Историята на слънчевите очила - любопитни факти

Защо слънчевите очила са най-важният ни аксесоар?

 
 

Няма да повярваш какви модели са носили през 60-те години на миналия век!

Слънцето блести в очите ти и посягаш към дамската си чанта. Изваждаш слънчевите си очила. Може би те са класически авиатори, cat eye или с огромни рамки, които стигат до веждите. Може би пък са в популярния стил на Кардашиян – Дженър, които едва покриват очите ти.

Без значение какъв е размерът, цветът или формата, всеки чифт има едно общо нещо - слънчевите очила винаги са били свързани с чувството за бунт и загадка.

►►►Коя е топ тенденцията при слънчевите очила

В интернет се смята, че първите слънчеви очила са създадени от инуитите. Направени от моржова кост тези приспособления имали тесни процепи за гледане, които защитават очите от слънчевите отблясъци, отразени в леда и снега. В края на 1910 г. виждаме модели, предназначени за индустриална работа като заваряване. Те могат да се считат за вдъхновение, повлияло по-нататъшното им развитие.

Когато слънчевите бани станали популярно забавление през 20-те години на миналия век, Фостър Грант започнал да продава очила с цветни рамки на плажа, но те все още са били използвани повече за практични цели, отколкото като моден аксесоар.

По онова време тъмните очила  са били използвани от слепи хора или от мъже, чиито очи са пострадали по време на Първата световна война.

В началото на 30-те години жените започнали да шофират автомобили с очила. Не всеки вярвал, че жените могат или трябва да карат. Носенето на очила било начин да покажат своята независимост, като зад тях се криели вълнение и бунт!

Една от първите модни марки, които прегръщат слънчевите очила като "тенденция“ е Harper’s Bazaar през 1938 г. На снимка в списанието модел с очила седи на масата, надписвайки пощенска картичка. Кадърът става изключително популярен, най-вече заради загадъчното момиче, чийто поглед не се вижда.

По това време Bosch & Lomb изобретяват класическите авиаторски рамки - първо като начин пилотите да предпазват очите си, а по-късно и като моден аксесоар.

В края на 40-те и началото на 50-те години много жени започват да постригват косата си къса, като бунт срещу традиционната концепция за красота. Производителите, които преди това са изработвали пластмасови гребени, трябвало да изберат друг начин за печелене на пари, затова се насочват към очилата. Разпространяват се кокетни рамки, като моделите cat eye с деликатни цветни апликации.

През 1956 г., Ray-Ban налага на пазара емблематичния си авиаторски модел, благодарение и на изпълнители като Чарли Паркър. Музикантите  ги носели на сцената в различни клубове през нощта, което определено добавя доза мистичност и привлича вниманието върху тях.

По същото време актрисите във филмите носят тъмни слънчеви очила, който подчертават техните загадъчни героини.

►►►Как да избереш слънчеви очила според формата на лицето си

През 60-те години слънчевите очила стават все по-разнообразни по форма и големина.

Разпространява се стила "Джаки О". Жаклин Кенеди (съпругата на президента Джон Ф. Кенеди) носи този модел очила и налага модната тенденция за десетилетието!

Класическите авиатори все още са на мода, но на преден план излизат малките, кръгли рамки, предпочитани от Джон Ленън.

В същото време дизайнерът Paco Rabanne дебютира с „извънземни рамки“, които веднага заявяват, че е фен на прогреса и иноваторството. Със своите модели иска да каже: „Хей, вижте колко съм различен!“

Дизайнери като Christian Dior налагат стилове с много блясък, омбре ефект, цветни стъкла почти като грим, който оцветява областта около очите. Тенденцията към по-ясни, по-ярки стъкла, за разлика от тъмните, подчертава идеята за естественост. Това усещане е в съответствие с хипи движението, което е във възход.

В другия край на спектъра изпълнители като Дейвид Бауи и Елтън Джон демонстрират по-изразителни стилове, като тези на дизайнерите Paloma Picasso и Cazcal, които обръщат поглед към 50-те.

►►►Как да махнеш драскотините от слънчевите си очила

80-те години налагат асиметричните и ръбати дизайни, подобно на тези, с които Alain Mikli дебютира във филма Overboard (1987). Палитрата е пълна с чисти цветове - яркочервено, бяло, жълто и синьо.

С новите технологии, като компютрите и интернет, през 90-те години “извънземните” рамки придобиват още по-голяма популярност. По това време започва и една носталгична вълна в стилово отношение като отговор на тези нови технологии. Изхвърлят се пластмасовите материали и се завръщат малките метални рамки, като начин хората да се противопоставят на напредъка.

Днес, всяка една тенденция е поглед към миналото. Поради тази причина никоя форма или цвят не доминира, дори ако изглежда, че тесните правоъгълни рамки са навсякъде. По-важното е, че няма момиче, в чиято чанта да липсва чифт слънчеви очила! Определено те са най-важният аксесоар, който излиза извън границите на практичността и не можем без него!