Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Чао – чао, подуто коремче

 

Оценка: (0/5)

 
 

Точно привършваш зеленчуковия си обяд и започваш да се чувстваш така, все едно си изяла дюнер с пържени картофи.

Чао – чао, подуто коремче

Това се случва често и особено дразни през лятото, когато подуването прави късите ти панталонки с висока талия да се врежат мъчително в корема ти, а банския ти се струва като уред за мъчение.

Ето каква е причината: голяма порция храна с високо съдържание на мазнини причинява симптоми като подуване и тежест, но не това е единствената причина да разкопчаваш копчето на дънките след хранене. Най-често изтинският причинител на дискомфорта е газираното и това е категоричното мнение на диетолозите. Получава се и когато ядеш храна с високо освобождаване на фибри (боб, зеле, плодове). Почти всяка храна с по-голямо количество фибри може да те накара да се чувстваш подута.

►►►9 ежедневни навика, които подуват корема ти

И това е така, защото храносмилателните ензими в стомаха ти трябва да работят повече, за да усвоят полезните за теб вещества. А коремът ти не винаги може да си свърши докрай работата си, оставайки довършителна работа на червата. Ето така нещата наистина се газират. И в резултат чувстваш, че си пълна с въздух и издута.

Чао – чао, подуто коремче

Очевидно, отговорът не е в това, да избягваш пълноценните храни. Вместо това следвай тези лесни правила, за да нямаш подуване и усещане за тежест в стомаха.

Спри да смучеш

Избягвай сламките, дъвките и цигарите (ти сериозно ли?). Тези три неща са сигурен път, за да проникне въздух във вътрешните ти органи, казва гастроентерологът Софи Балзора, професор по медицина.

►►►Какво да ядеш за нервен стомах

Забрави за изкуствените подсладители

Фалшивата захар, като аспартама е виновна за подуването, казва доктор Робин Форутан, диетолог в Ню Йорк. Тялото ти не може да ги обработи, както става с истинската захар, затова и те остават в стомаха ти и се превръщат в газ.

Не яж и пий

Вярно е, пиенето на вода по време на ядене помага на не преядеш – но глътките разводняват всички важни стомашни киселини, които разграждат храната, казва Форутан. Когато този процес е осложнен, някои от нещата, които изяждаш не се храносмилат добре и остават в червата, където…да, ги подуват. Стреми се да не пиеш повече от чаша вода по време на хранене (после наваксай с колкото искаш 30 минути след ядене).

Чао – чао, подуто коремче

Готви зеленчуците

Особено, ако са кръстоцветен вид (броколи, брюкселско зеле, карфьол), защото имат тонове фибри и затрудняват процесите в тялото ти. А приготвянето им на пара, грил, на фурна, помага да се намали количеството фибри в тях.

Мини на смутита

Блендерът ще помогне, за да станат хомогенни фрешовете, а и да не са голямо предизвикателство за стомаха ти. Добави мляко от неживотински произход (бадемово, кокосово), защото лактозата също се оказва причинител за подуване при много хора. Добави малко ананас или папая, които имат съдържат натурални храносмилателни ензими.

Яж миризлива храна

„Подхранвай добрите си бактерии като ги храниш с храни, богати на пробиотици, които помагат на борбата с последиците от издуването на червата и стомаха”, казва Робин Юкилис, коуч по здравословен живот, автор на Thin From Within. Добавяй ферменирала храна към порцията си като кисело зеле, за да намалиш причините за подуването. Друго много лесно за намиране и вкусно за ядене е киселото мляко – а както знаеш, върви на всичко.

Чао – чао, подуто коремче

S.O.S.

За да намалиш вредата за 24 часа, опитай това.

Пий чай

Особен такъв, който съдържа черен или зелен. Има диуретичен ефект, благодарение на който ще се освободиш от задържаните течности и ще ти помогне да се намалиш обиколката.

►►►5 вида подут корем и как да се отървеш от него

Прахчета със симетикон 

Силата им е в това, че правят големите мехурчета малки и така по-бързо напускат тялото ти.

Танцувай и спортувай

Влиянието на малко танци, подскоци или бягане, се усеща, защото избутва газовете от червата ти много бързо. Важното е да има движения, а не да седиш или лежиш.

Сериозно подуване

Постоянно подут стомах, особено с честа болка, повръщане или с кръвотечение от вагината, може да се окаже начало на сериозно заболяване, а дори може да е ранен симптом на рак. В такъв случай отиди на лекар незабавно!


Виж още



Ново в Cosmo