Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

8 начина да оправиш режима си на сън след полет

Оценка: (0/5)

 
 

Искаш ли да знаеш как да се върнеш към нормалния си начин на сън след много дълъг полет?

8 начина да оправиш режима си на сън след полет

Няма универсално средство това да се случи, което е подходящо за всички, но не се паникьосвай – това само ще те стресира и ще ти попречи да заспиш след кацането. Да възвърнеш режима си на сън е плавен процес, които в някои случаи отнема до три дни след пътешествието. Единственото, което можеш да направиш е да го направиш по-лесен.

12 от най-странните квартири в Европа, в които наистина можеш да отседнеш

От правилните храни, които да консумираш, до най-доброто време за летене, ето няколко улесняващи летенето и възстановяването след него трика:

Пътувай умно

Една от първите (и най-добри) начини да избегнеш пълната каша от промяната в часовете, е да резервираш полет, който каца дневно време. След като стигнеш, недей да си лягаш в хотела, а излез да се разходиш. Дневната светлина постепенно ще ти помогнеш да нагодиш часовника на организма си към новото време. Също така е добра идея да спиш по време на целия полет, за да си отпочине тялото си. Приготвяй маските за сън!

Ограничи кофеина

Чашата топло питие в самолета трябва да е чай от лайка, а не кафе.
Чашата топло питие в самолета трябва да е чай от лайка, а не кафе.

Кафето изглежда като най-очевидния начин да се справиш с умората от летенето, но трябва да го пропуснеш, ако искаш да се възстановиш бързо след това. Приемът на твърде много кофеин ще направи нощния ти сън след това неспокоен. Макар той да ти помага да те освежава и отмива умората на момента, заради него няма да успееш да заспиш нощта след кацането. Все пак искаш да пийнеш нещо топло в самолета? Пробвай чай от лайка, който действа релаксиращо на мускулите, като същевременно премахва стреса (заради отпускащите свойства на съдържащия се в него глицин).

►►► Как летенето със самолет променя цикъла ти

Както и алкохола (съжаляваме)

Хей, не искаме да те укоряваме, нито искаме да ти отнемем едно от най-забавните неща по време на полет – пийването на някоя и друга чаша вино. Но прекаляването с алкохолните напитки ще те дехидратира и бързо ще те лиши от възможността да заспиш дълбоко след това.

Хапни един банан

Тези плодове помагат да се пребори умората след летене, защото съдържат аминокиселината триптофан. Той има успокоителен ефект, а другите полезни вещества в бананите – магнезий и потасий – отпускат мускулите. Друг тип храни, които са силно препоръчителни са млякото и овесените ядки, защото те са естествен източник на мелатонин – хормонът, който регулира циклите на съня. Ето защо, най-добрата закуска преди полет е овесена каша с един нарязан банан вътре.

Най-добрите места за отдих на летища

Забрави за електронните устройства

Веднъж стигнала в хотела, остави телефона, таблета и лаптопа настрана. Не си и помисляй да включваш телевизора. След като изключиш всичко, нагласи климатика на по-хладна температура и пусни само няколко лампи (нека изкуствената светлина не блести в очите ти). Сложи далеч от погледа купищата багаж, чиято гледка също може да те напрегне. Ако е прекалено горещо, легни си сама в леглото. Приготви в багажа си есенциални масла с успокояващо действие и ги използвай по предназначение преди лягане.

Недей да подремваш

Те изглеждат като чудесен и кратък начин да се енергизираш, след което да продължиш с почивката си, това е ужасна идея, ако после искаш да спиш необезпокоявана през нощта. Въпреки това, ако клепачите ти вече се спускат надолу неконтролируемо, позволи си 10-20 минутна дрямка, не повече.

►►► 7 мита за пътешествията, в които да не вярваш

Не сe насилвай

Хапчетата за сън и други подобни лекарства често са препоръчвани като добро лечение за справяне с умората след дълъг полет. Запомни – хапчетата за сън всъщност не ти помагат да се възстановиш, а по-скоро ще те накарат да се чувстваш по-летаргична щом се събудиш след приема им. Има други, по-натурални варианти, като маслото от лавандула. Налей го в спрей и напръскай с него възглавницата си.

Релаксирай

Ако вече си се върнала у дома след дълъг полет, опитай се да устоиш на изкушението да си пуснеш телевизора или да проверяваш мейлите си. Вместо това се спри на отпускаща вана, почети книга или послушай отпускаща музика. Можеш да опиташ и релаксираща техника за дишане – затвори очи ис е концентрирай върху бавно, равномерно дишане. Дишай през носа и издишай през устата. На прав път си към страната на сънищата, а на следващия ден ще си готова за подвизи в офиса.


Виж още



Ново в Cosmo



Няма коментари

Все още няма коментари за "8 начина да оправиш режима си на сън след полет".

Твоето мнение ще е първо!