш ли, че по-дългият сън прави тренировката ти по-ефективна? Ето 5 причини защо:

4. Не прибързвай с ограниченията.

След като започнеш да вземаш правилните решения за храната си – като да изградиш подходящ прием на калории, да опитваш да избегнеш емоциите, които водят до преяждане и намалиш поръчките на храна за вкъщи и храненето навън, ще трябва и да се увериш, че си поела по път, който можеш да следваш в дългосрочен план.

Една от най-големите грешки, които правят много хора, когато се опитат да отслабнат, е да ограничат приема си на храна прекалено много за прекалено кратко време, в опит да изгорят излишните килограми по-бързо.

Това обаче има обратен ефект, тъй като силното ограничение на енергоприема шокира тялото и съзнанието ти, и неибежно води до отклонения и проваляне на целта.

Затова е важно да подходиш по-плавно и умерено към ограниченията. Може да изглежда по-вероятно да прекалиш с калориите, ако не ги броиш, докато отслабваш, но практиката е показала, че в желанието да постигнат резултати, много хора всъщност не приемат достатъчно храна дори за поддържане на основните нужни да тялото си. Стига се до хранителни дефицити, анемия, отпадналост и раздразнение. И в крайна сметка – до провал. Така че прекомерното ограничение на калориите също е нещо, за което трябва да внимаваш, когато се опитваш да отслабнеш, без да ги броиш.

Постарай се да хапваш редовно през деня, винаги да имаш подсигурени 3 основни хранения и по възможност – поне 1 леко междинно между тях. Така ще осигуриш на тялото си постоянен запас от енергия, без да преяждаш или да гладуваш.

Дори и броенето на калории да не е за теб, ако следваш тези простички промени в навиците и ежедневието си, спокойно можеш да постигнеш целта си в дългосрочен план.

Може да отнеме повече внимание и време, да минеш през етапи на проба и грешка и известно напасване, докато изградиш нужните навици, но постигането на здраво, добре изглеждащо тяло е напълно възможно и без да робуваш на кухненската везна!