Добре дошла в странния свят на вагиналния мапинг

Има толкова ползи и направо сме шокирани, че не го правят повече хора.

 
 

Има толкова ползи и направо сме шокирани, че не го правят повече хора.

►►► Не прави тези гинекологични грешки

Ежедневните неща, които трябва да правиш за щастлива вагина. Разбери кои са те от галерията долу:

Галерия: 12 ежедневни неща, които да правиш за щастлива...

Виж всички снимки

Вагиналният мапинг звучи като уикенд в Йосемити, казва Шери Рос, доктор гинеколог в Лос Анджелис и автор на книгата She-ology, „но е проста практика, която помага да разбереш тялото си“. Част от този метод е холистичен, друга част е изследване на тялото и духа – практика, която помага на жените да се свържат с телата си.

ВМ (също наричан и вулва мапинг) включва в голяма степен ръчен подход за определяне на силата на каквато и да е болка във влагалището ти. В САЩ има специалисти, които го правят. Терапевтите вкарват пръст (разбира се с ръкавица) във вагината ти, за да стигнат до мускулите ти и може да те помолят да ги напрегнеш, за да установят кои са слабите и силните ти места. След това е вероятно да масажират мястото или да започнат разговор за евентуални проблеми – отминала спортна травма или раждане, настоящата ти връзка (доволна ли си).

Тази практика съществува вече 20 години, но напоследък се повиши интересът към нея като към нещо, което помага на женското здраве.

„Вагината и женската сексуалност винаги са били омаловажавани. Не бяха приоритет“, обяснява д-р Рос. „Но сега са“.

И благодарение на #MeToo движението, все повече жени започват да търсят начини за лекуване на травмите – физически или психологически.

Основната причина:

Нежна грижа за онова място долу

За жени като Джаки Паркър (36) ВМ е бил трансформиращ. Ходела е на терапевт в продължение на години, след като е била сексуално травмирана, когато е била на 22. „Бях напълно откъсната от зоната на вагината ми“, казва тя. Това се променя, когато открива ВМ и започва изцелението ѝ.

Всичко това може да звучи малко отнесено, но медицински има смисъл, казва гинекологът Шива Гофрани, дори докторът ти да не е чувал за това лечение. „Вагиналният мапинг не е стандартно гинекологично лечение, но може да е част от разбирането на твоята анатомия“. Когато опознаеш тялото си, започваш да разбираш кое е правилно и кое не.

Показателен пример: Когато Ани Адамсън е на 29, ражда в продължение на един час, в следствие на което получава големи разкъсвания. След бременността забелязва някакъв обрив във вагината, който й причинява дискомфорт особено по време на секс. Чрез ВМ успява да се възстанови. „Помогна ми да осъзная връзката между физическата и емоционалната ми страна. Животът ми се промени“.

Секси бонус

Важно е да се отбележи, че само по себе си лечението не е сексуално, казва Кент. Но практикуването на ВМ може да ти отвори очите за нещата, които харесваш в партньора си, като свързваш две несъвместими неща в едно. Може да осъзнаеш чрез ВМ дали се чувстваш добре във връзката си, или не.

А можеш и да опиташ ВМ с партньора си, като урок по анатомия, което ще подобри сексуалния ви живот, казва Доли Джосет, сексолог в ЛА. „Работя с двойки, които изследват по този метод половите си органи и наблюдават как се променят те, когато се увеличава притокът на кръв, вследствие от докосванията на всяко място. Така намират и ерогенните си зони“.

Но преди да се захванеш с изследване…

Такива терапевти засега има само в САЩ, но и там е добре да са препоръчани от гинеколог. Онлайн проверката е задължителна, а и е важно винаги да са с ръкавици (това важи и за гинеколозите).

Ако предпочиташ сама да го направиш, практикувай спокойно от вкъщи (виж инструкциите). Дори ако не усетиш желания ефект веднага, ВМ може да ти помогне да се почувстваш повече свързана с тялото си, без значение дали го правиш веднъж седмично, или веднъж годишно – не е ли това мечта?

Направи си сама ВМ

Намери си някое уютно местенце на леглото или дивана. След това пъхни показалеца си (предварително намазан с лубрикант) във вагината и го движи бавно с малки кръгови движения от горе надолу, все едно тялото ти е часовник. Работи между 1 и 5, след това 5 и 7, след това 7 и 11. Ако усетиш някои точки по-напрегнати (може да е от спининга), масажирай ги няколко минути, за да се отпуснат мускулите, след това продължи. Следващият път, когато практикуваш, забележи има ли промяна. Ново, по-чувствително място, може да се е появило след секса предишната вечер.