Lady Popular Cosmopolitan

Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

Какво да правиш, ако носът ти кърви

 

Оценка: (0/5)

 
 

Кървенето от носа често е безобидно, но пък е неприятно…

Какво да правиш, ако носът ти кърви

Как да го спреш бързо? Ето пет ефикасни решения.

Наричано още епистаксис, кървенето на носната лигавица (тя е изключително чувствителна, защото е съставена от безброй малки капиляри), може да бъде резултат от лека травма или да бъде причинено от високи температури, както и от сух въздух. В повечето от случаите не е сериозно, но е добре да знаем как да реагираме правилно.

►►►5 навика, които съсипват здравето ти

1. Наклонявам главата напред.

Но в никакъв случай не назад. Това ще попречи на кръвта да отиде в стомаха, което може да доведе до гадене и дори до повръщане. Избърши се леко и внимателно, за да отстраниш първите малки съсиреци кръв. После притисни носа си с палеца и показалеца, като вдишаш през устата за десетина минути.

Ако това не подейства…

2. Правя самомасаж

Ако кръвта продължи да тече, пъхни в ноздрата си хемостатичен памук, за да запушиш носа и да освободиш ръцете си. С показалеца масажирай точката, която се намира в средата на челото ти, на нивото, където започва косата ти. Продължи този масаж за около две минути.

Ако това не подейства…

Какво да правиш, ако носът ти кърви

3. Слагам лед

Студеното ще свие кръвоносните ти съдове и ще провокира коагулация. Постави лед в чорап и го наложи на носа, между веждите. Задръж така най-малко три минути. Прави го най-вече когато е топло.

Ако това не подейства…

4. Нанасям капка етерично масло от цистус (лавдан)

С помощта на чиста клечка за уши постави това антихеморагично средство в ноздрата, ако кървенето понамалее. Ако носът ти продължава да кърви, капни етеричното масло директно в ноздрата.

Ако това не подейства...

5. Консултирам се с лекар

Ако кървенето се повтори малко по-късно, потърси лекар, който ще провери кръвното ти налягане. Той ще те попита също дали евентуално взимаш някакви лекарства, тъй като дори малко предозиране на антикоагулант, например, може да стане причина за кървене на носа. И в този случай докторът ще промени, ако се налага, лечението ти.


Виж още



Ново в Cosmo