Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

7 трика за добър сън

 

Оценка: (0/5)

 
 

Всяка вечер се повтаря едно и също: въртиш се в леглото и не можеш да заспиш.

7 трика за добър сън

Броиш наум, но пак не постигаш желания ефект. Ставаш, изпиваш чаша топло мляко, подсладено с мед. Уви, също не помага. За пореден път не успяваш да се отпуснеш и да потънеш блажено в прегръдките на Морфей.

Или пък друг вариант. Към 22 часа примираш от умора, очите ти се затварят, а главата ти оклюмва. Лягаш и моментално заспиваш. Час по-късно обаче се събуждаш и започваш трескаво да мислиш за задачите си през следващия ден.

Сценарият ти е познат? Нормално, всеки трети европеец страда от безсъние. Причината е в напрегнатия и изпълнен със стрес живот, но за твоя радост, специалистите ще ти предложат няколко съвета, благодарение на които ще можеш да спиш спокойно.

►►►ВИЖ ТУК: 7 храни, които ти пречат да заспиш!

1. Лягай час по-късно

Приключила си с домашните си задължения, прекарала си известно време с гаджето пред телевизора. Накратко: денят ти е приключил и възнамеряваш да си легнеш. Не бързай! Според изследвания, проведени от американски учени, повечето хора, които страдат от безсъние, се отправят към кревата твърде рано. Участващите в експеримента били призовани да си легнат час по-късно. Резултатът: 90 % от тях споделили, че са спали по-добре от обичайното.

2. Избери удобна възглавница

Как да откриеш подходящата? Коя ще ти е най-комфортна, зависи от позата ти по време на сън. Спиш на една страна? Тогава се нуждаеш от твърда възглавница, за да не напрягаш тила и раменете. Спиш по гръб? Избери не много твърда възглавница, която да подпира тила и горната част на гръбнака ти. Спиш по корем? Тогава ти трябва по-мека възглавница.

Много хора нощем се събуждат от болки в тила, схващане на врата, изтръпване на раменете. Често причината за тези проблеми е неудобната възглавница.
Много хора нощем се събуждат от болки в тила, схващане на врата, изтръпване на раменете. Често причината за тези проблеми е неудобната възглавница.

3. Слушай новините сутрин, никога вечер

Повечето хора гледат късните новини. Това не е най-добрият начин да приключиш вечерта: има риск онова, което чуеш, да те държи дълго време будна. Ако държиш да си в течение на събитията, слушай сутрешния блок.

4. Хапни преди лягане няколко бисквити с прясно мляко

Най-подходящата вечеря преди сън е чаша прясно мляко и нещо сладичко. Триптофанът, аминокиселина, която се съдържа в прясното мляко, ще ти помогне да се освободиш от напрежението и да се отпуснеш, а захарта ще улесни придвижването й до мозъка, където се превръща в субстанция, благоприятстваща съня.

►►►ВИЖ ТУК: 18 признака, че спиш абсолютно погрешно!

5. Гледай комедия

Смешните филми са идеален начин да забравиш грижите си, а точно от това се нуждаеш, преди да си легнеш. Смехът е най-ефикасното успокоително. Той потиска отделянето на хормоните на стреса. И понеже комедията покачва настроението и действа отпускащо, след нея ще заспиш по-лесно.

Домашните любимци също могат да повлияят на настроението ти и да те отпуснат преди лягане.
Домашните любимци също могат да повлияят на настроението ти и да те отпуснат преди лягане.

6. Потърси нежността на близките си

Целуни или прегърни гаджето си. Позволи да те завладее цялата любов, която изпитваш към него. Потопи се в топлотата на чувствата си, като дариш с нежност обичаните от теб същества. Този миг на гальовност ще те освободи от стреса и ще можеш да заспиш спокойно и дълбоко.

7. Остави грижите си на нощното шкафче

Преди да легнеш, отбележи върху лист хартия страховете и грижите си, като посочиш идеи как да ги преодолееш.

Доказано е, че писменото изливане на проблемите е най-сигурният начин да ги прогониш от главата си, след което не се съмнявай, че ще спиш добре.

И топлата вода помага

65 % от хората, които вечер взимат топла вана или душ, спят безпроблемно - при условие обаче, че това става поне час и половина преди сън. Прекалено късното къпане пречи на тялото да се охлади, а точно процесът на охлаждане позволява да заспим.


Виж още



Ново в Cosmo