Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как да създаваме връзки в наши дни

 

Оценка: (0/5)

 
 

Да подадеш визитната си картичка, е толкова старомодно. Време е да усвоиш новите правила за бъбрене, с цел израстване в кариерата. Или създаване на такава.

Как да създаваме връзки в наши дни

Всички знаем, че не е важно кого познаваш, а кой те познава, когато става въпрос за твоя успех. Днес това важи още повече, когато става въпрос и за бъдещето ти. Да направиш добро впечатление на точния човек е от решаващо значение. Искаш ли да си сигурна, че си запозната с последните тенденции в бизнес общуването в наши дни, а не си старомодна и изостанала? Чети нашите жокери – помагат много.

Виж какво казва зодията ти за твоята кариера в галерията долу:

Какво казва зодията ти за твоята кариера

Старо правило

Да поканиш някого на обяд

Ново правило

Да се обадиш, че ще минеш и ще донесеш кафе

Кой е най-лесният начин да очароваш всички по пътя си нагоре? Направи максимално непринудена обстановката за този, с когото искаш да говориш. „Попитай може ли ти да отидеш при него“, съветва Рейчъл Склар, основател на социалната мрежа TheLi.st, платформа за жени професионалисти.

„Добро решение е да си максимално ефективна и деликатна. Попитай дали можеш да вземеш кафе, или нещо друго, пътувайки за срещата. Ако имаш късмет да си направиш срещата, остави една картичка накрая за благодаря. В днешния дигитален свят картичките на хартия са рядкост и, ако е красива, може да остане на бюрото, служейки за напомняне за теб. Остава и да са те запомнили наистина, виждайки коментарите под постовете им. Важно е обаче да направиш срещата, само ако наистина имаш какво да кажеш.

Старо правило

Да изпратиш непоискан имейл

Как да създаваме връзки в наши дни

Ново правило

Отиваш направо при източника

Преди притеснено си се обаждала на асистента на ОТПИ (обектите на твоя професионален интерес), взимала си адреса му и си изстрелвала имейл в препълнената поща. Сега? Свързваш се с тях чрез социалните мрежи. Но правиш ли си труда да провериш коя платформа посещават най-често? Избери една от тези, които използват и имат най-малко последователи – така е по-вероятно да стигнат и до твоето съобщение. Чувстваш се уверена? Коментирай тяхна снимка или пост. Никой не иска да изглежда груб пред хора, така че това може да провокира отговор. Ако не, направи още един контакт в същата платформа след две седмици. След това спри. Преследването не се приема добре.

►►►Уроци по професионализъм от филмовите героини

Старо правило

Сприятели се с HR отдела

Ново правило

Сприятели се с асистента на директора

Знаеш как във всеки офис има имейл адреси, които започват с office@ или admin@ и как имейлите в тях рядко стигат до някого или попадат директно в junk. Сега е важно уменията ти да бъдат забелязани не от HR екипа или шефа, а от човека, който е най-близо до тях: техният асистент или този, който се обучава при тях – стажантът. Винаги можеш да разбереш от социалните мрежи какви публични събития имат и да проявиш интерес, питайки най-близкия им човек в работата, какво е научил от общуването си с тях. Купи кафе и си поговорете. Ключът е, да не говориш така, все едно се интересуваш от работата на стажанта/асистента. Идеята е да те споменат на по-високо ниво, като човек, който се интересува от дейностите на компанията и на когото може да се разчита за даден проект. Което няма как да стане, ако виждат в теб съперник.

Как да създаваме връзки в наши дни

Старо правило

Да поискаш мнението на някого

Ново правило

Да поискаш разговор

Най-тъпите три думи, които можеш да кажеш на потенциален работодател? Не са: „Тревата ме отпуска“, а „Слушам какво мислиш“. Защо? Защото човекът от отсрещната страна няма представа колко от времето му ти трябва. Вместо това, бъди конкретна. Направи първата крачка, след това поискай 10-минутна среща, започвайки я с двете най-важни неща, които искаш да обсъдите. Например, ако искаш да започнеш малък бизнес, и знаеш, че човекът пред теб е минал по този път, можеш да започнеш разговора така: „Искам да поговоря с теб за това как се полагат основите на един бизнес план. Имаш ли време да го обсъдим? Знаейки предварителна цел на срещата, ти даваш по-добро начало на разговора.


Виж още



Ново в Cosmo