Доказано е – онлайн комуникацията ни прави по-повърхностни

Ново проучване показва как общуването в социалните мрежи влияе отрицателно на характера.

Неприятна новина за всички – науката откри връзка между редовното използване на социалните медии и повърхностното поведение на хората.

Проучването, проведено от писателя Никълъс Кар, разкрива, че хората, които обичат да общуват чрез съобщения, Фейсбук и Туитър (общо взето, всяка онлайн активност, която можеш да проведеш със смартфона си), е по-малко вероятно да „разсъждават задълбочено“ или да поставят на първо място „морални ценности“.

Галерия: 14 от най-голите снимки на Ким Кардашиян

Виж всички снимки

Изследването, което е публикувано в номинираната за награда „Пулицър“ книга на Кар, The Shallows (от англ. „Повърхностните“), има за цел да проучи в подробности как електронната комуникация променя начина на мислене. В него се развива темата, че интернет е довел до култура на „моментално удовлетворение“, тоест полагане на минимални социални усилия и „драматичен спад в способността за размисъл“. Според Кар, бързият начин на реакция, към който ни подтиква контактуването в социалните мрежи, намалява възможността ни да мислим внимателно и дълбоко. В резултат, поставяме на първо място хедонистичните си и първосигнални нужди, за сметка на моралните.

За съжаление, това не е първото проучване, което показва подобни резултати. Изследване на университета в Уиндзор от 2015 година, в което Кар отново е взел участие, показва същата връзка между онлайн комуникацията и повърхностното поведение на хората. Изводите от него са сходни и гласят, че „модерните технологии при медиите“ пooщряват „повърхностния начин на мислене“, което води до „морална деградация, при често и продължително използване“.

Чудим се едно - кога ли и знаменитостите от типа на Ким Кардашиян и останалите селфи кралици ще оставят телефона си поне за секунда, повлияни от неоспоримите научни аргументи?