Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

Ходене пеша: направи го по правилата!

 

Оценка: (0/5)

 
 

Най-добрият начин да поддържаме тонуса си!

Ходене пеша: направи го по правилата!

Есента е отличен сезон за движение – летните горещини са отминали, температурите са приятни, а позлатените дървета са прекрасен „декор” за ходене пеша. Направи го по правилата!

Ходенето пеша е основата на доброто здраве. За щастие то е достъпно за всеки и навсякъде. Постави си целта да извървяваш 10 хиляди крачки на ден – такава е препоръката на Световната здравна организация. За да не броиш, си набави крачкомер.

►►►4 страшни неща, които се случват от седене по цял ден

Защо ходенето пеша е толкова полезно?

Най-напред, защото е тренировка за сърцето и белите дробове. Освен това помага да поддържаме оптимално тегло, което e превенция срещу диабета. Изследователите смятат, че ходенето пеша предпазва от някои видове рак – на млечната жлеза, на простатата и на дебелото черво, възпира и остеопорозата. Чрез въздействието му върху хормоналното производство в организма редовното ходене пеша укрепва паметта и преборва стреса.

Много важно предимство на този умерен спорт е, че няма опасност от травми, тъй като тялото е в постоянен контакт със земята, няма подскоци и резки натоварвания. Когато ходим, ние повдигаме 150% от телесното си тегло, докато при бягане се стига до 2-3 пъти по-голяма тежест.

Ходене пеша: направи го по правилата!

Намери точния ритъм

Ходенето пеша е спорт с умерено натоварване, което означава, че трябва да усетите загряване и леко задъхване. Иначе казано, бавното скитане по улиците няма нищо общо с тази спортна дисциплина. Но не бива и да ускоряваш прекалено много крачка, защото това крие риск от прекалено забързване на пулса. Има много лесен начин да разбереш дали си намерила точния ритъм – ако по време на ходенето си в състояние да водиш разговор или да си тананикаш, дори това да е малко по-трудно, отколкото в статично положение, значи се движиш по оптимален за теб начин.

Заложи на добрата екипировка

Можеш да походиш и с обувките, с които си отишла на работа, но не повече от десетина минути. За по-сериозно ходене ти трябват подходящи маратонки с амортизиращи подметки. За походи в планината си набави непромокаеми обувки, които обхващат и глезените, с грайфери на подметките, за да избегнеш хлъзгането.

►►►Как да намалиш вредното заседяване

Северно ходене за по-силно тяло

Този спорт, практикуван главно в скандинавските страни, днес привлича хора от цял свят. Щеките за северно ходене, които могат да се употребяват дори за движение из града, позволяват да се разпредели натоварването между горните и долните крайници и в този смисъл са щадящи за ставите. Натоварват се 60% от мускулите на тялото, включително и коремните. Увеличава се скоростта на движение и разходът на енергия – до 500 ккал на час. Препоръчват се разходки от час и половина.

По-бързо за по-добър ефект

Активното ходене пеша е със скорост от 6-8 км в час. При тази скорост се изгарят средно по 300 ккал на час, което се равнява на 25 минути бягане. За да разбереш с каква скорост се движиш, направи няколко тренировки на бягаща пътека с брояч.

Ходене пеша: направи го по правилата!

В планината – и полезно, и приятно

Възползвай се от почивните дни, за да влезеш в контакт с природата. До повечето населени места в България има гористи и планински местности, където можеш да се движиш по сигурни маршрути, в приятната компания на твоите близки и приятели. Планинският въздух тонизира целия организъм, а красотата на пейзажите радва душата.

Ако ви болят ставите

Ходенето пеша не е противопоказно, ако имате ставни проблеми, дори след операция на таза или коляното. Напротив, то помага за овлажняването и укрепването на хрущялната тъкан, което облекчава движението.

Не ходи пеша обаче, ако това усилва болката, и най-вече не я маскирай с обезболяващи лекарства, за да продължиш да се движиш.

Избягвай твърдата настилка, по-добре се движи по меки горски пътеки.


Виж още



Ново в Cosmo