Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук.разбрах

Истини и митове за виното, които трябва да знаеш

 

Оценка: (0/5)

 
 

Възможно ли е да се наслаждаваме на чаша вино, без да излагаме на опасност здравето си?

Истини и митове за виното, които трябва да знаеш

Виното е пълноценен хранителен продукт

Вярно

То съдържа вода и алкохол, понякога глюциди, минерали /калий, калций, магнезий, фосфор/, олигоелементи /мед, цинк, манган/, витамини /особено от група В/, полифеноли – общо около 800 различни вещества! Въпреки че се смята за напитка, виното има характеристиките на храна, дори и да се вземе предвид само калорийната му стойност. Една чаша червено вино /125 мл/ доставя 80 ккал, колкото един банан или голяма ябълка. Затова не е странно, че в някои диети вместо плод е включена чаша вино.

12 вида вино според твоята зодия

Резвератролът е чудодеен антиоксидант

Вярно и невярно

Червеното вино е богато на резвератрол, който според много специалисти удължава живота и предпазва сърдечносъдовата система въпреки хранене с продукти, съдържащи много мазнина. С това се обяснява т.н. „френски парадокс”. Ново изследване, проведено от италиански учени, подлага на съмнение това твърдение. Резултатите сочат, че е възможно резвератролът да благоприятства състоянието на сърцето и кръвоносните съдове, но това е само вероятност и в никакъв случай нещо сигурно. Положителният ефект на виното се дължи по-скоро на комбинацията от полифеноли. По-разумно е да престанем да търсим чудодейните качества на виното или шоколада и да ги поставим на точното им място, като ги консумираме умерено.

Бялото вино причинява главоболие

Вярно и невярно

Не само главоболие, а също уринарни инфекции или тендинит. Да, не всеки понася добре бялото вино. В него, както в шампанското и в розето, има повишено количество сулфити /консервиращи вещества/, които могат да станат причина за алергии или непоносимост, изразяваща се в главоболие. Бялото вино променя рН на урината и благоприятства размножаването на бактерии, отговорни за цистита. Ако сте сред хората, които не понасят бялото вино, а го обичат, опитайте натуралния му вариант без сулфити.

Бялото и червеното вино имат едни и същи полезни свойства

Невярно

По време на производството на червено вино люспите и семките на гроздовите зърна участват в процеса – на тях се дължат цветът и съдържанието на танини в готовата напитка. Бялото вино се получава от ферментацията на гроздовия сок, от който са отстранени люспите и семките. Това е причината червеното вино да съдържа полифеноли, а бялото – не. Именно на тези вещества се дължи антиоксидантният ефект, който предпазва от сърдечносъдови заболявания. Червеното вино в малки количества има благотворен ефект върху здравето, какъвто бялото и розето нямат.

Истини и митове за виното, които трябва да знаеш

По-добре е виното да се пие по време на хранене

Вярно

Смесването на виното с хранителни елементи гарантира по-добрата смилаемост. Освен това така се ограничава количеството изпит алкохол. Традиционната консумация на вино по време на хранене неслучайно е в културата на много народи.

►►►ВИЖ ТУК: 8 причини розето да е любимата ти лятна напитка!

От виното се пълнее

Невярно

Виното доставя 7 ккал на грам алкохол. Ако се консумира умерено /1 чаша дневно/, то не води до напълняване и калориите му се изгарят напълно от организма. Внимание! Калоричността на виното зависи от нивото на глюцидите в него. Ако чаша червено съдържа между 80 и 105 ккал, то чаша бяло ликьорено вино може да достигне до 225 ккал.

Истини и митове за виното, които трябва да знаеш

Максималната всекидневна доза е 2 чаши

Вярно

Световната здравна организация определя до 2 чаши дневно за жените и до 3 за мъжете, за да може да се говори за консумацията с нисък риск за здравето. Колкото по-далече се отива отвъд тази граница, толкова повече са опасностите за различни органи и системи в организма. Дори и да не се стига до зависимост, алкохолът благоприятства появата на различни видове рак, сърдечносъдови заболявания, нервни и психически болести.

Препоръчва се също по време на празненства да не се надхвърля количеството от 4 чаши алкохол и да се определя един ден в седмицата без капка алкохол – това е и начин да се прецени има или няма зависимост.


Виж още



Ново в Cosmo