6 теми табу, за които трябва да се говори в офиса

Ето как да говориш за следните теми - правилно.

 
 

 Ето как да говориш за следните теми - правилно.

Казали са ти, че някои разговори никога не трябва да се провеждат на работното място, дори и с приятелка или с други близки колеги. Но част от темите, които доскоро се смятаха за табу, е време да се поставят на масата. Всъщност, говоренето по тях дори може да укрепи твоите отношения на работното място, да намали стреса и разочарованията и да те направи по-продуктивен и уверен служител.

Виж какво казва зодията ти за твоята кариера (снимки долу):

Галерия: Какво казва зодията ти за твоята кариера

Виж всички снимки

1. Заплащане

Сравняването на заплащането с колегите всъщност е забранен разговор и не се обсъжда при никакви обстоятелства. Но как иначе можеш да разбереш къде си в хранителната верига и каква е твоята стойност? Просто запази разговора за колега, на когото имаш доверие и избери думи, които не поставят другото лице в неудобна ситуация. Не е подходящо да обсъждаш въпроса с начинаещ служител. Ако колегата се включи в разговора, можете да потърсите заедно и странична информация за това какво се случва на пазара и как се оценява позицията, която заемате.

2. Бременност и отпуск по майчинство

При започване на работа във фирмата най-вероятно са ти разяснили официалната политика за излизането в отпуск по майчинство. Но колегите, които са преживели това лично, могат да ти споделят полезна информация. Може да разговаряш с няколко офис майки, на които имаш доверие. Поискай съвет за това кога, как и с кого да споделиш за новината, колко допълнителен отпуск може да ползваш и дали фирмата е отворена за опции като работа от вкъщи.

►►►Как да спреш да мразиш работата си

3. Сексуален тормоз

Независимо дали става въпрос за шефа ти или за колега, не трябва да си мълчиш! Освен това, ще се почувстваш по-добре, че си споделила и си предпазила някой друг от такова отношение в бъдеще. Тази чувствителна тема трябва да бъде обсъждана само с човек, на когото имаш доверие. Обърни се към някой от началниците си или към отдел Човешки ресурси, които могат да те посъветват най-добре как да действаш.

4. Нездравословен стрес

Говорейки за стреса и разочарованието с твоите колеги може да бъде в услуга за всички вас. Още по-добре - това може да доведе до решения. Жените често се обезкуражават да изразяват емоциите си на работното място, а всъщност трябва да се възползват от емоционалната си интелигентност. Отдели малко време, за да установиш причините за положението, в което се намираш, преди да го споделиш с екипа или шефа си. Говори само от личния си опит и избягвай изказвания като „всички ние мислим...“ Предложи и решение за подобрение на ситуацията.

►►►Как да създаваме връзки в наши дни

5. Политика

Не е продуктивно да влезеш в спор с твоя тесногръд колега. Но тъй като политиката има огромно влияние върху това как се третират жените на работното място, има някои теми, на които си струва да се говори. Помисли - отпуск по майчинство или равно заплащане. Ограничи разговорите до конкретните въпроси, които са свързани с работата.

6. Лични трудности

Някои теми са винаги табу в офиса (никой не трябва да разбира за този низ от съобщения от бившия). Но споделянето с колеги за здравен проблем, загрижеността ти за твоите родители или деца или сериозни проблеми във връзката, които затрудняват фокусирането ти, не винаги е лоша идея. Нереалистични са мислите, че можем да оставим проблемите си на вратата, поне не във всички случаи. Ако сме постоянно под напрежение у дома, има по-голяма вероятност да имаме спречкване с колега или шеф. Ограничи това, като споделиш за проблема си без подробности.