Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Сауна и хамам: ползите от тях през студените дни

 

Оценка: (0/5)

 
 

Топлината, суха или влажна, е благотворна за тялото. Изборът между хамам или сауна е въпрос на вкус и на здравословно състояние.

Сауна и хамам: ползите от тях през студените дни

В хамама температурата е около 50 градуса, а влажността – близо до 100%. В сауната няма никаква влага, а температурата може да стигне до 90 градуса. Как се отразяват тези условия на тялото ти?

Укрепени защитни сили

Топлината поставя тялото в състояние на изкуствено повишена температура. Тази фалшива „треска” стимулира имунната система на организма, която повишава производството на бели кръвни клетки и антитела. Така укрепват защитните сили на тялото срещу зимните инфекции.

►►►Как да укрепиш имунитета си - 10 необичайни съвета

Освободени дихателни пътища

Топлата пара в хамама освобождава дихателните пътища, синусите и бронхите, втечнява евентуалните секрети за по-лесното им отстраняване. За още по-голям ефект можете да използваш дифузер за ароматно масло от евкалипт. Редовното практикуване на хамам е благотворно за болните от астма и различни респираторни алергии, за които сауната е неподходяща.

Прочистена кожа

Под въздействие на топлината порите на кожата се разширяват, увеличава се потенето. При този процес нечистотиите, които покриват епидермиса, се отстраняват. След сауна или хамам кожата е видимо по-блестяща, чиста и нежна.

Детоксикация на организма

Като стимулира дейността на потните жлези, парата прочиства външно, но и вътрешно, защото с потта се отделят и токсините от организма. След злоупотреба с алкохол, цигари или мазна храна хамамът или сауната помагат за по-бързо възстановяване. Но топлината няма да ти помогне да отслабнеш, можеш да загубиш само вода.

Сауна и хамам: ползите от тях през студените дни

Стимулирано кръвообращение

Редуването на парна баня и хладни душове води до разширяване и след това свиване на кръвоносните съдове. Това подобрява кръвообращението и поддържа кръвното налягане в нормите.

Обезболяване

Процедура в хамам или сауна след физическо усилие позволява да се избегне мускулната треска на следващия ден. Обезболяващ ефект се установява и при проблеми като артроза и ревматизъм.

►►►Финландско чудо, наречено сауна

По-добър сън

Ендорфините, отделени при повишената температура на тялото, благоприятстват дълбокия, отморяващ сън.

*Хамамът е измислен от древните римляни /когато създават термите/ и възприет по-късно от арабите.

*Сауната е скандинавско изобретение. Финландците канят гостите си на разговор в сауната! В тази страна на всеки трима души се пада едно помещение за сауна.

Как протичат процедурите?

Сауна и хамам: ползите от тях през студените дни

В хамама

Времетраене: 2 часа.

Необходими са ти: джапанки, кърпа, черен сапун и тоалетна ръкавица.

1.Съблечи се и се увий в кърпата, ако се притесняваш да останеш гола.

2.Влез в първото мокро помещение. Почини си малко и след това се насапунисай с черния сапун, който подпомага ексфолиирането на кожата. Изплакни тялото си.

3.Влез в следващото, по-топло помещение. Легни и се опитай да останеш така около половин час.

4.Излез и вземи хладен душ.

5.Повтори целия цикъл още 2-3 пъти.

6.Следващият етап е ексфолиирането на тялото, обикновено с помощта на специалист.

7.Подложи се на масаж и накрая изпий един чай.

Съвет: Първоначално топлината във влажния хамам може да ти се стори по-поносима от сухия горещ въздух в сауната, но всъщност влагата е по-добър преносител на топлината от въздуха.

►►►11 лесни начина да избегнеш грипа

В сауната

Продължителност: 1 час.

Необходими са ви: кърпа и голяма бутилка вода.

1.Съблечи се и вземи горещ душ, за да се приготвиш за топлината. Подсуши грижливо кожата.

2.Влез в сауната и легни на най-ниско разположената пейка, където топлината е най-слаба. Остани там 7-10 минути, като през последните 2 минути е по-добре да си седнала.

3.Излез от сауната и вземи студен душ. Подсуши тялото и си почини 10 минути, докато пиеш вода. Върни се в сауната.

4.Ако се чувстваш добре, можеш да легнеш на по-висока скамейка за 10-15 минути, преди да вземеш още един студен душ. Препоръчват се не повече от три последователни преминавания през сауната.

5.След процедурата е нормално да се чувстваш уморена. Легни и се остави на приятното усещане за обновено тяло.

Съвет: Преди да влезеш в сауната, свали всички бижута, очила и други аксесоари, които могат да се загреят силно и да предизвикат изгаряния. Сядай на кърпата си не само по хигиенни съображения, а и за да предпазиш от зачервяване кожата на тялото.

Сауната и хамамът са неподходящи при:

*сърдечносъдови заболявания

*високо или ниско кръвно налягане

*кожни проблеми – екзема, дерматит и др.

*онкологични заболявания.


Виж още



Ново в Cosmo