7 суперхрани за по-вкусно и здравословно смути

Всички харесваме доброто класическо смути. Що се отнася до поддържането на добра форма - няма нищо по-хубаво от лесната за приготвяне, вкусна и здравословна храна. А смути напитките отговарят на всички тези критерии.

Снимка: iStock
Снимка: iStock

И все пак, ако искаш да добавиш още повече здравословни ползи, вкус и разнообразие, към своето смути, тази статия е за теб! Като добавиш една или две допълнителни съставки, за които ще си говорим сега, можеш да превърнеш напитката си не просто в лесен междинен снак, а и в пълноценно хранене сама по себе си.

Така че, без повече общи приказки, ето най-добрите суперхрани, с които можеш да обогатиш своето смути:

​Най-полезните суперхрани за всяко смути:

1. Ленено семе или масло

Само с една супена лъжица ленено семе или масло в блендера ще добавиш изключително много допълнителни хранителни вещества към своето смути.

Ленът е чудесен източник на Омега 3, протеини и фибри. Богатото съдържание на Омега 3 мастни киселини прави ленът, на практика, задължителна за вегетарианците храна. Тъй като те трудно могат да си ги набавят без консумация на животинска храна. Малките семена и маслото са пълни и с диетични фибри. Една порция от тях съдържа около 10% от препоръчителния дневен прием на фибри за деня. Така че са полезни и за перисталтиката.

2. Ябълков оцет

Вярваш или не, и добре познатият ни оцет си намира място сред суперхраните за здравословно смути. Да, да, на пръв поглед изглежда доста неприятен вкус, който да добавиш към иначе приятната напитка, но не бързай да го отричаш!

Ябълковият оцет е пълен с натурални пробиотици и е страхотна добавка за борба с възпалителните процеси в тялото. А и приемът на умерени количества ябълков оцет подобрява pH-то на стомаха и облекчава стомашните киселини, ако страдаш от такива.

Що се отнася до подходящите комбинации – той върви най-добре в смути напитки с круши или ябълки, които балансират киселинният му вкус.

Освен това имай предвид, че не всеки вид ябълков оцет е подходящ. Избягвай пастьоризираните продукти, защото те вече не притежават полезния пробиотичен профил на натуралния ябълков оцет.

6 суперхрани за сияйна кожа

Вижте повече

6 суперхрани за сияйна кожа

Ето какво да ядеш, за да бъдеш не само здрава, но и красива.

3. Мака

Това перуанско кореново растение е известно със способността си да повишава либидото, особено при мъжете. Също така е чудесно за подпомагане на хормоналния баланс в тялото, както и за намаляване на симптомите на тревожност и депресия.

Освен всичко това, маката е чудесен източник на енергия, така че ако търсиш допълнителна доза енергия за старт на деня си, но не искаш да посягаш към кофеина, лъжица мака към смутито ще свърши работата.

4. Какаови зърна

Шоколад в смутито? Звучи прекалено хубаво, за да е истина, нали? Но когато под „шоколад“ имаме предвид какаовите зърна, историята е съвсем различна.

Какаото е суров шоколад с много по-горчив вкус от това, с което сме свикнали, но има същият този вкус, който допълва чудесно вкусовете на другите съставки в смути напитките, а си има и някои допълнителни предимства.

Какаовите зърна в смутито ще те заредят със солидна доза антиоксиданти и растителни белтъчини, както и с полезните мононенаситени мазнини.

Снимка: iStock
Снимка: iStock

5. Семена от чиа

Вероятно вече си срещала рецепти за пудинг и други подобни десерти и закуски, със семена от чиа, но може да не си пробвала да ги добавиш към смутито си, затова и те присъстват в този списък.

Подобно на лена, семената от чиа са невероятен източник на диетични фибри, Омега 3 и белтъчини. А в допълнение са и добър антиоксидант. Имат лек и приятен ядков вкус, така че допълват добре всякакви смути напитки. Хубаво е обаче да ги оставиш малко да набъбнат в течността, тъй като са доста твърди в суровия си вид.

6. Матча

Въпреки че добавянето на кафе към смутито може да предложи страхотен вкус, ако избягваш кафето, защото ти идва в повече или не харесваш вкуса му, можеш да опиташ да го заместиш с матча. Този чай също е добър източник на кофеин и енергизира тялото подобно на кафето.

А и матчата е вкусна и самостоятелно, и в комбинация с други съставки, под формата на смути. Обикновено се предлага на прах, така че е лесна за употреба и също е пълна с антиоксиданти.

Този зелен чай е известен и със способността си да осигурява здравословна енергия, която няма да те накара да се сринеш няколко часа по-късно, както понякога става след прекомерен прием на кафе и енергийни напитки. И всичко, което трябва да направиш, е да добавиш една лъжица от матчата към своето смути.

Представяме на твоето внимание 7 освежаващи напитки

Вижте повече

Представяме на твоето внимание 7 освежаващи напитки

Искаш да се възстановиш по-бързо и качествено след тренировка? Наздраве! Ето какво да пиеш.

7. Конопени семена

Ако нямаш или не желаеш да приемаш суроватъчен протеин на прах, конопеното семе е чудесен вегетариански еквивалент, който можеш да използваш, за да включиш повече белтъчини в своя хранителен режим.

В допълнение към белтъчините, конопеното семе също притежава добър Омега 3 и Омега 6 профил, и е чудесна храна за поддържане на сърдечното здраве.

А и не е нужно много от него, за да превърнеш своето смути от хубаво в страхотно!

С една, две или няколко от тези съставки ще направиш следващата си смути напитка не просто приятна закуска, а пълноценна суперхрана, която да те зареди с енергия и жизненост през целият ден.