Нагоре чрез социалните мрежи

И без това си в тях по цял ден – ето как да използваш дигиталния си живот, за напреднеш в работата

 
 

И без това си в тях по цял ден – ето как да използваш дигиталния си живот, за напреднеш в работата​.

Знаеш как да използваш Linkedin за кариерата си, но и по-социалните социални мрежи могат да помогнат, за да блеснеш и да разбереш за нови откриващи се пред теб възможности. „Ако не използваш социалната мрежа като онлайн парти, скоро ще можеш да се продадеш”, казва Пег Самюъл, основател на бранд агегенцията Social Diva Media. Работата е там, че сайтове като Twitter, Facebook, Intagram не са подходящи единствено да постваш къде с кой какво си пила вечерта или новите си рисунки по ноктите. Дори и Snapchat е повече от място, в което можеш да си сложиш смешни ушички, защото много работодатели са в тези канали, търсейки потенциални служители. Повечето мениджъри започват да проверяват кандидатите за работа в социалните мрежи, преди да вземат окончателното си решение за наемане на служителя. И не става въпрос да махнеш всичките си статуси, на които си с чашка и цигарка – в мрежите все повече се пускат обяви за работа. Cosmo обяснява как да направиш голяма стъпка в кариерата без да станеш от дивана.

Професия според твоята зодия, виж в галерията по-долу:

Галерия: Професия според твоята зодия

Виж всички снимки

►►► Направи кариерата на мечтите си

Instagram - Визуалната банка на креативните хора

Колко често да публикуваш? До два пъти дневно.

Какво да публикуваш? Снимки на ултра-стилното ти работно място или последни твои работи. Не залитай по хаштагове в първите си коментари. Когато ги добавяш, гледай да са уместни (например за храна, опитай #sweeeeet – да, с пет „е” –та).

Кого да следваш? Хора, които познаваш и такива, които искаш да познаваш – в това число се включват тези, които се занимават с наемане на служители. Търси ги с хаштаг, който обединява ресора и думата „life”, например #chefslife или #creativelife.

Как да коментираш? Коментарите са водещи в Instagram, но бъди разумна. „Ако някой публикува веднъж седмично, не коментирай всеки път”, казва Ейдриан Ларсън, редактор в големия сайт за кариери The Muse.

Съпка към следващото ниво

Профилът ти трябва да дава автентична представа за теб. Използвай Insta Stories, за да го направиш по-личен и показвай деня си на своите последователи. Не е задължително всичко да е полирано до блясък (стоят само 24 часа), но ако искаш да се похвалиш с новите си кичури, използвай настройките, за да скриеш тази история от потенциалните си работодатели.

Facebook - Глобален свързващ център за всички

Колко често да публикуваш? Веднъж дневно.

Какво да публикуваш? Използвай мястото за биография, за да дадеш представа на всичките ти последователи за своето CV. Сложи и до пет снимки, които биха те представили като личност и професионалист (например, как говориш пред публика на събитие). Споделяй статии, които имат отношение към кариерата ти.

Кого да следваш? Проучвания показват, че вече е много вероятно да намериш работа в социалната мрежа чрез познатите си, а не чрез приятелите. Затова търси евентуални работодатели и виж имате ли общи познати. Ако да, помоли ги да те представят чрез имейл.

Как да коментираш? Вместо да пишеш „Страхотно!” или „Обожавам това!” опитай да започнеш смислен разговор така, както би го направила в истинския живот, казва Ларсън. „Това може да е много лесно като, „ Изглежда, че ще бъде страхотно събитие. Слушала съм други нейни лекции и обожавам посланията ѝ. Коя е вашата любима част?”

Съпка към следващото ниво

Оглеждай се за обяви на стените на групи, свързани с твоята професия (например, PR, маркетинг). Погледи страницата си от гледна точка на непознат, използвайки опцията „View as”.

Twitter - Социалната мрежа на новинарите

Колко често да публикуваш? Поне три пъти на ден.

Какво да публикуваш? Твоята биография трябва да включва фирмата, в която работиш, заеманата позиция и хобита (фитнес, готварство и т.н.). Туитвай неща от твоята професионална сфера (ако е свързана с мода, напиши нещо за последна модна колекция). И когато се появи нов GIF, се включвай в забавлението.

Кого да следваш? Търси #HR и #recruiting, за да откриеш специалисти по подбор на персонал. Много големи компании така публикуват обявите си за свободни места и следвайки ги, ще имаш шанса да видиш какво предлагат.

Как да коментираш? Ретуитвайки и коментирайки постовете на хора, на които се възхищаваш, може да покачи шансовете ти за намиране на нова работа. Включвай се с мнение към техните коментари, поствай цитати от други популярни хора от същата сфера. Тагвай популярни хора, на които се възхищаваш.

Съпка към следващото ниво

Създай списък в Twitter с профили, които обичаш. „Хората забелязват, когато ги добавяш към такъв и няма да им е неприятно, ако името е нещо като „Fashion influencers on Twitter”, казва Джанис Морис, която работи в отдела за партньорство с медии на Twitter. „Ласкателството може да те поведе по дълъг път”.

Не забравяй за основните правила, които важат за всички социални мрежи:

1. От снимки до думи – махни всичко, което не би искала един работодател да види. Мръсен език и всякакви снимки, които биха предизвикали мръщене, трябва да заминат за виртуалното кошче.

via GIPHY

2. Подсигури постоянното си присъствие в поне две мрежи от голямата четворка: Instagram, Facebook, Twitter, Snapchat. Провери внимателно настройките си за поверителност – не позволявай на пост, предназначен за компанията ти, да стане публичен. Изчисти хронологията си, излез от профила си и се потърси – това е което непознат (или потенциален работодател) ще види.

3. Упражнявай това, което специалистът Джесика Милър-Меръл, основател на сайта Workology, нарича “принцип на социалната медия” – бизнесът отпред, партито отзад. Което означава да поддържаш 70% от постовете си бизнес ориентирани и 30% да са лични. Нека професионалните да са водещи, а понякога добавяй хобита и смешни снимки – това ще помогне да се отличиш.