Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Безплатни начини да се чувстваш страхотно

Росица Шишкова
 

Оценка: (5/5)

Не е задължително да влагаш по-голямата част от заплатата си, за да изглеждаш и да се чувстваш добре. Ето ти 17 начина да повишиш тонуса си, без това да ти струва и стотинка.

Чувствай се страхотно без пари
Чувствай се страхотно без пари

1. Дръж се като голямо дете
Спомняш ли си игрите на бутилка, криеница или стражари и апаши? Цялото това тичане, смях, подскачане и викове всъщност е една страхотна кардио тренировка. Излез в парка с група приятели, може и заедно с дечицата им. Не само, че ще се поизпотиш, а и носталгията по детството наистина ще те разведри.

2. Скачай
Скачането на въже не е само за децата и боксьорите. Вземи си въженце и намери приятно открито местенце за тази фантастична кардио тренировка. Един час скачане на въже изгаря около 720 калории.

3. Увеличи кардиото
Ако вече си чукнала 30-те това, че начинът ти на живот е активен ще намали риска да развиеш ранно сърдечно заболяване поне наполовина. Затова следващият път, когато се изкушиш да се качиш в асансьора или да скочиш в колата, за да отидеш до някой хипермаркет, където да си набавиш всичко необходимо с възможно най-малко усилия, по-добре излез пеша. Ускоряването на пулса за едва 30 минути на ден се брои за кардио тренировка и дори не се налага да изразходиш всички минути наведнъж – да, това, че сутринта гони автобуса е част от дневната ти тренировка.

4. Повиши дозата си витамин С
Листата на глухарчето са богати на витамин С. Набери си малко от двора или близък парк, измий ги много старателно и добавяй млади листа в салатата си, а по-старите в някои от готварските си експерименти. Глухарчето е естествен диуретик, така че ще помогне на организма ти да спре да задържа вода.

5. Изключи се, за да спиш по-добре
Гледането на телевизия преди да заспиш може би е един от виновниците понякога да не успяваш. Препоръчваме ти да отделяш поне наполовина по-малко време за телевизия (повечето от нас се заседяват пред телевизора средно около 148 минути на ден). Светкащите образи, които идват от ТВ приемника обаче, ти влияят подсъзнателно и се чувстваш неспокойна, за да заспиш.

6. Стани идеално балансирана
Древното бойно изкуство Тай Чи е перфектният начин да се чувстваш силна, енергична и здрава. Порови се в интернет, за да си намериш видео уроци, инструкции и снимки на разнообразните му движения.

7. Стегни гърдите си
Забрави пластичната хирургия и започни да правиш лицеви опори до стената, за да подсилиш мускулите, които поддържат гърдите ти стегнати. Изправи се, постави краката си по-назад от раменете, а ръцете протегнати пред теб на стената с пръсти сочещи към тавана. Стегни корема и свий ръцете, за да доближиш тялото си към стената, докато главата ти достигне до около 10 см разстояние от стената. После избутай тежестта си с ръце, за да се върнеш в изходна позиция. Прави по 3 серии от 15 лицеви опори.

8. Избави се от пърхота
За да се справиш с пърхота измий косата си с оцет. Остави го за около 5 минути и след това го измий обилно с вода. Оцетът коригира нивото на pH на скалпа и помага да отстраниш гадните бели прашинки от черните си блузки.

9. Живей органично
Увери се, че никога няма да останеш без свежи подправки като започнеш да си ги отглеждаш сама в саксия на прозореца – по този начин можеш да си сигурна, че са произведени без употреба на никакви изкуствени и вредни препарати. Семената са евтини, но ако си скъсаш стръкче от роднини, приятели или съседи, ще ти излезе съвсем безплатно.

Чувствай се страхотно без пари
Чувствай се страхотно без пари
11. Изгаряй повече калории
Според немско проучване основното ти метаболитно ниво – стойността, при която започваш да изгаряш калории – се повишава с 1/3 за 10 минути, в които пиеш половин литър студена вода. Вече си наясно, че водата е страхотен начин да събудиш метаболизма си, но за да успееш да поемеш цялата си дневна доза слагай 5 гумени ластичета на ръката си всяка сутрин. Всяко едно от тях отговаря на всеки 500 ml вода, които трябва да пиеш през деня, за да работи организма ти по най-добрия възможен начин.

12. Освежи настроението си
Вземи шепа свежи борови иглички, сложи ги в хавлиена кесийка и я завържи точно под чешмата в банята, така че водата да се стича над нея. Резултатът ще си съживената и енергична ти.  

13. Овкуси диетата си
Ако имаш бутилка ябълков оцет в дъното на кухненския си шкаф, извади го! Ябълковият оцет помага на организма ти да възвърне нормалното си алкално-киселинно равновесие. Освен това повишава количеството на минерали, които поемаш от диетата си. Смеси една супена лъжица ябълков оцет с мед и топла вода и пий тази отвара всяка сутрин. На всичкото отгоре ябълковият оцет има естествени антибиотични и антисептични свойства. Ако го  прилагаш върху кожата може дори да ти помогне срещу пъпки. 

14. Справи се с вредните навици
Откажи цигарите и ще намалиш риска от сърдечни и белодробни заболявания, както и появата на преждевременни бръчки. На всичкото отгоре ще спестиш пари. Струва си!

15. Нервничи си на воля
Хич да не ти пука, че постоянно потропваш с крачета под бюрото и барабаниш с ръце отгоре му. Хората, които го правят (дори без да искат) могат да изгорят около 500 калории на ден! Това е еквивалентът на половин килограм седмично по-малко.

16. Сдобий се с уникален маникюр
За бърз и лесен домашно приготвен маникюр веднъж в седмицата накисвай ноктите си в затоплено олио за около 5 минути. Така подхранваш ноктите си и правиш повърхността им блестяща и гладка.

17. Дишай с коремче
Това е най-прекият път към релаксацията. Когато дишаш дълбоко коремът ти трябва да се повдига и потъва, а не гръдният кош. Практикувай тази техника на дишане всеки ден.


Виж още



Ново в Cosmo