Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да организираш сватба в екзотична дестинация

 

Оценка: (0/5)

 
 

Хайде да прегледаме внимателно списъка с гостите на сватбата, защото от него зависи не само бюджетът, но и общото настроение на твоя празник!

Как да организираш сватба в екзотична дестинация

15 дестинации за приказна сватба

Но кого да поканиш на тържеството

Как да организираш сватба в екзотична дестинация

Практически у всеки човек в такава ситуация изниква мисълта за това, че бабата на братовчед ти, племенникът на девер ти или бившата съученичка могат да се обидят, ако не ги поканиш.

Всички сме виждали как в американските филми младоженците пишат имената на потенциалните гости на листчета, а след това постепенно махат някои на страна, за да се вместят в бюджета. Във всеки случай правилното решение е в началото да обсъдите формата на сватбата, а едва след това да съставяте списък с гостите, съветват психолозите – Какво да организираш? Разкошно тържество? Или младоженски купон? Или пък искаш всичко да е уютно и много романтично? Важно е да помислите и точно каква атмосфера очаквате на празника, тогава ще е по-лесно да вземете решение кого да каните, а кого не. и не забравяй да обсъдиш всичко с бъдещия си съпруг, за да няма изненадани после!
Ако в идеалния формат за теб определено не остава място за всички познати и роднини, раздели сватбата на две части. Това е добър начин да постигнеш компромис с родителите, които изгарят от нетърпение да устроят пир за целия свят.

Как да се облечете

Действително, оформлението на сватбата я прави ярко и запомнящо се събитие.

Как да организираш сватба в екзотична дестинация

И тук е важно да запазиш своя собствен стил, но и при това да не притискаш излишно гостите. Дрескодът е важен елемент в сватбените приготовления, - казват стилистите и имиджмейкърите. Той трябва да съответства на стила на тържеството, а също така и на сезона и мястото.  Едни си организират сватба в кънтри стил, други се основават на цвят:  можете да изиграете и „сватба в цветовете на дъгата” или да вземете за основа оформлението, например, от... жълтите обувки на младоженеца до декоративни елементи от твоята сватбена рокля. Гостите, роднините, приятелките на булката и на младоженеца трябва да са облечени в съответствие с ролята си.

Измисли дрескод и за родителите. Помогни им да си изберат дрехи, особено ако сватбата е със съвременни елементи.

Тоалетите на приятелките на булката трябва да измислиш така, че да се съчетават по стил с твоята рокля.

Как да организираш сватба в екзотична дестинация

Да ушиеш еднакви рокли за всички момичета, е скъпо удоволствие. А и не винаги е правилно, защото изключително рядко една кройка отива на всички. Като се придържате към една цветова гама, просто поиграйте с формите – нека всяка приятелка се чувства комфортно. Ако на сватбата има дрескод, свързан с определена тематика, то дори и малките щрихи – като прост аксесоар, могат да превърнат скромната церемония в нещо незабравимо.

Облекчи живота на гостите и отрано подготви списък със сайтовете и магазините, от където могат да купят неща, съответстващи на дрескода. Но и ти самата трябва да се запасиш с аксесоари за тези, които са забравили да се погрижат за себе си. Добра идея е да ги раздаваш на входа.


25 топ дестинации за меден месец

Къде ще се проведе сватбата и партито

Ако планираш сватбено тържество зад граница, не забравяй да предупредиш гостите за това най-малко три месеца предварително, на някой може да му свършва паспорта, или пък да има нужда от виза. Този вариант за тържество обаче е скъпо удоволствие и си заслужава да се разгледат няколко варианта.

Първи вариант – Вие като младоженци поемате ресторанта и всички развлечения на гостите, а те своите самолетни билети и хотел.

Вие с мъжа ти плащате банкета и развлеченията, а гостите – пътуването си и престоя. Много авиокомпании предлагат отстъпки за групи и специална тарифа за полети. Провери точно какви са офертите и ги прати на всички поканени.

Втори варинат - Вие напълно поемате разходите на гостите.

Ако имате пари – защо не. Вашата сватба ще се помни дълго от роднините на двете страни. Най-добре е да настаните гостите в хотел. Първо, няма да ви е до битови проблеми, които ще ви се наложи така или иначе да решавате, ако наемете апартаменти или къщи за гости. И второ, организацията на хотела опростява всичко – търсенето на фризьор, пералня и химическо в непознатия град предизвиква стрес у много хора. Голямо предимство на хотела е по-лесно да се избягват контактите между гости, които не се харесват особено помежду си.

Трети вариант - Можеш да повериш организирането на сватбеният ти ден зад граница и на сватбена агенция.

Как да организираш сватба в екзотична дестинация

Това разбира се, ще бъде един от най-скъпите варианти. Но ако пък имаш паричните средства, това е най-сигурният вариант да си спестиш много неприятни моменти и нерви.

Четвърти вариант  - Организирате всичко ти и той.

Как да организираш сватба в екзотична дестинация

Ако си мечтаете за малка романтична церемония на брега на морето и непринуден кетъринг, може да се справите и сами. Също така винаги можете да си запазите сами хотел и да проверите какви са условията за извършване на сватбена церемония в дадената държава за български граждани. Зависи от дестинацията, но е възможно държави, в които България няма консулски отдел или посолство, да имате доста пречки и дори това да се окаже невъзможно за изпълнение.

Имай предвид тези 4 важни неща преди да избереш дестинацията на твоята сватба!

Цената на самолетните билети и ресторанта.

Проблемното и бавно  получаване на визи, особено ако си избрала по-екзотична дестинация.

Спецификата на брачната церемония в района. Може да не съвпада с религиозните ти убеждения или представите на роднините за благоприличие.

Кухнята. В екзотичните страни и храната е екзотична. Имай предвид, че е възможно  много от хората да не са готови за такова кулинарно приключение.

Кой къде каниш

Тъй като в сватбените покани  се посочва времето и мястото на провеждане на сватбата, а ти искаш само  част от хората  да поканиш в гражданското или на венчавката, а друга част само в ресторанта, то задължително го посочи в посланието. Хубаво би било, ако поканите са в стила на сватбата ти или неутрални.  И не забравяй да споменеш вътре евентуалните си изисквания за дрескода.

Как да разположиш гостите 

В зависимост от стила на сватбата ти мястото на всеки гост на масата може да е свободно или определено. По принцип младоженците седят на най-главното място на масата, булката – отдясно на младоженеца. Кумът е до булката, а кумата – до младоженеца.

Следват отляво на младоженеца: майка му и бащата на булката, а отдясно на булката – майка ѝ и бащата на младоженеца. Останалите гости е прието да се редуват мъж/жена. Така джентълмените се падат вляво от дамите. Сега тези правила не са толкова важни, просто се препоръчва хората да се разполагат на принципа „Да не се карат” и „Да не се затварят тесни кръгове”. На много места е  прието гостите да се разполагат на голям брой малки маси, а масата на булката и младоженеца да се поставя в центъра. И вариант тип „американския сватбен прием“ – кетъринг с няколко дълги шведски маси, от които гостите си взимат почерпка.
Уместно е при подредбата да направиш картички с имената на гостите, а ако те са прекалено много, то можеш да връчиш план за разположението им на твоя помощник, за да ориентира всички.


Виж още



Ново в Cosmo