Непознатият dm: виж какво се случва от другата страна

Марката, която се грижи не само за твоята красота, но е и истинско вдъхновение за по-добър живот!

dm България вдигна завесата и разказа за себе си, както и какво се случва от другата страна.

Марката отчита ръст на оборота от 22,8% за последната финансовата година, която за компанията е в периода 01.10.2021 г. – 30.09.2022 г. В последните 12 месеца водещата верига за търговия с дрогерийни стоки инвестира 8,2 млн. лв. и отвори своя магазин №100 у нас. След като през септември беше „открит“ българският онлайн магазин на dm, на 07.11.2022 компанията стартира и мобилното си приложение за пазаруване с близо 8 500 стоки в 86 дрогерийни категории.

В последната една година dm България успя да развие бизнеса си и да постигне този ръст на оборота, както в резултат от разширяването на мрежата от магазини, така и благодарение на ефективния си подход, базиран на огромен избор от над 16 000 дрогерийни стоки в специализирани магазини и компетентна консултация. Както става ясно от данните, българските купувачи все по-често избират иновативните продукти, предлагани от dm, заради отличното съотношение цена-качество, особено при собствените марки на компанията, сред които alverde, dmBio, Balea, babylove, Denkmit и други.

dm България отчита и повишен интерес към асортимента от над 1 500 био и устойчиви стоки – храни, козметика и битова химия. Компанията лансира и първата масова Upcycling марка козметика, изработена от остатъчни материали от други производства. Всички тези продукти са важни за хората, които се стремят към устойчив начин на живот. Не на последно място, през изминалата година, клиентите на dm показаха високо одобрение и към ценовата стратегия „Трайно изгодно“, която гарантира, че цената на даден продукт няма да се променя поне четири месеца след датата, посочена на етикета.

Още любопитни факти:

  • dm България отчете ръст на оборота от близо 23% за последната финансова година;
  • след създаването на онлайн магазин, dm стартира и мобилно приложение за пазаруване с близо 8 500 артикула;
  • dm вече предлага в България над 1 500 био и устойчиви продукта.
Като отговорна компания, през последната финансова година dm подкрепи и важни социални каузи. В периода 01 октомври 2021 г. - 30 септември 2022 г. бяха дарени повече от 30 000 лв. за развитие на дейността на Фондация „Живот със Синдром на Даун“ и на SOS Детски Селища.

В България вече има 100 dm магазина

На 09.11.2022 г. компанията откри своя магазин №100 в кв. „Студентски град“, гр. София. Общо през последната финансова година бяха открити 7 нови магазина. Освен, че беше разширена мрежата в градове, в които dm вече присъства, бяха открити филиали и в нови градове като Троян, Пирдоп, Севлиево и Търговище.

Председателят на Борда на управителите на компанията Андрей Петров заяви: „За нас откриването на нов магазин не е просто отваряне на търговски обект. Ние приемаме това като ангажимент да подобрим средата, в която развиваме дейност.“ В тази връзка dm България реализира кампания за облагородяване на фасадите около своите магазини. През последната година в рамките на кампанията „Вдъхновени от изкуството“ пет филиала бяха изрисувани с графити от талантливия Street Art артист Йоан Ценков – Ja0ne.

В периода 01 октомври 2021 г. - 30 септември 2022 г. dm инвестира 8,2 млн. лв. в страната.

dm България продължава активната си инвестиционна програма като през последната финансова година размерът на инвестициите нараства с 21,8% и достига почти 8,2 млн. лв. Инвестициите на компанията са разделени в четири основни направления – разширяване на мрежата от магазини, обновяване на съществуващите филиали, развитие на онлайн магазина и обучение на служителите на компанията.

Всеки трети от клиентите на онлайн магазина на dm използва услугата за експресно получаване в магазин.

На 13.09.2022 г. dm България „отвори“ своя български онлайн магазин, който се намира на познатия адрес www.dm-drogeriemarkt.bg. В него клиентите на веригата могат да открият близо 8 500 от любимите си дрогерийни стоки, които да поръчат спокойно от всяко място в удобно за тях време.

Стартира и мобилното приложение на dm в България, което освен онлайн магазин е и платформа за специални отстъпки, онлайн брошури и отстъпка за рожден ден.

На 07.11.2022 г. dm България пусна и своето мобилно приложение, с което надгражда клиентското изживяване при пазаруване в онлайн магазина на компанията. То вече може да бъде изтеглено от Google Play Store и Apple App Store.

Приложението е създадено според модерните уеб тенденции, като на първо място е поставено удобството на хората - навигацията е интуитивна, а пазаруването е бързо и удобно. Освен това, то е и платформа за специални предложения, персонализирани за всеки отделен клиент според неговите предпочитания. Отстъпката “Рожденик” например може да се ползва занапред единствено през мобилното приложение.

Зелени етикети обозначават устойчивите продукти.

Както във физическите, така и в онлайн магазина си, dm България, въведе специални обозначения за био и натуралните продукти от асортимента. В магазините това са специални зелени етикети, а в онлайн каналите за продажба – специални иконки. По този начин компанията се стреми да насърчи устойчивото потребление.

