Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Пробвай тези дихателни техники за релаксация

 

Оценка: (0/5)

 
 

Можеш лесно да овладееш няколко дихателни техники, за да контролираш реакциите си в по-напрегнати ситуации.

Пробвай тези дихателни техники за релаксация

Достатъчни са ти няколко минути, за да намалиш нивото на адреналин в кръвта. После сама ще усетиш, че вече си способна да мислиш и работиш по-продуктивно, без да допускаш грешки.

18 звезди, които поддържат форма с йога

Дишането – като ръководство за действие

Пробвай тези дихателни техники за релаксация

На различните емоционални състояния съответства определен тип дишане:

*Когато се тревожим, дишаме недостатъчно дълбоко, често, вдишването е по-дълго от издишането. Тази особеност е с цел човек да се мобилизира за незабавна реакция.

*Когато сме напълно отпуснати, дишаме дълбоко. При вдишването диафрагмата се отпуска – изглежда така, сякаш дишаме не с гърдите, а с корема. Издишането в състояние на релаксиране е доста по-дълго от вдишването. Лицето ни, челото, устните да отпуснати, устата е леко отворена - издишането често е шумно.

►►►Научи се да живееш в хармония със себе си

Като прилагаш един от тези два типа дишане, можеш да се доведеш до нужното състояние. Тялото ни възприема дишането като ръководство за действие. Затова е хубаво да не се чака крайна ситуация, а да приложиш спасителна дихателна техника още при появата на възбуда и тревога, за да предотвратиш утежняването на ситуацията.

Помогни си с тренировки

За да се справяш с напрежението, трябва да овладееш добре тези умения и с времето да прецениш кое кога ти е необходимо. Добре е да се учиш на дихателни техники в легнало положение преди сън или когато не бързаш за никъде. Трябват ти 10-20 минути за тренировка.

1.Диафрагмено (коремно) дишане. За да го усвоиш, сложи ръка на корема си. При коремното дишане дланта ти ще се отпуска и повдига. Вдишай дълбоко – разширената диафрагма създава налягане на въздуха и подпомага разширяването на дробовете. Прави по 7-10 вдишвания/издишвания за по няколко минути всеки ден.

2.Издишването – по-дълго от вдишването. Дишай диафрагмено. Направи кратко, спокойно, дълбоко вдишване – издишай бавно. Издишването трябва да е равномерно и дълго – поне 2 пъти по-дълго от вдишването. Когато тялото започва да се отпуска, ще усетиш топлина и леко натежаване на ръцете и краката.

Какво искаш от живота, за да си щастлива според зодията

3.Равномерно дишане. То помага да се забави сърцебиенето, вегетативната нервна система се нормализира и усещаш душевно равновесие и покой.

*Бавно издишай, после бавно вдишай дълбоко. Задръж дъха си за 4 секунди. Направи упражнението няколко пъти. Можеш да го правиш по всяко време – няма как да го предозираш.

*Друг вариант за постигане на равномерно дишане е да вдишваш, като броиш до 4, и да издишваш също толкова дълго.

Отпусни тялото

Пробвай тези дихателни техники за релаксация

След като вече можеш да контролираш дишането си, обърни внимание на отпускането на мускулатурата в съчетание с дихателните техники. Ето как:

*опитай се да обхванеш мислено цялото си тяло – като откриеш напрежение в някоя част, се постарай да се отървеш от него заедно с издишването. Просто си представи, че болката излиза от тялото ти заедно с дъха. Съсредоточи се и отпускай постепенно всички мускули - започни от краката, мини през кръста, гърба, шията, стигни до очите и челото. Отпускането на лицето е най-ефикасният начин да се справиш с напрежението. Дишай дълбоко, не бързай – най-добре да задържиш въздуха след вдишване, като броиш до 5 и през това време отпускаш мускулите. После издишай и се отпусни.

За да превърнеш дихателните техники за разпускане в навик, отдели си време за трениране. Усвоявай навиците за дишане и отпускане поне в рамките на 5-6 занятия. Отначало ги прилагай легнали, после седнали, накрая - прави. За теб е важно да се научиш да се отпускаш автоматично, за кратко време. Обърни внимание какво ти помага най-много да се отпускаш – визуализирайт образи, които са ти приятни като например морския бряг, където се чувстваш спокойно. Запомни какво ти помага и си го спомняй, когато трябва бързо да се отпуснеш.

Дихателните техники успокояват нервната система, понижават стреса и позволяват да бъдем много по-съсредоточени.


Виж още



Ново в Cosmo