Lady Popular Cosmopolitan
С използването на този сайт Вие приемате, че той използва „бисквитки" за подобряване на Вашето преживяване, персонализиране на рекламите и анализ на посещаемостта. Моля прочетете нашите Условия, Политика за бисквитки и Политика за защита на личните данни.разбрах

Как жълтият пуловер направи революция в модата

 

Оценка: (0/5)

 
 

Няма да ти говорим за пуловери и палта през лятото, но искаме да ти разкажем една история на човека, чиито дрехи ти носиш всеки ден, които внасят цвят в ежедневието ти и слагат усмивка на лицето ти – тази на Карло Бенетон.

Как жълтият пуловер направи революция в модата

Как да носиш тениски с надписи? Грабни си идея от галерията със снимки долу.

Как да носиш тениските с надписи - стилни идеи

►►►Направи летния си гардероб секси и интересен.

На 10 юли, след 6-месечна битка с рака, на 74 години почина Карло Бенетон, който заедно с братята си Лучано и Джилберто Бенетон и със сестра си Джулиана основават компанията през далечната 1965 г.

Известността на марката, чийто годишен приход днес надминава милиард и половина долара, идва с първите пуловери в различни ярки цветове.

Нека си припомним как в горещата Италия процъфтя бизнесът с продажба на „зимни“ дрехи.

Как жълтият пуловер направи революция в модата

Лучано Бенетон

На Лучано Бенетон му се налага да порасне рано – бащата на семейството умира, и Лучано, като най-голям от децата, трябва да поеме отговорността за грижите на семейството. Така, на 14-годишна възраст той започва да работи в магазин за дрехи в родния си град Тревизо, област Венето, в Североизточна Италия.

Необходимостта да помага на семейството кара да прояви интерес към този занаят и сестра му Джулиана. На 13 г. тя отива да работи впредачна фабрика, а вкъщи носи на братята си пуловери в ярки цветове.

След няколко години един от тях – с жълт цвят, се превръща в подарък за самия Лучано. По ирония на съдбата Джулиана разполагала само с цветна прежда, макар и в тези години шарените дрехи да не са много на почит. Така, по едната случайност, тя създава вещ, която съвсем скоро предизвиква небивал интерес и нескрита завист в околните.

Когато Лучано отива с жълтия пуловер на работа, колегите му веднага обръщат внимание на това, че е различен и се забелязва отдалече.

Плетени дрехи носели предимно възрастните хора, но цветовете били меко казано консервативни. Гардеробът на жителите на следвоенна Италия бил украсен в черно и кафяви тонове. Но фактът, че жълтият пуловер заинтересува потенциалните купувачи, вдъхновява брата и сестрата да започнат производството на собствена марка дрехи.

Как жълтият пуловер направи революция в модата

Семейство Бенетон

За да реализира тази идея, Лучано жертва любовта си кум музиката, оставя уроците, продава акордеона си и купува първата си плетачна машина.

Първата колекция пуловери, свързани със сестрата, са кръстени Tres Jolie („Много мила“). Лучано отначало я предлага на местните жители, ходейки от врата на врата, а след това я продава в местните магазинчета – стоката определено се търси. Енергията и оптимизмът, които излъчват плетените пуловери, привличат хората като магнит.

С първите спечелени семейство Бенетон успяват да започнат собствен бизнес, към който Карло и Джилберто се присъединяват. А през 1965 г. откриват първата си фирма – Лучано, най-голямото дете в семейството, в този момент е на 30 години. Братята се захващат с финансовата част, а сестрата – с дизайна.

Different #colors, different attitudes #Benetton #SS18 #women

A post shared by United Colors of Benetton (@benetton) on

Иновативни са не само ярките цветове, но и техниката, която се използва във фабриката. Братята Бенетон боядисвали вече готовия продукт, а не самата прежда, което им позволявало бързо да променят палитрата и да реагират светкавично на новостите в световната мода.

Освен това пуловерите били толкова меки, че никой не можел да им устои, а конкуренцията не успявала да създаде дори близък по качество продукт.

Популярността на марката расте бързо. През 1970 отваря врати първият магазин на Benetton в Париж, а в този в Манхатън, често се отбивали холивудски звезди, сред които Силвестър Сталоун и Джъстин Хофман.

Но не само ярките дрехи се набиват в очите на хората. Запомнящата се реклама никой не може да отмине. Тук Benetton стават новатори: кампаниите им се считат за провокативни, но истината е, че те на първо място работят върху най-ценното за марката, заложено още в името й – те обединявали хора, страни, култури. Рекламата на Benetton не е просто реклама на дрехи – това е опит и да се поговори за сериозните проблеми, такива като СПИН, глада и войната.

Как жълтият пуловер направи революция в модата

Революционен за Италия е и подходът на семейство Бенетон към продажбите. Те са първите в света, които предоставят покупателна свобода на избора – магазините на марката работят на принципа на самообслужването. Попадайки вътре, човек буквално се оказва в огромен панел с цветове на художник неоимпресионист. Цялото разнообразие е пред очите ти, ярките дрехи са старателно подредени по рафтовете... Такъв бил дизайнът и на магазина.

Корпоративният стил на Benetton се превръща в един от най-познаваемите в света.

Истинският успех обаче идва при компанията, когато принцеса Даяна е забелязана да излиза от лондонския магазин на марката. Пресата веднага пише, че компанията облича и обикновената жена, и кралските особи.

Подобен имидж, разбира се, намира отклик навсякъде. А на принцесата на Уелс и Benetton пътищата им се пресичат още на Гран при „Формула 1“, когато италианската марка става спонсор на един от отборите, в който навремето се е състезавал и Шумахер.

Как жълтият пуловер направи революция в модата

Какво искахме да ти кажем с всичко това? Че не трябва да се отчайваш дори в трудните моменти от живота, защото именно тогава се раждат гениалните идеи, които ще те отведат на пътя към успеха. А жълтият пуловер, дори половин век след това, си остава актуална дреха в гардероба ти, дори ако щеш за хладните летни вечери край морето.


Виж още



Ново в Cosmo