Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Подготви се за голямото преяждане по празниците

 

Оценка: (0/5)

 
 

Как да се подготвиш за преяждането по Коледа и Нова година, за да избегнеш проблемите с храносмилателната система?

Подготви се за голямото преяждане по празниците

Приятно започват празничните обеди и вечери, но как завършват? За съжаление - понякога в спешното отделение на най-близката болница. За да не стигаме до тези кризисни моменти, подготви организма си за хранителния стрес и подбери внимателно какво ще хапваш на коледната и новогодишната вечеря.

В галерията долу събрахме няколко лесни и интересни идеи за коледната украса:

Лесна и интересна коледна украса

9 предпазни мерки

1. Няколко дни преди Коледа и Нова година се постарай да се храниш балансирано и здравословно. Изключи от менюто си пържените, пикантните, мазните храни, острите подправки, за да не претоварите стомаха и жлъчката, да не раздразниш слизестите лигавици на стомашно-чревния тракт. Подходящи са варените или задушени зеленчуци, каши, супи, леки ястия, приготвени на пара или грил.

2. В навечерието на празника не прави диети за отслабване. Не гладувай, защото когато седнеш на масата, ще си „озверяла“ и ще се нахвърлиш лакомо на изобилието от храни и напитки. Това е най-прекият път до храносмилателните проблеми.

3. Когато вече си на масата, подбери си еднотипно меню. Например, нека да е богато на белтъчини – животински (месо, птици) или растителни (варива, гъби). За гарнитура взимай повече зеленчукови салати, задушени зеленчуци. Не смесвай много видове меса, нито различни алкохолни напитки. Не прекалявай с мезетата.

Подготви се за голямото преяждане по празниците

4. Ако на масата има свеж ананас, непременно си хапни няколко парченца. В този плод се съдържат ферменти, полезни за храносмилането.

5. При тежест в стомаха, изпий чаша билков чай, най-добре от мента, но без захар. Топлата напитка ще помогне на храносмилането и ще облекчи тежестта в стомаха ти. Изпий го обаче 30 минути след хранене, не веднага щом станеш от масата.

6. Почувстваш ли се все пак преяла, не прави грешката да си легнеш веднага. Най-добре излез на чист въздух да се разходиш 30 минути. Опитай се да дишаш дълбоко (диафрагмено, както при йога), раздвижи се, протегни се, направи няколко наклона – всички тези дейности ще помогнат на храната да мине по-бързо по целия храносмилателен тракт.

►►►Апетитните храни, с които да пребориш коледния стрес

7. Изстискай си един лимон и изпий свежия сок чист или разреден с вода. Този трик също помага при тежест в стомаха – само няколко глътки и след няколко минути ще почувстваш облекчение.

Внимание: ако страдаш от гастрит или други стомашни проблеми, по-добре не използвай тази рецепта.

8. Дъвчи дъвка без захар след хранене. Така ще отделяш повече стомашен сок, който ще ускори преработването на храната и ще облекчи последствията от преяждането. Достатъчно е да дъвчеш дъвката 5-10 минути.

9. Не прекалявай нито с храната, нито с напитките, за да не страдаш от сериозни неразположения след празничните дни.

Подготви се за голямото преяждане по празниците

7 спасителни стъпки

Ако не си успяла да се въздържиш, през следващите дни няма да се чувстваш добре, дори по принцип да не страдаш от болести на стомашно-чревната система. След празниците идва време за генерално почистване на организма. Ето какви спасителни стъпки да предприемеш.

1. Яж повече храни, богати на влакнини (зеленчуци, плодове, пълнозърнести продукти). Фибрите действат като метла на стомаха и червата – почистват хранителните остатъци от ленивите черва, засилват перисталтиката и изхвърлянето на „отпадъците“ от организма.

2. Храни се редовно, по малко, 4-5 пъти на ден. Редовното приемане на храна през 3-4 часа предотвратява промените в нивата на кръвната захар и хормоните в кръвта, влияе положително на чувството за глад и регулира нормалното тегло.

3. Живей активно. Спа процедури като парна баня, сауна, билкова вана, вана с морска сол и ароматни треви, наред с тренировки с умерено физическо натоварване, ускоряват детоксикацията на организма. Не забравяй след тези процедури да пиеш вода, защото тялото ти се дехидратира.

Ясно е, че без коледни вкусотии няма да минеш, за това им се наслади в галерията долу: 

Коледни вкуснотийки

4. Пий сутрин по една чаша топла вода на гладно. За да ти е по-приятно и с по-добър ефект, може да прибавиш малко лимонов сок.

5. През деня пий достатъчно вода. Препоръките са около 30 мл на кг телесно тегло, в зависимост от начина ти на живот – например ако спортуваш или упражняваш физически труд, ще са ти необходими по-големи количества вода, защото организмът се дехидратира.

6. Не прекалявай с течностите – няма да засилиш детокса, ако пиеш повече от препоръчителните количества вода плюс чайове, а само ще претовариш организма. Това може да доведе до задържане на течности, нарушения на сърдечносъдовата система и функцията на бъбреците.

7. Непременно се консултирай с лекаря си, ако страдаш от някакво хронично или стомашно-чревно заболяване, преди да започнеш каквато и да било разтоварваща или детоксикираща програма на хранене. При необходимост той ще ти предпише хранителни добавки, които да успокоят дискомфорта в стомаха, червата, жлъчката, черния дроб. Не се самолекувай, като ползваш положителния опит на други хора, защото на теб може да не помогне, дори да навреди повече.

Подготви се за голямото преяждане по празниците

Намали солта до минимум

Забрави за традиционните коледни и новогодишни гарнитури и мезета: туршии, сухи колбаси, пикантни сирена, салати с майонеза. Замени ги със свежи зеленчуци и така ще избегнеш претоварването на организма със сол, която няма как да намалиш в туршиите или колбасите и сирената. А когато прекалиш със солта, организмът задържа течности и започват проблеми за здравето.

За да спазиш баланса натрий-калий, който е важен за правилното функциониране на храносмилателната система, нека на масата ти има богати на калий продукти – сушени кайсии, зелени ябълки, банани, спанак, свежи зеленолистни подправки.

Разтоварване, прочистване, отслабване

Тези понятия са различни и не бива да ги смесваш. Разтоварването е доста ограничен хранителен режим, който може да продължи до 1-2 дни, не повече. Прочистването на организма (детоксикиране) може да се прави по-продължителен период, стига режимът на хранене да е правилно подбран и балансиран. И двата процеса – разтоварване и детоксикиране, могат да доведат до отслабване, но въобще не е задължително, те не целят намаляване на телесното тегло.


Виж още



Ново в Cosmo