Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Апетитните храни, с които ще пребориш коледния стрес

 

Оценка: (0/5)

 
 

Тежък шопинг, след който баланса на банковата ти сметка клони към минус, безброй партита до ранни зори... Коледа е изтощителна!

Апетитните храни, с които ще пребориш коледния стрес

Ако чуеш още веднъж „All I Want for Christmas is You” на Марая Кери ще гръмнеш радиото от упор? Толкова си нервна, че си способна да откраднеш коледната бастунче близалка от дете? Предпразничният стрес май ти идва в повече! За щастие, тази година ни очакват доста почивни дни покрай празника, което донякъде ще свали напрежението. Възползвай се, за да хапваш питателна храна, пълна с полезни, повдигащи настроението и свалящи стреса вещества. 

Започни да украсяваш за Коледа - идеи за розов интериор в галерията долу:

Розова Коледа

Довери се на тези 10 храни и гледай как празничния стрес се сваля от плещите ти скоропостижно:

1. Овесени ядки

Започни деня с купа овесена каша или накиснати в бадемово мляко овесени ядки. Те освобождават енергия бавно и постепенно в организма, за разлика от „бързите“ въглехидрати – банички, бял хляб, бисквити и други подобни, които дават светкавична енергия, която още по-светкавично изчезва. А ти ставаш раздразнителна и никак не ти е до празнуване.

2. Черен шоколад

Апетитните храни, с които ще пребориш коледния стрес

Добра новина, любимият ни шоколад стимулира производството на ендорфини в организма, невротрансмитери, които казват на мозъка „Днес си в страхотно настроение“. Черното вълшебство подобрява производството и на друг невротрансмитер – серотонин – естествен антидепресант.

►►► Виж тук храните, които да НЕ ядеш в моменти на стрес

3. Сок от череши

Знаем, че ще ти е малко трудно да се сдобиеш с него през това време на годината, но в магазините вече има от пиле мляко. Струва си да го потърсиш, защото черешите са естествен източник на мелатонин или „хормонът на съня“. Ако целия стрес покрай търсенето на подаръци за роднините до девето коляно те е довел до безсъние, сокът от череши е твоето вкусно и безвредно лекарство.

4. Спанак

Празничните трапези не са отрупани със спанак, но е много важно да не забравяш за живителната сила на зеленолистните зеленчуци, особено през това време от годината. Те съдържат голямо колчиество фолиева киселина, която тонизира и намалява нивото на стресовите хормони.

5. Зелен чай

Апетитните храни, с които ще пребориш коледния стрес

Твоят „щит“ срещу стреса е замяната на сутрешното кафе със зелен чай. Пълен с антиоксиданти и аминокиселината теанин, за която е известно, че има успокояващи свойства.

6. Пушена сьомга

Още една храна в списъка, за която едва ли се сещаш точно около Коледа, а трябва. Прекрасен източник на омега-3 мастни киселини, подобряващи способността на тялото да се справи със стреса вещества. Пушената сьомга също така е един от най-добрите източници на витамин D – витаминът, чието производство е намалено с 80% през зимните месеци.

Ясно е, че без коледни вкусотии няма да минеш, за това им се наслади в галерията долу: 

Коледни вкуснотийки

7. Орехи

Апетитните храни, с които ще пребориш коледния стрес

Извади орехотрошачката на секундата, защото орехите са пълни с магнезий, минерал, който почти изчезва от организма, когато си стресирана. Когато на тялото ти му липсва магнезий, ти чувстваш нервите си изопнати като струни. Ставаш раздразнителна, злобна и изобщо, започваш да наподобяваш на Гринч, който открадна Коледа.

8. Сладки картофи

Супер източник на витамин B6, който доказано намалява симптомите на стреса, сред които раздразнителност, депресия и чести смени на настроението. Витамин B6 също играе важна роля в производството на химикали в мозъка, отговорни за настроението и поведението.

►►► Коледни филми за уютните вечери на дивани

9. Вода

Тръгнеш ли на коледен шопинг, не забравяй за бутилката с вода. Дори лека дехидратация може да те изкара от равновесие, защото оказва значително влияние върху настроението и нивата на енергия. Да не говорим, че пиенето на много вода = красива кожа.

10. Пуйка

Пуешкото е пълно с триптофан, който сигнализира на мозъка да започне производството на хормона серотонин. Такъв релакс ще те обземе, че чак ще ти се доспи!


Виж още



Ново в Cosmo