Какво правят организираните хора всеки ден

За да имаш време за всичко и да избегнеш стресовите ситуации, е нужно да организираш правилно деня си.

 
 

За да имаш време за всичко и да избегнеш стресовите ситуации, е нужно да организираш правилно деня си.

1. Подреждай правилно приоритетите си. Какво те кара да се чувстваш неорганизирана? Може би ако забравиш да честитиш рождения ден на приятелка, отлагаш плащането на сметки...А когато се струпат редица подобни неща наведнъж, ти не само, че се стресираш, а и се разстройваш. Така че разбери какво е за теб успех/неуспех, когато става дума за организация и започни от най-важните неща.

Какво кара различните зодии да изпадат в паника и да се стресират? Виж в галерията долу:

Галерия: Стресът при различните зодии

Виж всички снимки

2. Бъди подготвена. Може би вече си наясно със слабите си места. Ако, например, постоянно забравяш да честитиш рождени дни или винаги оставяш купуването на подаръци за последния момент, направи си шкаф за такива случаи. Купи няколко картички, бутилка вино и дребни изненади, за да избегнеш паниката в последната минута. 

Don't forget the card! Shop our card range for 3 for £6 ! Because you can never have too many! #typoshop

Публикация, споделена от Typo (@typouk) на

3. Записвай всичко. В динамичното ежедневие между работни срещи, различни ангажименти, излизания с пиятелки....винаги има възможност да забравиш нещо. Точно затова си изгради навик да записваш абсолютно всичко, колкото и маловажно да ти се струва. Бележник в телефона или тефтер - без значение как намери начин да си припомняш нещата, които трябва да свършиш. 

4. Разбери какво работи за теб. Аз например, започнах да въвеждам всичко в календара на телефона си. Имам добра визуална памет, така че се опитвам да използвам цветово разграфяване, за да отделя личните си от професионални ангажименти, както и степента им на важност. Организацията не е еднаква за всички, намери начина, който работи най-добре за теб.

5. Прави си списък със задачи. Ако го правиш сутрин или в началото на седмицата, всеки път, когато задраскаш някоя задача, ще се чувстваш по-продуктивна!

►►►14 неща, които продуктивните жени правят всеки ден

6. Раздели голямата задача на няколко малки стъпки. Така ще ти е по-лесно да се справиш с нея.

7. Всеки човек има продуктивни и непродуктивни дни. Няма как да работиш на 100% ден след ден, месец след месец...Нормално е да имаш дни, в които не си толкова ефектвна и колкото по-бързо си го признаеш, толкова по-добре. Ако не е нещо наложително, просто изчакай следващия ден, когато отново си в кондиция.

8. Създай си свое убежище. Няма как да си безупречна през цялото време. Създай си място, което те кара да се успокоиш, когато имаш чувството, че всичко се обърква. Ако подреденото бюро те кара да се чувстваш организирана, когато около теб е пълна каша, поддържай го такова. Може да си създадеш и специално място в дома ти, където да се отделиш и да "се изключиш" от реалността при необходимост.

Workin' hard or hardly workin' our CBA STICKY NOTES are perf for adulting or making notes about your fave pizza toppings Shop our stationery and our cute new brands online

9. Почиствай кухнята си всяка вечер. Не, не те караме да чистиш фурната, хладилника и шкафовете, но ако разчистваш масата, измиваш чиниите и поставяш използваните продукти на мястото си, ще си спестиш ценни минути и напрежение на следващия ден. 

10. Инвестирай в склад. Имам цяла кутия с разични кабели. Половината от тях са зарядни устройства от телефони, които най-вероятно вече не съществуват. Малко е объркващо, но на кого му пука щом са прибрани в красиви цветни кутии? Същотото се отнася и за банята - има кошници за съхранение, които най-малкото държат нещата ми на едно място. 

11. Живей минималистично. Бъди строга с дрехите си. Внимавай с безразборните и безмислени покупки и редовно разчиствай гардероба си от непотребните неща.

►►►Успешна си? Значи правиш това до 7.30

12. Папките са важни. Поглези се с хубави цветни папки и органайзери, които ще направят работата ти по организиане на документите, разписките, сметките... по-малко скучна. Добави забавни стикери, цветни листове и маркери!

13. Азбучен указател на DVD-та. Важно е да знаеш къде точно да търсиш това, което ти трябва.

14. Направи го забавно! Подрежндането не е забавно, факт. Но се поглези с хубава кутия за съхранение на сантиментални сувенири, билети, картички..Нека това да е твоето място за спомени, когато си настроена носталгично. 

15. Архивирай информацията от телефона и компютъра си. Всички сме склонни да губим/чупим електронните си устройства. Отделяй по няколко минути месечно, за да правиш копие на всичко важно в телефона и компютъра си. Нека имаш резервен вариант, в случай, че нещо непредвидено се случи. 

16. Разчиствай пощенската си кутия ... и се отпиши от всички бюлетини на сайтове, които не те интресуват. 

Вдъхнови се от мислите на успели жени по света в галерията долу:

Галерия: 21 вдъхновяващи цитата от успели жени

Виж всички снимки

17. Използвай времето разумно. Понякога, за да спестиш време, вземи нещо за обяд от вкъщи, така в обедната си почивка ще може да свършиш неотложната работа и в същото време няма да пропуснеш хранене. 

18. Ограничи времето за готвене през седмицата. Може уикенда да направиш меню за предстоящата седмица и да разпределиш продуктите, които ще са ти необходими за всеи един ден. Може да си направиш и заготовки, ако ястието позволява, така че да ограничиш максимално времето, прекарано в кухнята и в същото време да не посягаш към полуфабрикатите.

19. Дръж текстилна торбичка за пазар в чантата си. Колко досадно е всеки път да плащаш за нова найлонова торбичка, а шкафовете ти вкъщи да преливат от десетки такива! Дръж малка торба в чантата си за изненадващи спирки в супермаркета.

20. Направи си място за "стартиране". Намирането на палтото, ключовете, взимането на багажа за фитнес и заключването винаги отнемат повече време, отколкото си мислиш. Особено, когато нищо не е там, където трябва да бъде. Подготви място до входната врата, където може да оставиш палтото, чантата, ключовете и всичко, което трябва да вземеш преди да излезеш сутринта.