Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Една проститутка от Страната на усмивките

 

Оценка: (0/5)

 

Здравей, казвам се Лон. Харесвам ли ти?

За нас туристите Тайланд е „Страната на усмивките“, но за хиляди други местни жени – това са усмивки за пари.
За пътя си и за това защо момичетата в провинция Исан се раждат проститутки, се разказва в книгата „Здравей, казвам се Лон. Харесвам ли ти?“ (My Name Lon: You Like Me? A True Story).

Една проститутка от Страната на усмивките

Кои места по света трябва да видиш с очите си - виж в галерията долу.

Най-красивите места в света, които трябва да видиш

Бунтах е родена в бедно семейство в малко селце в североизточен Тайланд, а по-точно в провинция Убон Ратчатани. На Запад домът й ще бъде оприличен не на бедно жилище, а на коптор. В него няма нищо, освен четири стени, изгнил под и порутен покрив. По тавана зеят дупки, през нощта семейството може да се любува на звездите, а когато вали, подлагат под струите дъжд кофи.

►►►Нещата, които трябва да знаеш за жените с най-древната професия.

„Семейството ми беше изключително бедно. Баща ми почина. Останаха ми две по-малки сестри, за които трябваше да се грижа. Исках те да имат възможност да учат, за да имат по-добър живот от моя.“

Семейството на Бунтах живее между четири голи стени
Семейството на Бунтах живее между четири голи стени

„Танцьорките получаваха добри пари и не им се налагаше да се въргалят в калта. Съвсем скоро разбрах, че „истинските“ пари в бара не се печелят с миене на под. Искаше ми се да имам толкова пари, колкото изкарваха танцьорките, и бях готова на всичко, за да ги изкарам!“

Беднотията и ограничените възможности оставят на дъщерите малко варианти за печелене на пари, освен проституцията, ориентирана към чужденците или тайландците.

„За по-малко от час печелех повече, отколкото щях да получа за миене на подове и изхвърлянето на пепелниците на клиентите в заведенията за няколко месеца. Но продължавах да живея в бедност. Някои клиенти ми казваха, че сме бедни, защото сме мързеливи. И докато европейските деца на моята възраст играеха из улиците, гледаха кино или ритаха футбол, аз спях с посетителите, за да издържам семейството си. И платих за това висока цена . Загубих себе си.“

Името ми е Лон. Харесваш ли ме?
Името ми е Лон. Харесваш ли ме?

Майката на Бунтах всеки ден изпразва банковата й сметка. Тя никога не я пита за самочувствието й и звъни по телефона, само когато й трябват още пари за нов диван, маса, телевизор, хладилник...

На 15 г. тайландското момиче вече може да проституира без посредници
На 15 г. тайландското момиче вече може да проституира без посредници

„На 15 вече бях достатъчно голяма, за ходя по дискотеките и сама да се запознавам с мъжете. Станах свободен предприемач. Всичките пари, които изкарвах, ми принадлежаха. Бяха само за мен! Повече не бях длъжна да давам част от възнаграждението си на посредници. Единственият човек, с когото делях спечеленото, беше майка ми.“

„Всички ние, които работим в Go-Go барове и дискотеки (Go-Go е вид танц, с който се забавляват клиентите на такова заведение), сме сестри, майки, дъщери, а дори и жени. Издържаме семействата си, майките, бащите си, сестрите и братята, децата и други роднини. В провинцията няма разделение на далечен и близък роднина, всички са равни. И всеки, който иска да е свързан със семейството на труженичката, получава своята изгода от личните й усилия и саможертва.“

Ако жената помага на семейството с парите си то да се сдобие с „добро име“, в следващия си живот може да се роди мъж.

„Животът ми не се различаваше от този на другите момичета, заети в тайландската секс индустрия на туризма. Веднага, след като заминехме в някой по-голям град или курорт, роднините ни започваха да ни искат пари.“

През XXI век тайландските жени продължават да живеят според местните норми и традиции, запазили се от XIV век. Например: „Жената е бивол, мъжът – човек.“ Единственото ценно, което имат, това е техният труд. За всичко останало те не струват и пукната пара.

Докато за момчетата има варианти за обучение, за момичетата - те почти липсват
Докато за момчетата има варианти за обучение, за момичетата - те почти липсват

Според Хинаянистка школа Теравада, главната тайландска религия, момчетата могат да се считат за достойни хора, ако са живели в храма три месеца и са станали монаси. Това е тяхното единствено семейно задължение.

