Кажи „сбогом” на излишните мазнини

Всички си имаме недостатъци: силно изразени любовни дръжки, добре оформено бирено коремче, дебели ръце или глезени... Има как да ги коригираш. И то без пълна промяна.

 

 
  Всички си имаме недостатъци: силно изразени любовни дръжки, добре оформено бирено коремче, дебели ръце или глезени... Има как да ги коригираш. И то без пълна промяна. 

 

►►►12 причини да спортуваш повече

Не пропускай да благодариш на майка си за обезоръжаващите си ораторски способности, готварските си умения, полезните знания как да премахнеш леке от боя от полата си и... за сексапилното си дупе. Всъщност, генетично сме предразположени да трупаме мазнини в определени области от тялото. Освен това проблемните зони зависят и от пола – мъжете например се уголемяват най-вече около корема, докато при нас тлъстинките обичат да се трупат в страничните части от тялото - бедрата и ръцете. Някои мацки дебелеят в средната и горна част от тялото си (фигура тип ябълка), а други на дупето и бедрата (крушовидна фигура). Съществуват и такива късметлийки, които могат да си позволяват всякакви вкусотии, без да им се отрази. Хайде да засечем мишените на мазнините и да ги елиминираме с малко елементарни упражнения в домашни условия. Освободи си едва 20 минути сутрин преди работа и се погрижи за себе си. Виж как.   

Проблемна област:
БЕДРАТА И ДУПЕТО

Повечето килограми на това място обикновено сигнализират, че консумираш повече енергия, отколкото изразходваш. Работата пред компютър също допринася за разрастването на задните ти части. Според проучване на университета в Мисури, когато сме в седнало положение, ензимите, които горят мазнини, „излизат в почивка” и позволяват на тлъстинките да се натрупат.
Изгори тлъстинките: Движи се. Слизай от градския транспорт една спирка по-рано и когато се налага да говориш с колеги, се разходи до бюрата им, вместо да им пишеш имейли. Подобри метаболизма си с помощта на изгарящи калории храни като зелен чай и люто.
За домашно: Най-лесните и ефективни упражнения за тази зона са т. нар. пистолети. Свиваш единия си крак в коляното и го повдигаш. После приклякаш с другия като се стремиш да докоснеш пода с ръка. Прави по 10 бройки дневно с всеки крак.


Проблемна област:
РЪЦЕТЕ

Генетиката е определила някои момичета да трупат мазнини в горната част на ръцете си, защото тези запаси ще бъдат там, за да улесняват кърменето, щом станат мами. Пълната горна част на ръцете обаче най-често се дължи на отпуснатост и липса на движение. Хубавото е, че това значи, че стягането им ще бъде относително лесна задача.

Изгори тлъстинките: Редовните упражнения ще ги стегнат и ще бъдат много по-красиви.
За домашно: Осигури си две тежести до 1 килограм (малки бутилки с вода, гирички или дъмбели). Повдигни ръце заедно с тежестите над главата. Свивай ги в лактите и ги изправяй поне около 3 серии по 10 пъти на ден.

►►►Забрави за тези навици, ако искаш тънка талия


Проблемна област:
ГЪРДИТЕ

Дали излишните ти килограми ще отидат в тази област или не, за съжаление, си е въпрос на чист късмет. Някои мацки са генетично предразположени да трупат мазнини в деколтето, но за сметка на това щом започнат да отслабват първото място, което губи обема си, е именно то. Ако изведнъж откриеш, че размерът им е с цяла чашка по-голям, вероятно менструалният ти цикъл е виновник за това. Задържането на вода в организма прави бюста доста по-внушителен.
Изгори тлъстинките: За да се пребориш със задържането на вода в областта на деколтето – каква ирония!, пий много вода и избягвай солта. Така ще прочистиш клетките си от наличния в тях натрий и подуването ще изчезне.
За домашно: Отново вземи тежести до 1 килограм. Представи си, че си на лежанка. Сгъни ръцете си в лактите на нивото на раменете, за да образуваш прав ъгъл, докато си легнала. Изправяй ги нагоре по 10 пъти. От 3 до 5 серии дневно са достатъчни.

►►►Какво ядат звездите за закуска

Проблемна област:
ВЪТРЕШНОСТИТЕ
Тъпчеш се с пържени картофки, бургери и сметанови изкушения и не мърдаш с нито грам? Това не означава, че тялото ти не е мишена на мазнините. Може би си натрупала невидими вътрешни мазнини. Те са от този опасен тип тлъстинки, които обграждат вътрешните ти органи и могат да станат причина за сърдечни заболявания, чернодробни проблеми и диабет.
Изгори тлъстинките: Стой далеч от наситените мазнини, които се съдържат в обработените храни (сладкиши, бисквити и други подобни). Замести ги с плодове и зеленчуци, нискомаслени млечни продукти и чисто месо. И извади маратонките си. Редовният джогинг намалява нивата на вътрешни мазнини със 7% само за шест месеца.

За домашно: Препоръчваме ти да се запишеш на курс по йога. След като усвоиш някои лесни асани, можеш да ги прилагаш и сама вкъщи.

►►►Суперхраните – реална полза или PR


Проблемна област:
КОРЕМЧЕТО

Подуто коремче? Може да е виновна менструацията. Увеличаването в талията, което забелязваш седмица-две преди настъпването на цикъла ти не се дължи толкова на покачване в килограмите, колкото на повишаване на течностите в организма. Ако все пак са тлъстинки, може да е свързано и със стрес. Високите нива на стрес хормона кортизол е свързан с коремните мазнини при жените. 
Изгори тлъстинките: Ако става дума за „месечно” подуване, замести пречистените въглехидрати и захарта с пълнозърнести храни и чист протеин. Ако си жертва на струпване на мазнини в областта, това все пак има своите плюсове. По-лесно е да се справиш с този недостатък, отколкото с мазнините на крушовидната фигура. Справи се бързо с интервален метод на тренировка – покарай колело например и веднага след това продължи с къси интензивни спринтове. Доказано е, че благодарение на смесената тренировка гориш три пъти повече мазнини.

За домашно: Няма как да се сдобиеш с плоско коремче без добрите стари коремни преси. Прибери ръцете си зад тила и се излегни по гръб. От тази позиция изправяй горната част на тялото си. Прави по 20 бройки поне 3 пъти на ден.

►►►7 знака, че си пристрастена към захарта

Проблемна област:
ГЛЕЗЕНИТЕ

Ако заради дебелината на глезените ти, дългите до земята рокли никога няма да бъдат демоде за твоя милост, значи е време да се вземеш в ръце. Широките глезени обикновено са резултат от задържане на течности (едема). Лимфните течности обичат да се концентрират точно в тях, защото се намират далеч от сърцето.
Изгори тлъстинките: Намали приема на сол. Излишните количества натрий в организма са най-честата причина за подуването. Други виновници: високите температури, медикаменти като антидепресанти и противозачатъчни. Задържането на течности може да бъде знак и за слабо кръвообращение, така че се упражнявай редовно и избягвай да се застояваш.
За домашно: Постави предната част на стъпалата си върху права повърхност или на стълба и се повдигай на пръсти 10 пъти. Повтаряй го поне 3 пъти на ден.