Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как електрониката влияе на съня ти

 

Оценка: (0/5)

 
 

Хроничната умора отдавна се смята за болест на цивилизацията. 

Как електрониката влияе на съня ти

Обясняваме си я с постоянния стрес. Но май истинската причина е... електронното безсъние.

Лекарите вече имат статистика: от „електронно безсъние“ страда всеки пети човек. За сравнение – дори от грип по време на епидемия страдат по-малко хора.

10 неща, които незабавно трябва да махнеш от спалнята си

Според експертите хората буквално се „износват“ от пренасищане с информация, която получават чрез електронните носители. Мобилен интернет, електронна поща, скайп, игри на смартфона или таблета... Ние сами не си даваме свободна минута, когато имаме възможност да погледнем небето, да се отдадем на приятни размисли или просто да подремнем. В резултат на това мозъкът ни се пренапряга и се формира хронична умора.

Постоянното ангажиране с различни електронни уреди разсейва вниманието ни и предизвиква слабост, умора, депресия. Един от първите признаци е нарушението на съня – именно това е електронното безсъние. То има една разновидност, която наскоро американските учени описаха като елктронен сомнамбулизъм. Сътрудниците на Института по медицина на съня в Охайо, САЩ, съобщават, че непълнолетните пращат есемеси, дори в състояние на полусън. И тези съобщения обикновено са безмислен набор от букви. Получателите са приятели и познати – онези, с които често си общуват чрез есемеси през целия ден. Според медиците това е нов вид лунатизъм, предизвикан от твърде честата употреба на мобилния телефон. Учените дават два любопитни примера.

Как електрониката влияе на съня ти

В единия случай 16-годишно момиче успяло да заспи едва след като 2-3 часа общувала и си пишела с приятели. В просъница тя продължавала да изпраща несвързани есемеси, а сутринта не помнела нищо за това. В друг случай млад американец изпращал на приятели и познати есемеси със свои снимки, включително и голи. Сутринта се потресъл от случилото се. „Новото време има своите нови болести“ – казва Маркус Смит, директор на Института по медицина и съня в Охайо. Хубавото е, че според учените всъщност е много лесно да се намери лекарство срещу електронните болести – достатъчно е за няколко часа да изключим компютъра и мобилния телефон. Или още по-добре – за известно време напълно да се разграничим от електронната цивилизация, да си починем от нея.

►►►Сладки сънища - правилата ан добрия сън

8 ефикасни хранителни продукта срещу безсъние

Сусам, сирене, мляко, банани, червено месо. Всички те съдържат аминокиселината триптофан, под чието въздействие се изработва хормонът на съня – мелатонин.

Маруля. В нея има лактуцин – вещество, което подпомага отпускането и бързото заспиване.

Чай от лайка. Успокоява централната нервна система.

Пълнозърнест хляб. Подпомага производството на инсулин, което благоприятства преработването на аминокиселината триптофан, която е предшественик на серотонина.


Виж още



Ново в Cosmo