Как да спреш да мразиш работата си

Това, което можеш да направиш, е да промени начина, по който мислиш за времето от 9 до 18!

 
 

Това, което можеш да направиш, е да промени начина, по който мислиш за времето от 9 до 18.

Бърз тест: Твоята работа е:

А) скучна

Б) безперспективна

В) пълна с ужасни и досадни хора или

Г) комбинация от горните редове

Повечето хора мразят нещо от горните фактори в работата си, но почти никой не може да стане и да я напусне. Това, което можеш да направиш, е да промени начина, по който мислиш за времето от 9 до 18, казва Даниел М. Кейбъл, автор на Alive at Work. Превключвайки на други настройки, ще промениш начинът, по който минава времето ти в работата и тя ще стане по-забавна и задоволителна. Ето и как да промениш работното си поведение.

Виж какво казва зодията ти за твоята кариера (снимки долу):

Галерия: Какво казва зодията ти за твоята кариера

Виж всички снимки

1. Спри да бълваш гадости

Събирате се на по питие след работа и плювате по шефа? Да, това не помага, казва Ейми Купър Хаким, съавтор на Working with Difficult People. Тези групи само задълбочават усещанията ти и могат да те натикат дълбоко в дупката с омраза, в която и без това тънеш. И всъщност не правят нищо, за да си смениш работата. Но имаш нужда да изпуснеш парата? Затова си имаш приятели извън работата. Те ще те изслушат без да задълбават и утежняват ситуацията, а и може да ти предложат друга, различна перспектива към проблема. Хубаво е и да си настроиш таймера за такава дискусия за 10 минути, за да не се окаже, че цялото време е за твоите жалби и терзания.

2. Намери едно хубаво нещо

Е, не е работата мечта, но все трябва да има едно хубаво нещо, което да посочиш. Може да е, че работиш с умни колеги, че заплатата е добра, наблизо е до вас или е място, от което има какво да научиш. Фокусирането върху положителни неща, прави досадата по-лесно приемлива. Когато намериш нещо, за което да си благодарна, работният ти ден ще е много по-приятен, казва Хаким. Когато забележиш положително нещо, запиши си го на лист или в телефона. Така, когато си в криза и не издържаш, ще можеш да погледнеш към списъка и да преминеш трудния момент, гледайки го от друга перспектива.

►►►10 начина да се чувстваш по-добре на работното място

3. Награждавай се

Кучетата получават бисквитка за добро поведение, на децата им се купуват играчки, когато слушат. Сега е твой ред. Постави си скромни цели, свързани с поведението ти в работата. Не мрънкай на глас една седмица или не върти очи, когато шефът ти поиска нещо от теб, което ти смяташ за ненужно. Тогава, когато постигнеш целите си, се възнагради с онази скъпа чанта или нов парфюм, отиди на масаж, купи си голямо лате. „По-склонни сме да изпълняваме задачи, когато знаем, че ще има награда след това“, казва Хаким. Премахвайки оплакванията и драмата от съзнанието ти може да те накара да се чувстваш по-добре в работата.