Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

В ново амплоа: Когато ти си шефът

Cosmo
 

Оценка: (5/5)

Приключила си разговора с управителя, а в корема ти пърхат пеперуди, защото са ти казали, че от следващия месец официално ще бъдеш повишена. Скоро ще го разберат и бъдещите ти подчинени, които все още са настоящи колеги. Вероятно си даваш сметка, че това е началото на края на някои добри познанства. Със сигурност ще ти се наложи да намериш начин да разграничаваш лоялността от престорената любезност и ще научиш някои болезнени уроци. Новоназначените шефове правят най-често следните грешки, които могат да бъдат избегнати с малко усилия.

1. Не могат да разпределят отговорностите
ти си мислиш
Никой от хората ми не може да се справи с тази задача. Винаги ми се налага да дооправям нещата им.
те си мислят
Тя не ни се доверява? Ми, ако иска. Да си върши всичко сама.
тактиката ти
Добър шеф е този, който може да делегира пълномощия. Ако се чувстваш длъжна да си копаеш собственоръчно градинката и непрекъснато намираш кусури на всекиго, нямаш много шансове да израснеш повече в кариерата. Затова помисли на кой от сътрудниците си можеш да възложиш повече отговорности. Отвреме навреме премисляй политиката си и давай по-сериозни задачи: така ще стимулираш интереса на хората си към тяхното собствено развитие във фирмата.

2. Не планират добре във времето
ти си мислиш
Ако не ги нахокам, няма да се справят достатъчно бързо.
те си мислят
Вчера каза, че иска нещата до края на месеца, днес пък си смени мнението и трябва да приключим утре. Тази наред ли е?

тактиката ти
Не поставяй нереални срокове, обсъди с хората си колко време ще им трябва, така че работата да се свърши в срок и изпълнението да е качествено. Не ги притискай, преди да е настъпил определеният момент за приключване. Единственото, което ти е позволено, е да се интересуваш как върви работата.

3. Авторитет на всяка цена
ти си мислиш
Колкото по-твърдо говоря и по-страшно изглеждам, толкова повече ще ме уважават.
те си мислят
Тя май нещо си е повярвала? Ау, уплаши ни!
тактиката ти
Повишаване на интонацията, строгост на границата с грубостта – това са методи на глупавия началник. Силният глас пък е оръжие на неуверения шеф. Колкото по-тихо говориш, толкова повече ще те слушат.

4. Всичко мога, всичко знам
ти си мислиш
Не мога да кажа, че не знам нещо – това ще подрони авторитета ми.
те си мислят
Интересно – наистина ли е умна, или е добре прикрита глупачка?
тактиката ти
Това е доста често срещан случай: млада шефка с далеч по-опитни служители. При теб идва някой със сериозен въпрос, който не можеш да решиш в момента. Правилната тактика е само една. Помоли за малко време, преди да отговориш (под предлог, че трябва да помислиш или си много заета в момента). Спечелените минутки използвай, за да се консултираш с твоите шефове или да попиташ дискретно колега, който е наясно с темата. Не се бой понякога да признаеш, че не знаеш нещо. Това ще ти спести доста проблеми.

5. Твоето име е жестокост
ти си мислиш
Не са познали с мен! Ще ги направя да си говорят сами!
те си мислят
Горката, кой знае колко време е мечтала да стане шеф и сега си отмъщава за всичко. Май ще трябва да си търся нова работа.
тактиката ти
Дисциплината е едно, но работата е друго. Ако хората ти са седели до късно, за да свършат нещо, не се цупи, когато на сутринта закъснеят. И се замисли: в случай че въведеш парично наказание за закъсняващите, това ще оправдае ли моментите, в които служителите ти ще идват на работа навреме, но няма да я вършат?

6. Мис Контрол
ти си мислиш
Трябва да знам всичко за всеки.
те си мислят
Пъха си гагата и където не й е работата.
тактиката ти
Психолозите дипломатично наричат това състояние „глад за информация“. Разбира се, няма нищо лошо да знаеш, че Надя има две деца, а Катя страда от несподелена любов. Но това не означава, че трябва да се държиш като сплетница. Необходимо е да си наясно само с нещата, които имат пряко отношение към работата на подчинения ти и неговия график. Останалото не е твоя работа.


7. Качваш заплатите на всички
ти си мислиш
Така ще ме харесат и ще работят по-добре.
те си мислят
Хубава работа! Защо пък всички трябва да вземем пари, след като има и безделници?
тактиката ти
Освен ако любимата ти героиня не е милозливата Анджелина Джоли, няма друга причина да се държиш така щедро. Ако не познаваш колектива, не е редно да увеличаваш парите на общо основание. По-добре да мине време и да видиш кой как работи, да направиш преоценка на работата и едва тогава да раздаваш поощрения.

Приятелите са си приятели...
Когато станеш шефка на някогашните си колеги, съвсем не е задължително приятелите ти в работата да получат етикет „бивши“. Бъди готова обаче, че не всичките ти познати ще продължат да ти споделят клюки от кухнята, както е било доскоро. Причина за това може да бъде както баналната завист, така и инстинктът за самосъхранение. Има хора, които приемат, че шефовете трябва да се държат на безопасно емоционално разстояние. Примири се с това и се дръж, доколкото е възможно, нормално.


Виж още



Ново в Cosmo