Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Всичко прекалено е вредно (и здравословните навици)

 

Оценка: (5/5)

 
 

Искаш да бъдеш идеално чиста, внимаваш какво ядеш, вманиачена си да спортуваш... 

Всичко прекалено е вредно (и здравословните навици)

В стремежа си да върши само полезни неща човек понякога допуска грешки. Ще разгледаме с теб ситуациите, в които трябва да действаш по-кротко.

Виж как зодиите преодоляват стреса в галерията долу:

Как различните зодии се справят със стреса

Прекаляваш със спорта

Всичко прекалено е вредно (и здравословните навици)

Сигурно всички ти повтарят, че за да си във форма, трябва да спортуваш. В резултат на това тичаш всяка сутрин, играеш гимнастика, посещаваш фитнесзалата. Физическата активност с мярка е горещо препоръчителна. Прекаляването обаче може да бъде опасно. Пренатоварването вместо да зарежда организма с енергия, го изтощава. Последиците са трайна умора и дори понякога депресия.

Съветът ни

15 минути гимнастика на ден са достатъчни, за да си тонизирана и 30-45 минути ходене пеша. Ако държиш да поддържаш идеална фигура, тогава два-три пъти седмично спортувай фитнес, карай колело или ходи на плуване.

►►►"Кантарът няма значение": 13 звездни цитата за теглото

Прекаляваш със солта

Мнозина обилно ръсят ястията си със сол. Според проведена анкета европейците приемат два пъти повече сол, отколкото е необходимо. Ако тази подправка придава по-приятен вкус на яденето, тя може да доведе до здравословни проблеми (високо кръвно налягане, остеопороза...)

Съветът ни

Според лекарите не бива да надвишавате 6 г сол на ден. Откажи се от лошите навици, като например да осоляваш ястието преди предварително да си го опитала.

Прекаляваш с къпането

Всичко прекалено е вредно (и здравословните навици)

За да бъдеш чиста и свежа, ти се къпеш със сапун или гел-душ сутрин и вечер, а понякога, особено през лятната отпуска - и по няколко пъти на ден. Когато често вземаш душ или вана, рискуваш да разрушиш хидролипидния слой, който покрива кожата и я предпазва от климатичните агресии и микробите. Епидермисът се пресушава и потъмнява. 

Съветът ни

Позволявай си дo два душа на ден. Използвай сапун само при първия, за предпочитане е да е обогатен с подхранващи съставки. Втория път се задоволи само с изплакване или сапунисване единствено на някои части от тялото (мишниците, ходилата...) Добре е, ако имаш вана, да добавиш във водата благоуханно масло.

Прекаляваш със спането

Всичко прекалено е вредно (и здравословните навици)

За да се заредиш с енергия, няма нищо по-ефикасно от здравия сън. Той изцяло ще възстанови организма ти и ще те накара да се чувстваш във форма още със ставането от леглото. Затова не бива да спиш нито прекалено много, нито прекалено малко. Ако спиш непробудно през цялата нощ, сънят е здравословен и сто процента възстановителен. Ако обаче го прекъснеш и после отново продължиш, ефектът от него вече няма да е същият. Сиестата е полезна, при положение че трае не повече от 20 минути. Надхвърли ли това време, след като станеш, ще се чувстваш по-отпаднала отпреди и през нощта не е изключено часове наред да се въртиш в леглото.

Съветът ни

За да поемаш точната доза сън, от която се нуждаеш, лягай си веднага, щом ти се доспи. Ако не го направиш навреме, после може и да се разсъниш. Ако всяка вечер заспиваш в един и същи час, няма да се нуждаеш сутрин от будилник, за да станеш от леглото.

Прекаляваш с фибрите

Всичко прекалено е вредно (и здравословните навици)

Те регулират храносмилането, пресичат апетита и успешно се борят с излишното количество холестерол. Фибрите несъмнено трябва да заемат по-голямо място в чинията ти. Консумирани в прекомерено количество, те дразнят лигавицата на червата и могат да предизвикат болки, дори колит.

►►►10 (не)верни твърдения за здравето

Съветът ни

Въведи фибрите в менюто си, без да надхвърлиш 30 г дневно. Наблегни на черния или ръжен хляб. Сведи до минимум суровите зеленчуци. Ако увеличиш порцията си плодове, започни с круши или с ягоди.

Прекаляваш с диетите

Всичко прекалено е вредно (и здравословните навици)

Според статистиката всяка втора жена поне три-четири пъти в годината се подлага на диета. Когато ограничиш количеството на приеманите протеини, мазнини, въглехидрати, витамини и минерали, организмът реагира, като изразходва по-малко калории и останалите складира в случай на нужда. Резултатът: бързо ще възстановиш свалените килограми веднага щом започнеш да се храниш нормално. С драконова диета не можете да поддържаш дълго време красива фигурата си. Недостигът на протеини ще доведе до стопяване на мускулите, но не и на мастните запаси, натрупани в организма ти.

Съветът ни

Откажи се от диетите, при които скоропостижно се отслабва. Най-доброто средство да останеш стройна е да ядеш всичко в малки количества. Не се лишавай и от мазнини. Нуждаеш се от 40 г на ден.

Прекаляваш с чистенето

Всичко прекалено е вредно (и здравословните навици)

Някои хора са направо маниаци по отношение на чистенето и дезинфекцията. От страх да не се заразят от нещо, те непрекъснато забърсват и мият вкъщи с парцала. Твърде стерилната обстановка обаче е не по-малко опасна. Децата, които растат в нормална, естествена среда, развиват имунитет към микробите.

Съветът ни

Разбира се, трябва да миеш често ръцете си. Така ще сведеш до минимум риска от инфекциозни заболявания. Но не се вманиачавай да дезинфекцираш всеки ден предметите, които те обкръжават (съдове, маси, играчки..)


Виж още



Ново в Cosmo