Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да укрепиш имунитета си - 10 необичайни съвета

 

Оценка: (0/5)

 
 

Омръзнало ли ти е да си често болна?

Как да укрепиш имунитета си - 10 необичайни съвета

Реши генерално проблема, като засилиш естествените способности на организма си да се бори със заболяванията – с няколко, необичайни, но пък лесни и много ефикасни съвети.

Звездите пият чай

Пости няколко дни

Приемай около 1000 калории дневно само от храни с растителен произход за 2-4 дни. Ефектът от това сравнително кратко постене ще стимулира организмът ти да произведе нови имунни клетки, с които да замени онези, които вече не функционират добре. Постенето автоматично стартира процес по обновяване, който включва елиминиране на мъртви клетки и ускоряване на създаването на нови клетки и тъкани.

Важно е обаче да знаеш, че колкото повече токсини имаш в организма си, когато започнеш постенето, толкова по-вероятно е да се чувстваш зле. Така че бъди реалист и не очаквай да се чувстваш просто прекрасно, докато си на ограничения хранителен режим. 3-4 пъти годишно за период от 2-4 дни е оптималният график за постене.

Подобри съня си

Как да укрепиш имунитета си - 10 необичайни съвета

Хората, които спят по-малко от 6 часа на нощ, имат по-слаба имунна система от тези, които си почиват повече. Ако страдаш от безсъние, можеш да опиташ да си помогнеш чрез хипноза. Има проучвания, че чрез нея може да се увеличи времето на дълбокия сън (фазата с бавни мозъчни вълни), който всъщност е важен и за засилване на имунитета.

Покривай носа с шал, когато е мразовито

Защо ли? Ами защото колкото по-студен става носът, толкова по-малко ефективни са клетките, които покриват ноздрите и чиято функция е да се борят с болестотворните микроорганизми. По принцип, колкото по-ниска е температурата, толкова по-отслабен е вроденият ни защитен отговор срещу вируси.

►►►11 лесни начина да избегнеш грипа

Хапвай гъби

Нужно е да се консумират само по 100 г дневно от тях, за да има осезаемо укрепване на имунитета. Това са показали опити на американски учени с гъби шийтаке, но и ако ги замениш с обикновени гъби, ще се радваш на същия чудесен резултат. Можеш да си приготвиш вкусна здравословна закуска с печени гъби върху препечена филия. Друг вариант е да добавиш сурови гъби към салата или пък да ги включваш в ястията, които готвиш.

Не забравяй „големите три“

Как да укрепиш имунитета си - 10 необичайни съвета

За да се поддържа имунната система в добра кондиция, специалистите препоръчват следната чудодейна тройна комбинация:

*Витамин D

Няколко проучвания сочат, че хора над 18 години, които имат по-високи нива на този витамин в организма си, се разболяват по-рядко от грип, настинки и други вирусни инфекции, спрямо страдащите от дефицит на витамин D.

*Рибено масло

Съдържащите се в него омега-3 мастни киселини подпомагат функциите на витамин D, но също така и стимулират дейността на белите кръвни клетки, които се борят с инфекциите.

*Пробиотици

Над 70% от имунната ни система се контролира от съдържанието на червата ни. Ето защо е добре да се приемат качествени пробиотици, в които да има поне лактобацили и бифидобактерии.

Кои храни да ядеш, когато си стресирана

Легни с крака – високо във въздуха

Как да укрепиш имунитета си - 10 необичайни съвета

Подобряване на функциите на имунната система е още една от ползите на заниманията с йога. Практикуването й за 90 мин седмично в продължение на 3 месеца намалява стреса и засилва защитните сили на организма – сочи изследване. Всички упражнения, които са за успокояване на нервната система и помагат за по-качествената почивка на организма, реално са много полезни и за имунитета. Едно от препоръчваните упражнения, с което можеш да постигнеш релакс и по-добро функциониране на имунната система, е да легнеш на пода (добре е да си постелиш под гърба нещо меко – например одеяло) и да вдигнеш краката си високо, като ги опреш на стената. Достатъчно е да стоиш в тази поза двайсетина минути.

Потупай гръдния кош

Когато става дума за повишаване на имунитета, практикуващите йога, както и специалистите по традиционна китайска медицина препоръчват да се стимулира тимусната жлеза. Нейната роля е да произвежда хормони и клетки, които да се борят с инфекциите. По време на заболяване или в моменти на стрес тимусната жлеза се свива рязко, намалявайки по този начин естествените възможности на организма да се противопостави на болестите или напрежението. С почукване по гръдния кош може да се създаде вибрация, която да „събуди“ жлезата. Ето какво да направиш: тимусът се намира точно зад гръдната кост, между белите дробове. Почукай със средния пръст и показалеца си по горната част на гръдния кош (тази част от костта, разположена над гърдите, но под шията). Потупванията трябва да са бързи и не прекалено силни – около 10-12 на брой. Можеш да повтаряш това до 4 пъти дневно.

►►►Защо се събуждаш изтощена сутрин?

Поддържай здравословно тегло

Имунната система функционира като запомня вирусите, с които се е борила в миналото и срещу които създава бърз отговор, за да ги неутрализира лесно при следваща среща. Но според експертите, ако имаш наднормено тегло, това е пречка пред подобна реакция от страна на имунната система. С други думи, в тези случаи имунната система „забравя“ създадената вече реакция.

Радвай се на близостта

Как да укрепиш имунитета си - 10 необичайни съвета

Редовното докосване от друг човек, заредено с положителна емоция, като прегръдка, целувка, погалване и др. води до секретирането на имуноглобулин А, това са антитела, които предпазват от настинки и грип. Хората, които правят секс 1-2 пъти седмично, имат по-високи нива на имуноглобулин А, сравнено с тези, които по-рядко се отдават на интимни страсти. Семенната течност, попаднала в женския организъм, също активира по-добрата работа на имунната система – смятат някои учени.

Отдели време на приятелите си

В студеното време и късите дни ти се иска да си останеш у дома, но е доказано, че самотата може да ти направи по-податливи на настинки и грип. Усещането за самота демобилизира гените на имунната система и те спират да се борят ефикасно срещу причинителите на болестите. За да подобриш имунитета си, уговори си среща за разходка в парка с приятели. Пребиваването сред природата също укрепва защитните сили на организма. Препоръчително е поне 10 минути да прекарваш на открито всеки ден, независимо колко е студено.  


Виж още



Ново в Cosmo