Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

Здравей, свеж дъх (14 трика да го постигнеш)

 

Оценка: (0/5)

 
 

Свежият дъх, който те превръща в приятна „мишена“ за целувки е по-лесен за постигане, отколкото си мислиш.

Здравей, свеж дъх (14 трика да го постигнеш)

Постигането му далеч не е свързано единствено с редовното миене на зъбите. За това ти предлагаме няколко интересни идеи, за които вероятно не си се сещала. (Знаеш ли, например, че нанасянето на гланц с аромат автоматично подобрява качеството на дъха ти?)

11 звезди, чиито зъби невинаги са били перфектни

1. Балансирай диетата с въглехидрати, мазнини и протеини.

Богатите на мазнини храни се разграждат до кетони, остатъчни продукт от мазнините, който остават в стомаха и ферментират. След това, миризмата от кетоните се връща обратно по хранопровода и „залепва“ върху езика ти. Ето защо е толкова важно да включиш към менюто си здравословни въглехидрати от рода на броколи, моркови и пресни плодове. Те балансират ефекта от мазнините и помагат за по-свеж дъх.

►►► Защо имаш лош дъх по време на диета

2. Не забравяй зеленчуците си.

Не само, че майката ти ще се гордее с теб, но зеленолистните зеленчуци поддържат алкален баланс в организма, така че причиняващите лош дъх киселини са успешно неутрализирани.

3. Хапвай повече ябълки и други хрупкави, здравословни храни.

Зеленчуци, който не яде... има лош дъх!
Зеленчуци, който не яде... има лош дъх!

Твърдата текстура на ябълките, морковите, целината и др. може да премахне другата храна, останала между зъбите ти, както и бактериите („мъхестото“ усещане, което изпитваш, щом прокараш езикът си по неизмите зъби). Твърдите плодове и зеленчуци са твоите естествени четки за зъби.

4. Изпивай по литър и половина вода на ден.

Водата овлажнява устната кухина, „изгонвайки“ бактериите оттам, а също така поддържа нормалните функции в организма. Бутилираните спортни напитки и газираното често съдържат лимонена киселина, която допринася за лошия дъх, но също износва емайла на зъбите. Газираните напитки са най-най-опасни, защото те буквално могат да свалят боя от стената – наложително е да ограничиш до минимум консумацията им, ако искаш хубав дъх и здрави зъби.

5. Пий повече зелени сокове и по-малко кафе.

Зелените сокове са с ниско съдържание на киселини, докато в кафето киселините скачат до небето, а това води до лош дъх. Бонус: когато поддържаш алкален баланс в организма, а не киселинен, цялото ти тяло функционира по-добре.

6. Дъвчи прясна мента или целина.

Ментата е не само вкусна добавка към коктейли и лимонади, но и твоята натурална дъвка.
Ментата е не само вкусна добавка към коктейли и лимонади, но и твоята натурална дъвка.

Ако искаш да разчиташ на натуралното, снабди се с тези две подправки и ги дръж в найлонов плик, който винаги да ти е подръка в чантата. Ментата освежава дъха, разбира се, но и с консумацията й повишаваш приема на витамини. Целината пък съдържа хлорофил, който работи срещу развитието на „смръдливи“ сярни съединения (печално известни с мириса си на развалени яйца).

7. Приемай пробиотици.

Те снабдяват с необходимите ензими, които са ти необходими за правилното разграждане на храните и предотвратяване на ферментирането им в корема. Пробиотиците помагат и за максимално извличане на веществата от храната.

8. Разбираемо – мий зъбите си и ги почиствай с конец всеки ден.

Конецът е досадна, но задължителна стъпка по пътя към свежия дъх.
Конецът е досадна, но задължителна стъпка по пътя към свежия дъх.

Да, почистването с конец е допълнително усилие, но за сметка на това – задължително. Използването на четка помага за премахването на плаката и бактериите от зъбите, но конецът достига до места, където четката не може. Ако не използваш конеца редовно, храната ще остава в междузъбното пространство, хранейки бактериите в устата ти. А колкото повече ги храниш, толкова повече те ще допринасят за гадния ти, киселинен дъх.

►►► 4 гадни последствия, когато не си сменяш четката за зъби

9. Почиствай езика си.

Бактериите се залепват и за езика, след което освобождават остатъчни продукти, предизвикващи смърдящ дъх. Купи си специално средство за почистване на език или четка за зъби, която има подобно „ренде“ от едната страна.

10. Жабуркай се с вода за уста без алкохол, но със съдържание на цинк.

Целта е постоянно да поддържаш устната си кухина влажна, тъй като слюнката помага за отмиване на причиняващите лош дъх и кариеси бактерии. Алкохолът изсушава устата, което води до нарояване на още бактерии и поява на лош дъх. Ако не искаш да си купуваш вода за уста, пробвай следната домашна рецепта: смеси 1 ч.л. сода за хляб с 1 ч.ч. топла вода и капни няколко капки есенциално масло от мента. Содата има антибактериално действие и премахва лошия дъх за секунди. Ако купиш водата от аптеката, виж дали съдържа цинк, който помага за разрушаване на сярните съединения.

11. Дъвчи дъвка без захар, но с ксилитол.

Здравей, свеж дъх (14 трика да го постигнеш)

Дъвката предизвиква така важното за изгонването на бактериите слюноотделяне. Тъй като захарта „храни“ бактериите, трябва да се спреш на такава, която съдържа неин заместител. Ксилитолът е най-добрият избор, защото има антибактериален ефект. Той също така помага в борбата срещу плаката и кариесите, поддържайки здравето на венците и зъбите.

12. Внимавай с цигарите.

Цигареният дим си смърди по принцип, но освен това свива кръвоносните съдове, което намалява драстично слюноотделянето. На всичко отгоре, никотинът изсушава допълнително устната кухина. Отвратителната комбинация води и до отвратителен дъх, така че внимавай с цигарите.

13. Слагай си ароматизиран гланц за устни.

Той няма да помогне за прикриване на чесновия ти дъх, но ще го замаскира, докато имаш шанс да си измиеш зъбите и използваш вода за уста.

14. Посещавай зъболекаря си редовно.

Особено ако не успееш да се отървеш от лошия дъх чрез гореописаните методи. Понякога проблемът е свързан с далеч по-сериозно заболяване, което само лекарят ти може да открие.


Виж още



Ново в Cosmo