Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

8 мита за кокосовото масло (на които да не вярваш)

Оценка: (0/5)

 
 

Днес кокосовото масло се смята за панацея за всичко - от сърдечни заболявания до мазнините на корема.

8 мита за кокосовото масло (на които да не вярваш)

И все пак някои диетолози ни предупреждават да подхождаме към него с повишено внимание. Но ако приемаш по една супена лъжица дневно -117 калории, 14 грама общо съдържание на мазнини и 12 грама ненаситени мазнини (което е 60 % от необходимата дневна стойност), няма от какво да се притесняваш.Ето кои са най-често срещаните заблуди за кокосовото масло, които чуваме всеки ден! Развенчахме ги!

Каква е твоята закуска според зодията

ЗАБЛУДА 1: Кокосовото масло топи мазнините на корема.

ИСТИНАТА: Няма начин, скъпа. Тъй като маслата на растителна основа от всякакъв вид се състоят най-вече от мазнини, ако добавяш по една-две супени лъжици докато готвиш зеленчуци, месо или друг вид храна, това ще ти помогне да се заситиш по-бързо (т.е. ще поемеш по-малко количество храна). Което в дългосрочен план може да се отрази положително на теглото ти, но в никакъв случай отслабването ти не се дължи на състава на кокосовото масло.

ЗАБЛУДА 2: Кокосовото масло засилва метаболизма ти.

ИСТИНАТА: Отново, само в мечтите ни! Единственият истински надежден фактор за промяната на скоростта на метаболизма е като увеличиш мускулната маса за сметка на мазнините в тялото (с други думи: повече мускули - повишен метаболизъм). Кокосовото масло все още не показва никакви реални резултати на този фронт. 

►►►ВИЖ ТУК: Здравословни храни, които диетолозите ти забраняват!

ЗАБЛУДА 3: Кокосовото масло е антибактериално.

ИСТИНАТА; Около половината от съдържащите се в кокосовото масло мастни киселини са от типа на мастна киселина, наречена лауринова. Тя има антимикробен и противогъбичен ефект и може да намали риска от някои остри и хронични заболявания и заболявания като диабет тип 2. Но това ен е причина да "къпеш" вътрешните си органи с кокосово масло. Тъй като мазнините от всички масла на растителна основа могат да се натрупат бързо (по този начин се допринася за повишаване ан теглото с течение на времето), не си струва риска.

ЗАБЛУДА 4: Кокосовото масло заздравява сърцето. 

ИСТИНАТА: Не. Няма как окончателно да се предотврати риска от сърдечни заболявания, ако приемаш кокосово масло. Една супена лъжица осигурява повече от половината препоръчителна доза наситени мазнини на ден. Храните, които са с високо съдържание на наситени мазнини са свързани с увеличаване на общия холестерол (включително и лошия). В някои проучвания приема на кокосово масло повишава добрия холестерол без непременно да засяга лошия, но това не е достатъчно, за да се направят такива препоръки и заключения. Има други масла, за които е доказано, че влияят благоприятно на сърдечно-съдовата система като конопено, соева, зехтин или рапица.., така че те все още са по-добрите и сигурни алтернативи в това отношение.

8 мита за кокосовото масло (на които да не вярваш)

ЗАБЛУДА 5: Кокосовото масло те прави по-умна.

ИСТИНАТА: Може ли кокосовото масло да увеличи умствените ни способности? Ако отговорът беше да, със сигурност щяхме да ходим на училище с един огромен буркан от него! Това твърдение се появява заради разработване ан научни изследвания, които подкрепят употребата на кокосово масло , за да се намали риска от развитие на болестта на Алцхаймер в най-рисковите групи от населението. Въпреки това зехтинът (между другото и царевичното масло) също е свързан с намаляване риска от деменция и невродегенеративни заболявания. И все пак: добавяй масла ан растителна основа, които съдържат фитонутриенти, когато готвиш вкъщи. 

ЗАБЛУДА 6: Кокосовото масло е полезно за диабетици.

ИСТИНАТА: Всеки път, когато диабетик консумира източник на протеини или мазнини заедно с въглехидрати, може да забави скоростта, с която глюкозата се абсорбира от червата в кръвта ти, което означава, че кръвната ти захар няма да се изстреля до небесата. Тъй като кокосовото масло е най-вече анситени мазнини, диабетиците могат да забележат по-малък скок на кръвната захар. Но това в никакъв случай не е панацея. Тези, които го приемат в по-големи количества могат да се изложат на още по-голям риск от хронично заболяване. 

►►►ВИЖ ТУК: 7 мита за хляба, в които да спреш да вярваш!

ЗАБЛУДА 7: Кокосовото масло е с висок холестерол.

ИСТИНАТА: Въпреки факта, че можеш да видиш масла на растителна основа с етикети "без холестерол", запомни, че той никога не се съдържа в маслото или в храната, която ядеш. Холестеролът е хормон, който се произвежда в телата ни. Въпреки, че много търговци го използват, за да привлекат клиентите, по-добре игнорирай този факт.

ЗАБЛУДА 8: Кокосовото масло има много висока температура на димене.

ИСТИНАТА: Около 232 ºC.  Кокосовото масло има относително ниска точка на димене в сравнение с други масла на растителна основа като царевица, рапица, гроздово, сусамово, авокадово, фъстъчено и соево..


Виж още



Ново в Cosmo



Няма коментари

Все още няма коментари за "8 мита за кокосовото масло (на които да не вярваш)".

Твоето мнение ще е първо!