Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да се храниш, за да отблъснеш зимните вируси

 

Оценка: (0/5)

 
 

Зимата може и да пълна с вълнуващи преживявания, но също така бъка от бацили, особено след януари месец.

Как да се храниш, за да отблъснеш зимните вируси

Грипът вече чука на вратата и един от най-успешните (и вкусни) начини да го изгоним е чрез храната. Ето какво трябва да хапваш по-изобилно през студения сезон, за да останеш здрава и в отлична кондиция.

5 зеленчука, които ти помагат да отслабнеш - в галерията долу:

Топ 5 на зеленчуците, които ни помагат да отслабнем

1. Червени чушки

Как да се храниш, за да отблъснеш зимните вируси

Витамин C доказано намалява умората, като през това време подсилва имунната система – две жизненоважни качества през зимата. Цитрусовите плодове обикновено се смятат за най-щедрите източници на витамин C, но в сочните червени камби има три пъти повече от витамина, отколкото в портокалите, а и се усвоява много по-добре от организма. Червените чушки съдържат още фитохимикали и каротеноиди (които дават специфичния пигмент), най-вече бета каротин – известен със своите противовъзпалителни и антиоксидантни качества.

►►► 8 изненадващи неща, които влияят на здравето ти

2. Пушена сьомга

Пораженията на студа се „отпечатват“ най-вече върху кожата, а вкусната риба може да намали последствията на щипещите вятър и студ. Освен че са много полезни за подобряване функцията на сърцето, мозъка и зрението, омега 3 и 6 мастните киселини в пушената сьомга играят решаваща роля за структурата и външния вид на кожата. Мастните киселини попадат в клетъчните мембрани на епидермиса (най-горния кожен слой) и формират матрица около клетките, като по този начин помагат на кожната бариера да поддържа функциите си и намаляват загубата на влага.

3. Гъби

Как да се храниш, за да отблъснеш зимните вируси

Те са чудесно допълнение към всяка зимна диета, заради антивирусните и антибактериалните си свойства. На челни места в класацията са печурките, заради високото съдържание на подобряващия имунитета витамин D. Гъбите също така снабдяват организма с широк спектър от жизненоважни вещества, сред които селен (антиоксидант), ниацин и фосфор. Допълнително, те съдържат протеини, желязо и витамин C. Имай предвид, че за да усвоиш всичко ценно от гъбите, трябва да ги сготвиш добре.

Здравословните храни - с кои не бива да прекаляваш (галерията долу):

9 здравословни храни, с които не трябва да прекаляваш

4. Сирене

Има причина през лятото да се чувстваме повече от отлично – загорялата ни кожа, освен че изглежда много секси, се дължи на старателно събирания и повишаващия настроението витамин. Той играе важна роля в борбата с болестите, а липсата му не се отразява добре на част от мозъка – хипоталамуса – което ни кара да се чувстваме депресирани и изтощени. Сиренето повишава синтеза на витамин D в организма, заедно с яйчените жълтъци, соевото мляко, пресният портокалов сок, рибата тон, сьомгата и скумрията.

5. Боровинки

Как да се храниш, за да отблъснеш зимните вируси

Те съдържат повече активни антиоксиданти от всеки друг свеж плод, благодарение на високите си нива на антоциани. Антиоксидантите пък са ти нужни, за да изгонят токсините и неутрализират свободните радикали, което на свой ред помага на организма ти да се защитава срещу опасните патогени.

►►► Сауна и хамам: ползата от тях през студените дни

7. Банани

По време на дългите, мрачни месеци, настроението ти бързо се скапва. Направо пада под нулата, както живака в термометъра. Ето защо е толкова важно да поддържаш нивата на серотонин (хормона на щастието) високи. Организмът синтезира серотонин с помощта на триптофан – аминокиселина, което се съдържа в бананите, както и в млечните продукти (вече похвалихме сиренето), сушените фурми, соята, бадемите и фъстъците. Ако комбинираш тези храни със сложни въглехидрати – кафяв ориз, пълнозърнест хляб и овесени ядки – те ще станат още по-полезни. Причината е, че произведеният след изяждането им инсулин помага за транспортирането на триптофана към мозъка, където започва да се произвежда серотонинът.

6. Канела

Как да се храниш, за да отблъснеш зимните вируси

Една от най-живителните подправки, които майката природа е създала. Пълна с антиоксиданти – повече отколкото в другите подправки и билки, канелата подобрява имунитета и храносмилателната функция. На практика, ако искаш вкусотиите, които поглъщаш в огромни количества през зимата да се смелят по-бързо, канелата е най-добрата ти приятелка. Брои ли се, ако я хапнеш под формата на канелени кифлички? За един приятел питаме.


Виж още



Ново в Cosmo