|
Кейт Мос е забелязана на летището. Ъшър попада на Джъстин Бийбър в YouTube и го прави звезда. Е.Л. Джеймс става милионерка от творчеството на феновете. Такива неща не се случват в истинския живот, нали? Напротив. Интернет е новата ловна територия за таланти и следващото голямо нещо. И те не търсят просто следващата Заела. Вместо това те търсят писатели, автори на документални филми и дори дърворезбари. Искаш да привлечеш вниманието на търсачите на таланти? Ето как да го направиш.
Хороскоп на магическите способности на зодиите, виж в галерията долу:
Галерия: Хороскоп на магическите способности на зодиите
►►► Разпознай талантите си с помощта на нумерологията
Мениджър на инфлуенсъри
Търси: Нещо повече от добре отглеждан фийд. „Бих казала, че представляваме таланти, а не инфлуенсъри“, казва Луси Ловридж от Gleam Futures, които работят с Таня Бър, Pixiewoo и Джим Чапман. „В моите представи инфлуенсърът създава съдържание за социалните мрежи и сключва сделки с брандове, докато талантите могат да пишат книги, правят събития на живо, създават и развиват продукти.“
Като: Unjaded Jade. Тя има едва 3000 YouTube последователи, когато е забелязана от Дани Лоуни, управляващ директор на агенцията за инфлуенсъри Sixteenth. Сега има повече от 277 000. „Тя прави видеа за обучение и преговаряне на материала. Доста необичайно за очакваното от 17-годишен автор на клипове в YouTube. И това ме привлече“, казва Лоуни. „Наблюдаваме акаунти с по 15 000 последователи, имаме и такива с милиони, но търсим хора, които могат да се развиват.“
Следващите ти стъпки: Редовните публикации са ключови. Така ще покажеш на търсачите на таланти, че работиш усърдно. Щом забележат потенциален инфлуенсър, Лоуни и екипът му го следят внимателно. „Следвам го и дори си включвам нотификациите, за да разбера кога е публикувал нещо“, казва той. „Преценявам го като човек и дали има желание за работа.“ В Instagram това означава един до два поста на ден и пет до 10 истории. За YouTube – три до седем видеа на седмица. Но всички тези постове нямат значение, ако никой не ги гледа. „Гледаме броя на коментарите и лайковете, но следим и качеството. Ако коментарите са дълги и смислени, значи последователите се вълнуват от съдържанието. Така можеш да разбереш колко е силно влиянието.“
Търсачи на таланти в YouTube
Търси: автори на документални филми, водещи на детски предавания, актьори. „YouTube и социалните медии са важно място за търсене на нови таланти“, казва Джоди Смит, криейтив директор на Studio71 UK, компания за дигитална продукция, която търси интернет таланти и ги развива в подкасти и телевизионни предавания. „Търсим хора, които са идеални за телевизия, но не им е хрумвало да работят това.“
Като: Актьорът Дарън Крис, който бе забелязан, докато правеше пародии на Хари Потър в интернет. Studio71 разработва сериал за BBC Three с Флорънс Баркуей и Рийд Амбър, чийто YouTube канал Come Curious дава откровени секс съвети. Компанията нае и 20-годишния ковач Алек Стийл за 18 епизода по The History Channel на Forged with Steele.
Следващите ти стъпки: Агенцията използва специален софтуер, който рови из YouTube за канали, които още не са станали популярни, но които вече имат верни последователи. „После прилагаме човешкия филтър и гледаме много видеа, за да разберем дали бихме могли да направим партньорство“, разказва Смит. „Аз не търся обичайния влогър. Търся хора с талант, умения, цел, история, която да разкажат, необичаен поглед върху света. Хора, които имат YouTube канал с фокус.“ Нишовото е хубаво. Измисли нещо ново или поне нов поглед върху нещата. Но все пак нека е нещо, което те интересува. После започни да снимаш. „Ако правите съдържание за YouTube, основната ви мисъл трябва да е за зрителите. Правете ги щастливи и търсачите на таланти ще ви намерят“, съветва Смит.
Издателят на книги
Търси: Нови разнообразни автори, които осигуряват нещо полезно. За щастие, не ти трябват купища последователи. „Многото последователи не означават, че можеш да напишеш книга“, казва Сузана Отър, редактор в Hardie Grant. „Това, което търся най-много, е полезността и дали някой умее да превърне познанията си в нещо, което става за четене и може да даде ценен принос в живота на хората.“
Като: Чидера Егер и YouTube звездата Ана Нютън. И двете са открити от Hardie Grant и издадоха книги.
Едно от най-големите попадения на издателството Penguin за 2019 е г-жа Хинч, чистачката звезда от Instagram, която подписа договор за шестцифрена сума с тях. От Twitter също се родиха бестселъри, като „М*мка му, казва баща ми“, който се превърна и в телевизионен сериал.
Следващите ти стъпки: Издаването на книга е дълъг процес, затова издателите гледат в бъдещето. Кои теми са популярни в момента? Женското приятелство и проблемите на околната среда, както и хабенето на храна. Освен това е добра идея да следваш издателствата в Twitter, за да добиеш представа какви книги ги интересуват. Основният съвет е да не се преструваш и да имаш постоянство. „Чидера е чудесен пример“, казва Отър. „Тя знаеше какво иска да каже и продължи да го повтаря.“
Какво отблъсква търсачите на таланти
Да се наричаш „инфлуенсър“. Също и „предприемач“. „Направо лошо ми става“, казва Дани Лоуни. По-добре кажи нещо забавно за себе си.
Обидни туитове
„Трябва да сте приятелски настроени към брандовете“, казва Луси Ловридж. Вече сме виждали как безвкусни шеги и тъпи коментари работят срещу автора им.
Snapchat филтри
„Това е толкова забранено“, казва Марк Френч. Търсачите на модели и телевизионни звезди искат да видят лицето ти, а не рояк анимирани пеперуди, които пърхат около него.
Досаждаш на агенциите
„Всяка минута, в която питаш някоя агенция дали ще те вземе, е далеч по-смислена, ако е прекарана в работа“, казва Лоуни.
Самореклама
„Никак не ми харесва, когато биографията в социалните мрежи се използва за продажба на други начинания“, коментира Лоуни. Кажи нещо, вместо да продаваш нещо.