Дизайнерът Azzedine Alaia улавя модата във флакон

От модата към парфюма

Никой не би се изненадал, че за създаването на своя първи аромат, Azzedine Alaia процедира по същия начин като в предишните си проекти. Естетиката на дизайнера всъщност е манифест, искрена декларация за правата на жените. Ако AzzedineAlaia скулптира телата на жените, то е защото той има специални взаимоотношения с тях: той ги вижда красиви, прави ги красиви, кара ги да се чувстват уверени в тялото си.

Дизайнерът позира до един от любимите си модели, Наоми Кембъл. Годината е 1987.

Със своите революционни стреч-материи в зората на 80-те, принтирани тюлове, вълнени тъкани, бродирани и овъглени от японски, италиански и френски майстори, апликации върху муселин, кожа, изрязана с лазер, пластове дантела, той наложи своите материи във времето. Базирана на създаването на нови материи, неговата креативност прави открития във физиката и механиката, също както онези тъкани в оригами, които са непрегъваеми, но се разтягат.

Така, както следи всеки мъничък детайл при създаването на облеклата си, Alaia прави и при сътворяването на първия си парфюм. В проекта той кани да се включат много свои близки приятели-творци, а за създаването на ароматната пирамида избира младата парфюмеристка Мари Саламан, отмятайки десетки други кандидати. „Поисканите нотки от Мосю Alaia са наистина чудати и странни, нямат нищо общо с това, което се предлага понастоящем”, разкрива необичайният подход Саламан.

 

Резултатът е контраст между топли и студени акорди, който точно определя чувството, което дизайнерът иска да придаде и по-точно – миризмата на студена вода, падаща върху топла стена на къща. (Alaia е родом от Тунис и си спомня странното ухание от детството си. То започвало да се разнася из въздуха, когато върху нагорещените от жегата къщи започне да вали дъжд). И така, композицията започва с въздушни нотки и розов пипер, минава през цветните фрезия и божур, за да завърши с анималистични акорди и мускус. Впечатлението топло-студено е впечатляваща изненада за сетивата и превръща Alaia Paris в парфюм, неподвластен на времето.

 

Бутилката: предмет-фетиш

 

 

 

Нейният дизайнер, Мартин Шекели създава, по неговите думи, „предмет-фетиш, посветен на жените“ Той използва тежко и скъпоценно трансперантно стъкло (по средата между метеорит и полиран камък), което украсява с прочутия мотив от лазер на Alaia, емблема на първо появилия се кожен корсет, през 1990г. Капачката? В пълен контраст с бутилката, а и за да я подчертае, тя е в почит на майсторството на Аззедине Алаиапредставлява макара със златен конец.

 

Мистериозната реклама

 

Рекламният клип представя паралел между жената и бутилката. За визията, AzzedineAlaia избира една от митичните си рокли, т.нар. рокля houpette (пух, пухче за пудра/) от пролетно-лятната колекция 1994г. Поддържана от бялата и централна част, нейната хоризонтална и обла черна част изрисуват контурите на ханша, разкрива стройната талия, трансформира жената като фатална богиня, като написана поема от злато и смолисточерно.

 

Самата фатална богиня е топмоделът Гуиневер ван Сеенус. Нейната леко андрогинна красота и готик присъствие описват перфектно мистериозността и вечността на аромата.

 

За да не бъдем голословни, представяме ти рекламния клип. Вик как появявайки се от тъмното и жената, и бутилката, сякаш осигуряват достъп до тежките порти на митичния свят на Azzedine Alaia.