Дъщерята си печели признание, посвещавайки се на грижите за родителите си. Ако тя печели достатъчно пари – с други думи, помага на роднините си да си създадат добро име, тя може в следващия си живот да се роди мъж.

►►►Извратените желания на клиентите към проститутките. Не си и предполагала какво искат.

Задължително в семейството има поне една жена, която знае, че е „избрана“ да се грижи от най-ранна детска възраст за близките си и да се справя бедността на семейството.

Една проститутка от Страната на усмивките

Тайланд не е еднороден: северът и югът се различават, както и западът и изтокът. Целият Североизточен регион (Исан) зарежда 80% от момичетата, заети в секс индустрията. Повечето от тях едва са завършили 4-и клас. До 7-ми стигат едва 25% от девойките. Някои изобщо нямат официално образование.

Както показва статистиката, в местната търговия за плът около 40% от момичетата идват доброволно, но има и такива, които проституират насила, заплашват ги или ги мамят.

За разлика от жените тайландските мъже, независимо на каква възраст са, по цял ден гледат телевизия и подвикват по децата (точно в този ред), а жените им, както и дъщерите им работят като разносвачи или продавачи на юфка.

Тайландските мъже висят по кръчмите, играят комар и подвикват на децата
Тайландските мъже висят по кръчмите, играят комар и подвикват на децата

Селските жители на Тайланд са отчаяни играчи. Те са готови да похарчат и последния си бат на лотария или за чаша уиски, която често струва повече от 60 бата за литър. Те обичат да си пийват и се стараят да го правят колкото се може по-често.

Що се касае до хазартните игри, този незаконен бизнес (ако не броим държавната лотария) процъфтява из цял Тайланд. Черното тото и казината са в изобилие по градовете и селата, а полицията взима подкупи, за да не прави проблеми на играчите.

Хората от провинцията са толкова груби отвън, колкото са твърди и устойчиви и отвътре. Мъжете ползват улични писоари зад бензиностанциите, а жените и до ден днешен отварят бирените бутилки със зъби. И мъжете, и жените плюят където и когато им попадне: от прозореца на втория етаж, по време на обяд в открития ресторант. А закрит, трудно можеш да намериш в провинцията, такива има само в големите градове.

Когато е топло, жените дори не си слагат блузи и така отиват на пазара. Контрастите между приемливо и неприемливо поведение могат да ти се сторят противоречиви, но от гледна точка на хората от Исан животът им е прост. Появата на жената на пазара със сутиен и саронг е единствено въпрос на практичност.

В големите градове неграмотността сред момичетата достига 17%, а сред момчетата – 6%. В провинцията винаги е имало недостиг на училища и учители. Будистките монаси се опитват да компенсират този недостатък, създавайки собствена система на образование, но само за момчета. На момичетата им е забранено да учат в религиозни училища, затова и нивото на неграмотност сред жените тук е по-голяма.

В семейството се знае върху кое момиче ще падне отговорността да го издържа
В семейството се знае върху кое момиче ще падне отговорността да го издържа

На хората им харесва да посещават Тайланд. Всяка година там отиват 10 млн. туристи. Хотелите осигуряват трансфер от летищата, за да „доставят“ бързо щастливия турист в комфортната му стая и да го осведомят как незабравимо да изкара отпуската си в чуждоземния край.

Много малка част идват в Патая заради плажовете. Малко са и тези, които посещават страната заради храмовете.

Попитай мъж турист какво е първото нещо, което му идва наум, когато някой спомене Тайланд. Отговорът обикновено е: „Достъпни млади жени“. Затова и повечето от туристите в Тайланд са мъже.

Сексуалната достъпност на жените в Тайланд винаги е била част от тайландската култура.

Тайландските и бирманските управници в продължение на векове си разменят момичета в качеството на подарък. На жената се гледа като на собственост.

Преходът от сексуалното обслужване на тайландци към обслужване на чужденци става през 60-те години на миналия век, когато в Патая бийч на почивка и за лечение идват американски войници, воювали във Виетнам.

„Това, че изкарваме пари с проституция, за да живеем, изобщо не означава, че сме лишени от чувства. Ние искаме да се отнасяте с нас като с равни човешки същества. Но нито един мъж не вижда в нас точно това. Ценим парите от мъжете фаранги (белите мъже, бел.ред.), а някои от тях наистина проявяват загриженост за нашето благополучие. Само че много малка част от тях виждат в нас равни. Намират се и такива, които изобщо не ни считат за човешки същества.“


Виж още



Ново в Cosmo