На подиума в Париж: Тоалетите, които трябва да видиш
Сред фаворитите ни, по време на Седмицата на модата в Париж, се нареждат: Chanel, Balmain, Dior, Chloé, Hermès, Isabel Marant, Giambattista Valli, Valentino и Louis Vuitton.
Още с първия тоалет, появил се на подиума на Dior в Париж, Мария Грация Киури изложи фината изработка на лейбъла на показ – красива и оригинална дантелена. Що се отнася до цветовата палитра дизайнерката заложи на класическия почерк на марката, като преобладаващи в колекцията бяха черният, белият и бежовият цвят. Палитрата на Saint Laurent също беше приглушена: меки кафяви нюанси, лилаво, класическо черно, бяло и зелено.
При Balmain изключително впечатление ни направи интерпретацията на ренесансови картини, отпечатани върху голяма част от дрехите. Докато Рустейн ни покани в метафоричната си жива галерия, Габриела Хърст ни приветства в електроцентралата на Chloé. Звучи ти странно, нали? Тя посвети колекцията си на популяризирането на термоядрения синтез и овладяването на този доброкачествен източник на енергия чрез гигантски кръгли устройства, известни като токамаци. Колекцията, която послужи като интерпретация на термоядрения синтез, включваше извивки и изрязани елементи при дрехите, символизиращи извивките на токамака.
С радостна прегръдка и оптимистичен поглед към бъдещето ни приветства Изабел Марант, която винаги носи чувство за топлина и уют с колекциите си - както буквално, защото дрехите й обикновено говорят за по-слънчево и горещо време, така и преносно.
Вали избра само една дума, за да опише работата си – емоция. Той проведе шоуто си в празен универсален магазин до Триумфалната арка – „бяла кутия, която можеш да напълниш с емоции“, метафорично заяви дизайнерът.
Ако си се изненадала от Изабела, ще повярваш ли, че в центъра на шоуто на Hermès имаше голяма дюна? След няколко години блокиране, ваканционната индустрия се завърна това лято, а Instagram беше изпълнен с живописни места, призовавайки ни да пътуваме повече – това бе и идеята на Надедж Ване-Цибулски.
Погледът на Valentino този път не беше съсредоточен върху цвета, а върху детайлите, като логото „V“ на бранда. То дори беше нарисувано върху лицата на някои модели, невероятен ефект, сътворен от ръката на гримьорката Пат Макграт. Може да го видиш отблизо в галерията ни.
Никола Гескиер пък покани дългогодишния си приятел, френския художник Филип Парено, да създаде инсталация, специално за модното шоу на Louis Vuitton. Заедно с Джеймс Чинлънд направиха декор, който изглеждаше като космически кораб, но се оказа огромно цвете. Хиперболизирани бяха и елементи от дрехите, като например циповете, за които каза, че за първи път в историята са създадени толкова големи.
Обичаш ли да ходиш на Кино? Вирджиния Виард също! Докато моделите на Chanel дефилираха, на фона на филма L’Année Dernière à Marienbad („Миналата година в Мариенбад“) на режисьора Ален Рене от 1961 г., успяхме да усетим настроението на епохата в стилните костюми, карето, дантелата и точките. Имаше туид, пайети, панделки и щраусови пера, които допринесоха за стилното и луксозно излъчване на дрехите. Класиката на Рене не беше единственият кинематографичен момент тук. Дизайнерката ни изненада и с кратък филм, с участието на Кристен Стюарт, създаден специално за откриването на шоуто.