Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да станеш по-ранобудна сутрин

 

Оценка: (3/5)

 
 

Светът принадлежи на тези, които стават рано. Но ако не сме от тях и не кипим от енергия сутрин? За щастие, има хитрини, които помагат да го постигнем.

Как да станеш по-ранобудна сутрин

Остави завесите полуотворени

Нежната сутрешна светлина на слънцето е най-доброто начало на деня. Но тя не може да проникне, ако спалнята ви е с плътни завеси. Вечер ги оставяй полуотворени. Така събуждането ти ще по-приятно и по-естествено отколкото със звъна на будилника.

Виж кои предмети нямат място в спалнята ти в галерията долу:

10 неща, които незабавно трябва да махнеш от спалнята си

Създай си сутрешен ритуал

Много хора не обичат ранното събуждане, защото е свързано със задължения – отиване на работа, грижа за децата и т.н. Ако обаче всяка сутрин започва с приятен ритуал, нещата биха се променили. В зависимост от твоите вкусове и темперамент, това може да бъде сеанс по релаксация, сутрешна гимнастика, слушане на музика, четене на вестник. По този начин моментът на събуждане ще означава време за приятно занимание.

Как да станеш по-ранобудна сутрин

Усещай умората си

Понякога след два-три изморителни дни се чувстваме готови да си легнем още в 19 часа. После си казваме, че сме прекалено млади за такъв позор. И ето че грешим! Златното правило за добра почивка е да се вслушваме в сигналите на тялото. Ако очите ти парят и започнеш да се прозяваш, легни си независимо от часа. Това е гаранция, че на следващия ден ще се събудиш, изпълнена с енергия. Ако решиш да протакаш отиването в леглото и да изцедиш докрай силите си, следващото утро може да бъде много мъчително.

►►►Защо се събуждаш изтощена сутрин

Спи достатъчно

След пет часа нощен сън няма как да се събудиш бодра. За да си осигуриш достатъчна почивка, легни си по-рано – няма друг начин да увеличиш времето за сън, след като сутрините ти са „фиксирани” от твоите задължения. Всеки човек има нужда от 7-9 часа сън на нощ. Ако спиш по-малко, организмът ти не се възстановява добре, умората постепенно се натрупва, а с нея понякога идват и депресивни състояния.

Лягай си към 22 часа. С добра организация денонощният ти ритъм може да стане по-здравословен.

Как да станеш по-ранобудна сутрин

Спокойни вечерни занимания

Много хора стоят до късна вечер пред телевизора или правят последен среднощен преглед на социалните мрежи. Това не са идеалните вечерни занимания – въпреки че изглеждат спокойни, те стимулират организма и му пречат да премине към съня. По-добре почети книга при намалено осветление в спалнята. Ако не можеш да се разделиш с телефона си, регулирай светлината на екрана.

►►►Модни трикове, които ще ти спестят време сутрин

Приготви закуската си от вечерта

Съществуват хиляди основания за пропускане на сутрешната закуска, но най-честото е липсата на време. Можеш обаче да я приготвиш от предната вечер. Нареди на масата приборите, чинията, чашата за кафе, чашата за портокаловия сок, зареди кафеварката, за да ти остане само да я включиш, провери дали имаш необходимото в хладилника, както и хляб. На сутринта ще се почувстваш облекчена, че вече си помислила за всичко.

Как да станеш по-ранобудна сутрин

Стани бързо от леглото

Когато часовникът ни събуди, логично е бързо да станем, но най-често се получава иначе – излежаваме се, въртим се в леглото, прозяваме се, проверяваме телефона... Времето обаче напредва. Минутите, загубени в излежаване, ни лишават от спокоен тоалет в банята, например.

Щом чуеш звънеца на будилника, стани, дръпни завесите на прозореца и излез от спалнята.

Вземи си куче

Домашният любимец е идеален будилник! Ако го храниш в едни и същи сутрешни часове, той сам ще започне да ти напомня, че е време да ставаш. А и честно казано, такова събуждане е по-приятно от стържещия звук на будилника или на алармата на телефона.


Виж още



Ново в Cosmo