Част от този стремеж е въвеждането на българския пазар на най-новата dm марка – No Planet B. Разработването на този бранд е революция в козметичната индустрия, тъй като продуктите са от материали, които биха били изхвърлени. Например, маслото от кафе се добива от утайка от заведенията, а плодовите аромати са от спасени от изхвърляни плодове. Разбира се, всички опаковки са от рециклиран и рециклируем материал. Към момента серията No Planet B е от 12 продукта за грижа за тялото и косата.

dm организира Giving Friday и продава чорапи с кауза.

През последната финансова година dm България разшири обхвата на своите CSR инициативи, обединени под мотото „Заедно за по-добър живот“. За трета поредна година компанията не провежда „Black Friday“, а Giving Friday и дарява 3% от дневния си оборот в деня на голямото пазаруване на SOS Детски селища. Събраната сума беше в размер на 15 000 лева. Те бяха дарени в подкрепа на звено „Майка и бебе“, гр. Габрово, което предоставя временно настаняване до 6 месеца на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си, насърчава родителската привързаност, подпомага младите майки чрез социално, психологическо и юридическо консултиране и подкрепа.

През месец март 2022 г. dm подкрепи инициативата на Български Червен кръст за набиране на материални дарения за пострадалите от войната в Украйна хора и дари повече от 5 500 хигиенни продукта като дезинфектанти, пасти и четки за зъби, шампоани и много други.

Друга важна инициатива е подкрепата за фондация „Живот със Синдром на Даун“. Вече шест години dm България е един от основните партньори на благородната кауза. През последната финансова година бяха организирани две основни кампании. Първата се проведе в периода 01 май - 31 август 2022 г. При всеки закупен слънцезащитен продукт с dm марката SUNDANCE 0,10 лева или общо 12 000 лв. бяха дарени на фондацията в подкрепа на различни проекти по адаптирано плуване, физиотерапия, арт терапия и музикотерапия за 50 деца със синдром на Даун от различни градове в България.

Втората важна инициатива е партньорството по повод отварянето на dm магазин №100. През цялата 2022 година в магазините на компанията се предлага специална серия шарени чорапи, чийто дизайн е вдъхновен от това важно събитие. Цялата сума от продажбата на чорапите – 25 300 лв. – ще бъде насочена към подкрепа на фондация „Живот със Синдром на Даун“.

dm България събра 8 тона опаковки и откри станция за повторно пълнене на препарати.

През последната финансова година dm България разшири обхвата на инициативите си и в подкрепа на устойчивото развитие. В рамките на кампанията „Ще остана опаковка и в следващия си живот“ бяха събрани близо 8 тона пластмасови опаковки, които ще бъдат транспортирани в Германия. Там ще бъдат преработени в качествен рециклат и отново ще влязат в употреба в козметичната индустрия. В рамките на своя ангажимент за опазване на природните ресурси dm дари 5 000 лева и 5 000 дръвчета в подкрепа на инициативата „Новата гора на София“ на Столична община. Почти 1500 дръвчетата бяха засадени от служители на компанията на откриващото събитие на есенната залесителна акция в края на месец октомври 2022 г.

Друга инициатива за намаляване на пластмасовите отпадъци е инсталирането на първата станция на компанията в България за повторно пълнене на био препарати от бранда Planet Pure. Тя се намира в магазина в мол Paradise Center в София. Хората могат да избират между препарат за миене на съдове с алое вера и лайм, гел за пране с лавандула и салвия, гел за пране Sensitive и гел за пране с алое вера. Препаратите се пълнят в специални опаковки от 1 л. или 1,5 л., които се закупуват еднократно.

С цел намаляване на въглеродния си отпечатък, компанията оптимизира и използването на природни ресурси при управлението на сгради и работните процеси. Например, dm България използва 100% енергия от възобновяеми източници за работата на половината от своите магазини, както и на Логистичния център. Освен това са инсталирани енергоспестяващо осветление и смесители, които използват по-малко вода.

81% от служителите на dm се гордеят с работата си.

В периода 01 октомври 2021 г. - 30 септември 2022 г. броят на служителите на dm България нарасна с 14% и надмина 1000 души. В тази връзка Евелина Великова, управител на dm България с ресори "Обучение и развитие" и "Продажби" заявява: „Нашите колеги са най-добрият посланик на dm България като желан и харесван работодател, което се доказва от наше вътрешно проучване. То беше проведено сред колегите ни и 88% от тях казват, че им харесва да работят в dm и биха искали да продължат кариерата си в компанията, а 81% се гордеят с работата си."

Една от основните причини за високата оценка, която дават служителите на dm България, са постоянните инвестиции в развитие на хората и в създаване на приятна и подкрепяща работна среда. Компанията осигурява продуктови обучения за колегите от филиалната мрежа; тренинги за развитие на мениджърски компетенции; психологически уебинари и вдъхновяващи срещи с гост-лектори и възможност за участие в различни благотворителни инициативи. Затова не е случайно, че през последната година dm България получи награди за „Най-добър работодател FMCG” и за „Стратегия за управление на таланти“ от Career Show 2022, и за най-добро Employer Branding видео от b2b Media Employer Branding Awards 2022.