Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Подсигури си здраве: важни съвети за всяко десетилетие

 

Оценка: (0/5)

 
 

Да, да, знаем, че трябва да спестяваме за пенсия, но понеже възрастта на която това ще стане все повече се увеличава, ще е добре да помислим и как да вложим повече в здравето си. Ето какво да правим, десетилетие по десетилетие.

Подсигури си здраве: важни съвети за всяко десетилетие

Виж кои са задължителните храни за твоята кухня (снимки долу):

10 задължителни храни за твоята кухня

Твоите 20

Упражнения

Когато се проклинаш, докато ставаш от седалката в класа по спининг, може и да не ти се вярва, но на тялото ти му е по-лесно да се тонизира през твоите двадесет, отколкото през която и да е друга възраст. Всичко е заради хипофизната жлеза, тази част в мозъка ти, която произвежда хормоните, отговарящи за растежа, формата на тялото и оформянето на мускулите. В тези години използвай силата си и работи за мускулната памет, което ще ти бъде полезно в тридесетте и четиридесетте ти години. Личният треньор Люк Уортингтън съветва да се фокусираш повече върху честотата на тренировките, отколкото върху тежестите, които използваш. „В двадесетте години лесно се възстановяваме, затова четири тренировки за сила и две за кардио са напълно постижими“. Чуваш какво казва човекът.

Подсигури си здраве: важни съвети за всяко десетилетие

Диета

Най-голямо натрупване на плътност на костите е установено, че става, когато човек е на възраст между 25 и 30, затова инвестирай в калций в този период. Млякото е това, което може най-добре да осигури нужния запас, независимо дали пиеш краве или си веган (вече има вегански млека с високо съдържание на калций).

Подсигури си здраве: важни съвети за всяко десетилетие

Медицински изследвания

Тест за микроелементи

Ако се храниш балансирано, би трябвало витамините да са ти достатъчни, но следи за дефицити: чупливи нокти са сигнал за липса на витамин В7, а ако косата ти опада много, това може да е причинено от недостиг на цинк и желязо. Най-добре посещавай личния си лекар, когато се тревожиш за тези неща.

Тест за анализ на движенията (биомеханика)

Скелетът ти е напълно развит до 25 ти година, затова тогава вече можеш да провериш тялото си в каква форма е. Ако се диагностицират навреме проблеми в ставите, ще си спестиш доста неприятности, когато си в твоите 30 и 40.

►►►Умни правила за твоето по-здраво тяло

Твоите 30

Упражнения

Хормоните на растежа забавят развитието си през този период. Това означава, че става по-трудно да изграждаш и поддържаш мускулна маса. Задължително е тренировките да са по-интензивни с динамични загрявания. Заедно с тренировъчните навици трябва да се развият такива за възстановяване (пиене на много вода и сън седем часа на нощ).

Подсигури си здраве: важни съвети за всяко десетилетие

Диета

Две думи: артрит и остеопороза. Знаем, че не звучи никак секси, но това е времето, в което повечето вреди са нанесени на костите ти. За щастие има решение. Омега 3 може да се справи и с двата проблема. Рибеното масло е най-добрият източник, но ако си веган, ще трябва да ядеш повече ядки по няколко пъти на ден. Решение и да си набавяш Омега 3 на капсули, стига това да не е единственият начин.

Подсигури си здраве: важни съвети за всяко десетилетие

Медицински изследвания

Цитонамазка

Рискът от рак на маточната шийка е по-голям, когато си на възраст между 30 и 45, затова в никакъв случай не пропускай годишните прегледи при гинеколога. Няколко минути дискомфорт могат да се окажат животоспасяващи, особено ако в ранните ти години е имало симптоми, водещи до този рак.

Подсигури си здраве: важни съвети за всяко десетилетие

Преглед на щитовидната жлеза

В момента, в който навършиш 35, трябва да си прегледаш щитовидната жлеза, отговаряща за нещо важно – метаболизма. Едно кръвно изследване на хормони ще покаже ясно каква е картината. Смущения в работата на жлезата могат да причинят качване на килограмите или рязка загуба, промени в настроението, фертилни нарушения, безпокойство и кожни проблеми. Задължително посети личния лекар за направление и мнение, ако забележиш някои от изброените симптоми.

►►►Факти за здравето, за които не си и подозирала

Твоите 40

Упражнения

Цялата мускулна маса, която си натрупала през 20 си години? Да, започва да изчесва. Това обаче не е причина да се предаваш. Тренировки за сила ще ти помогнат да забавиш малко процеса. Към задължителните тренировки два пъти седмично в зала, добави йога, пилатес, които могат да станат част от деня ти. Приеми ги за нещо задължително, като кафето сутрин, например.

Диета

Енергията, която изразходваш, прави, ами, нищо съществено на тези години за тялото ти. Затова промени храненето. Наблягай на храните с ненаситени мазнини. Това са рибите зеленчуците. Плодовете задължително трябва да са повече, също и пълнозърнестите храни. Пий повече вода и намали приема на сол. Храните с фибри помагат да се намали холестеролът. Малко е рано да се спомене, но думата менопоауза започва все по-често да се появява, защото при доста жени симптомите ѝ се появяват в по-ранна възраст. Да намалиш или спреш алкохола и кофеина е добра идея, ако искаш да облекчиш симптомите.

Подсигури си здраве: важни съвети за всяко десетилетие

Медицински изследвания

Пълен медицински преглед

Полага ти се такъв веднъж годишно, само трябва да отидеш до личния лекар, за да ти пусне направления. Това включва кръвни изследвания и измерване на кръвно, които ще покажат дали имаш нужда от специалисти. Не го пропускай!

Очен преглед

След 40 години е нещо съвсем нормално да се появят и сериозни проблеми с очите, които за щастие в наши дни в повечето случаи са напълно лечими. Избягването на преглед може да доведе и до постоянни болки в главата.


Виж още



Ново в Cosmo